כך תבחרו את המצבר שלכם

זה לא סוד שהמצבר הוא אחד הרכיבים החשובים ביותר ברכב. תשאלו את כל מי ששכח פעם לכבות את האורות ברכב שלו וספג את התרוקנותו של המצבר. כי עם מצבר מרוקן או מקולקל אינכם יכולים להתניע את הרכב ולנסוע למקום מבוקשכם. לפיכך, חשוב לשים לב לתקלות במצבר ולדאוג להחליף אותו. חשוב לבחור במקום מוסמך ומקצועי המציע החלפה למצברים איכותיים.

מצבר לרכב

בדיקה במחירון מצברים יכולה לסייע לכם לבחור את המצבר המתאים לכם, לפי היכולת הכלכלית.

איך יודעים שחיי המצבר מתקרבים לסיומם?

אחד הדברים החשובים ביותר שכל אחד צריך לדעת על המצבר הוא שמצבר רגיל המצוי ברכב פרטי, יכול לשרת אתכם לשלוש או ארבע שנים לכל היותר. מדובר במצבר פשוט יחסית הפועל על חומצה ומים, וזאת לעומת מצבר עמיד ואיכותי יותר כמו מצבר ג'ל שיכול לשמש את כלי התחבורה גם עשר שנים. לפיכך, כאשר אתם קונים רכב חדש או מחליפים מצבר, חשוב לשים לב לתוקף שלו ולדאוג להחליף אותו כשהתאריך מתקרב לסיומו.

נוסף, ישנם כמה סימנים שיכולים להעיד על היחלשותו של המצבר. דבר ראשון, שימו לב ללוח המחוונים, לפעילות המזגן או לצלילי הרדיו – האם הם פועלים כרגיל? האם לוח המחוונים נראה לכם עמום, המזגן חלש והרדיו בקושי נשמע? סימן שאספקת הזרם של המצבר חלשה וייתכן שחייו מתקרבים לסיומם. סימן בולט נוסף הוא הקושי בהתנעת הרכב. אם אתם מוצאים את עצמכם נלחמים שוב ושוב במפתח כדי להתניע את הרכב, מומלץ להחליף את המצבר במהירות. אחרת, יבוא יום ולא תצליחו להתניע את הרכב כלל.

5 טיפים פשוטים לבחירת מצבר לרכב

טוב, אז הבנתם שאתם צריכים מצבר חדש לרכב שלכם. עכשיו נשאלת השאלה – איך בוחרים את המצבר הנכון? להלן מספר טיפים שיכולים לסייע לכם בסוגיה:

  • חשוב לבחור מצבר איכותי ועמיד שלא יאכזב אתכם בזמן אמת.
  • עליכם להתאים את סוג המצבר לסוג המנוע שלכם. בדקו את סוג המנוע ועיינו בהוראות היצרן כדי לבחור את המצבר בעל הקיבולת המתאימה.
  • מחיר – לא נעים להוציא כסף על מצבר, אבל לפעמים אין ברירה. לעומת זאת, ניתן למצוא חברה המציעה מצברים במחירים הוגנים. לדוגמה, 460 שקלים למצבר שנפ או 399 שקלים למצבר וולטה.
  • בודקים את המצבר – לפני שמתקינים את המצבר ברכב, יש צורך לבחון אותו מכל הכיוונים כדי לבדוק אם הוא לא נפגע ואם אין כבלים שיוצאים החוצה.
  • מי מתקין לכם את המצבר? - אם אינכם יודעים להתקין את המצבר בכוחות עצמכם, חשוב שההתקנה עצמה תתבצע על ידי חשמלאי רכב מוסמך. בדרך זו תוכלו להבטיח התקנה בטיחותית.

לשמור על המצבר

לאחר שקניתם מצבר חדש לרכב, זה הזמן לרענן כמה כללים לשמירה עליו. דבר ראשון, אל תשחקו את המצבר בתקופת הקיץ. אמנם המצברים המגיעים לישראל נועדו להתמודד עם עומס החום, אך תוכלו לעזור למצבר שלכם בכך שתצמצמו בצריכת המזגן ותכבו את המנוע במהלך עצירה, גם אם מדובר בעצירה של עשר דקות. דבר שני, הקפידו להגיע עם הרכב לבדיקה אצל החשמלאי. החשמלאי יבדוק את מצבו הכללי של המצבר ויראה אם יש צורך להוסיף מים מזוקקים.