סוף לשמועות: האם שמן הקוקוס מעולה לשיער מתולתל?

שנים ניסיתי מגוון תכשירים שיצילו את השיער המתולתל שלי החל מקרם לחות, סרומים מסוגים שונים ומה לא? עד שמצאתי את השילוב מושלם של תרופת הסבתא ותכשיר שיער פרימיום לטיפול בשיער מתולתל – שמן הקוקוס

בקבוק שמן קוקוס

היה זה עוד בוקר של יום ראשון, תחילת שבוע, והעיניים עדיין נפוחות מעייפות של בילוי וכיף בסוף השבוע, ורק רגע לפני שבוע עבודה מפרך במשרד ברמת החי"ל. לאחר דקות של התאוששות במיטה (וקושי גדול לצאת ממנה), נגשתי לחדר המקלחת כדי באמת "להתחיל את היום". הנוהל שלי הוא דיי קבוע – אני מתחילה מהתהליכים הפשוטים ואז עוברת למסובכים.

אז מה שפשוט וקל זה לצחצח שיניים ולשטוף פנים, מה שיותר מסובך זה מלאכת סידור השיער.

לא קל לסדר שיער מתולתל

כן, כאחת שמתגאה בשיער ארוך ומתולתל אני יכולה לומר לכם דבר אחד: לא קל לסדר אותו בכלל! השיער שלי נוטה באופן ברור להתנפח, הוא נוטה להתייבש מספר דקות אחרי שאני יוצאת מהבית, והכי גרוע – הוא יוצא מפרופרוציה מאוד מהר.

שנים ניסיתי מגוון תכשירים שיצילו את המצב כגון קרם לחות, נטורל פורמולה, סרומים מסוגים שונים ועוד. גם התכשירים היקרים שרכשתי מהספר שלי לא עזרו ואז, באותו בוקר רגיל של יום ראשון, הבנתי שאני צריכה לגשת לפיתרון לשיער המתולתל שלי מכיוון אחר – תרופות סבתא!

תרופות סבתא לטיפול בשיער מתולתל

כשמדברים על תרופות סבתא לטיפול בשיער מתולתל רחבה היריעה מלהכיל את כמות הפתרונות, ודיי בפשפוש מהיר בגוגל כדי לראות שהתוצאות הן אינסופיות.
ואני, כמי שחיפשה נואשות אחרי פתרון החלטתי לקחת על עצמי את המשימה ולנסות מספר דברים שהיו נשמעים לי הגיוניים.
החומרים אותם ניסיתי הם: ביצים, שמן זית ושמן קוקוס.

מוכנים לעבור לשלב הניסויים?

  1. מריחת ביצים על השיער

רבות דובר על ביצים כעושות קסמים שמורחים אותן על השיער, אומרים שהחלבון גורם לשיער להיות חלק יותר ומלא ברק, והוא גם עוזר לחזק את השיער.

ואני, כנסיינית, הלכתי וקניתי חבילת ביצים, שברתי 10 לתוך צלוחית עמוקה, ערבבתי ומרחתי. חיכיתי 15 דקות כמו שמבקשים ואח"כ שטפתי את השיער במים אבל הריח של הביצים נדבק בשיערי ולא הרפה. הבנתי שאם אחפוף אותו הניסוי יירד לטימיון והרי לא בזבזתי כמעט חבילה שלמה של ביצים ורבע שעה מחיי לניסוי כושל. אז נשארתי עם הריח (מה לא עושים כדי לכתוב כתבה עיתונאית משובחת).

ומה התוצאה?
השיער אכן נהיה רך יותר וקל לסידור, אך הפיתרון עזר לשעה אחת בלבד ולאחר מכן חסר לסורו. אבל הדבר הנורא יותר היה הריח - ריח נורא שאין לתאר ובטח שלא מאפשר לצאת איתו מהבית.

  1. מריחת שמן זית על השיער

לאחר שהניסוי של הביצים נכשל לא התייאשתי והחלטתי לנסות את הדבר הבא – שמן זית.
שמן זית הוא אחד מהמוצרים העתיקים הקיימים בטבע, ואבות אבותינו נהגו להפיק מהזיתים שמן משובח ששימש אותם לצרכים רבים.

את הניסוי עם שמן הזית ביצעתי יומיים אחרי הניסוי עם הביצים. ניגשתי ל-AM/PM הקרוב למשרד, קניתי בקבוק שמן 500 מ"ל של יכין וכשחזרתי הביתה מרחתי אותו על השיער למשך 15 דקות.

ומה התוצאה?
החדשות הטובות הן שהריח לא היה נורא כלל בניגוד לביצים הריחניות. החדשות הרעות הן, שבדיוק כמו מריחת הביצים, בשעה שלאחר שטיפת השיער הוא נשאר רך יותר ובעל ברק חזק יותר, אך לאחר מכן המצב חזר לקדמותו.

  1. מריחת שמן קוקוס אורגני לבישול

מאוכזבת מכשלונות הניסויים הקודמים, התפנתי לנסות את הניסוי האחרון. האמת? הגעתי עליו בציפיה גדולה מאוד כי הרשת מלאה על מידע בנושא השימושים בשמן קוקוס לטיפוח השיער. חלק מהמידע כתוב למען שמן הקוקוס וחלק נגדו. בחרתי לנסות שמן קוקוס אורגני, כזה המשמש לבישול וטיגון ושמן קוקוס של חברת C.O, אשר טוענת שפיתחה פורמולה מיוחדת שהשאירה את היתרונות הגדולים של שמן הקוקוס האורגני והסירה את החסרונות שלו.

אז סקרנית מתמיד, ניגשתי לניסוי עם אריזה סטנדרטית של חברת הכרם (59 ש"ח ל-500 מ"ל), המסתי את השמן במיקרו (מתחת ל-24 מעלות הוא מתקשה ולכן חייב המסה) ומרחתי אותו על השיער, דאגתי להכניס אותו טוב טוב לכל המקומות ואכן סוף סוף ראיתי ניצוצות של עזרה אמיתית!

ומה התוצאה?

התוצאה היתה שהשיער היה מלא ברק והחזיק ככזה במשך כמה שעות. שמחתי שסוף סוף מצאתי סתבא אמיתית עם פיתרון קסם.
אבל רגע, לא הכל ורוד.

יש שלוש בעיות בשמן הקוקוס האורגני שחובתי לכתוב עליהן:

  1. הריח שלו גם לא נעים. אמנם לא כמו של הביצים אבל עדיין, זה לא תענוג גדול להסתובב איתו במהלך יום העבודה. אינני מאשימה אותו כמובן, הוא הרי מיועד לבישול וטיגון ולא למריחה על השיער רחמנא ליצלן
  2. הבעיה הגדולה יותר היתה שקראתי המון מידע על כך ששמן הקוקוס האורגני מזיק לשיער מכיוון שהוא סותם את הנקבוביות מצד אחד, ומשדר לקרקפת לא לייצר שומן טבעי שמאוד חיוני לשיער מצד שני. ולמה זה קורה? מכיוון שהקרקפת "מבינה" שיש דיי והותר שומן בשיער.
  3. בעיה נוספת היתה העובדה שחימום שמן הקוקוס פוגע במרכיביו ומלתחילה למעט שומנים הוא חסר הרבה חומרים חיוניים לשיער, כך שהוא לא באמת משקם אותו אלא מקנה לו מראה זוהר זמנית בלבד.

מהרהרת בנתונים ניגשתי לניסוי הרביעי והאחרון.

  1. מריחת שמן קוקוס לשיער של C.O

טוב, במקרה של הניסוי הזה מצב רוחי היה טוב משמעותית מכיוון שהרגשתי "שעליתי על משהו".
על שמן הקוקוס של C.O שמעתי מהספר שלי, אמיר עובדיה, שעובד עם שמן הקוקוס שלהם כבר שנתיים.

עד עכשיו החברה היתה מוכרת את המוצרים שלה בעיקר לספרים והשנה החלה למכור אותם בצורה ישירה מהיצרן לצרכן. באתר של C.0 יש הבטחות רבות על היתרונות של הפורמולה שלהם, והאמת שבגלל שספר מקצועי המליץ עליהם היתה לי הרגשה שהפעם לא אתאכזב.

אז ניגשתי למלאכה, וכבר בעת פתיחת האריזה ההרגשה היתה אחרת. בכל זאת, אי אפשר להשוות אריזה של צנצנת שמן בישול לבקבוק זכוכית יוקרתי עם פיה נוחה למזיגת התכשיר.

דבר נוסף שמיד שמתי לב אליו הוא הריח המדהים של המוצר! השילוב העדין של ריח הקוקוס בשילוב לוונדר יצר פה ריח נעים מאוד שאי אפשר להתעלם ממנו. באמת כל הכבוד למדען שעלה על השילוב המושלם בחומרים.
והדבר הכי מעניין הוא שאת השמן של C.O מורחים אחרי החפיפה או סתם בבוקר לפני שיוצאים לעבודה, ואין צורך לשטוף את השיער אחריו, דבר שהופך אותו לסופר-שימושי לשימוש יום יומי.

ומה התוצאה?

התוצאה מעולה מעין כמוה, השמן גרם לשיער שלי להסתדר לחלוטין ולא להתנפח. הוא קיבל ברק וזוהר שגרם לכולם לשאול בעבודה "בר, עשית משהו בשיער?”

בשורה התחתונה, אני ממליצה בחום על שמן הקוקוס לשיער של C.0, הם מבטיחים הרבה מאוד הבטחות אבל מקיימים את כולן. אני שמחה ומאושרת שמצאתי את השילוב המושלם בין תכשיר שיער פרימיום לבין מתכון סבתא עתיק יומין.

אני ממליצה לכם לקרוא מידע נוסף באתר של C.O, הם נותנים המון טיפים על טיפוח לשיער ותוכלו להזמין דרכם ישירות את המוצרים שלהם.

בר דרדיק
צילום: בר דרדיק

המאמר נכתב ע"י בר דרדיק, מתולתלת אמיתית