ללא צל של ספק - יותר ויותר אנשים פונים למשרד חקירות פרטי

לרובנו, האסוציאציה הראשונה שעולה לראש למשמע צמד המילים "חוקר פרטי" היא סצנה מסרט הוליוודי הכוללת פשע בלתי מפוענח וחוקר פרטי המחזיק מקטרת ביד. אך כפי שידוע, המציאות עולה על כל דמיון, וקיים מגוון רחב של מצבים, בהם אנשים מן השורה פונים לעזרת חוקרים פרטיים

Close Up Of The Hands Of A Businessman Looking Through A Magnifying Glass For Documents

פנינו לאייל אלייזה, בעל משרד חקירות פרטי, בניסיון להבין, מה ההבדל בין חוקר מורשה לבעל משרד חקירות, מה תפקידו של חוקר פרטי ובאילו מקרים מומלץ וכדאי לפנות לעזרתו של חוקר פרטי.

ההבדל בין חוקר מורשה לבין בעל משרד חקירות

בבואכם לפנות לשירותיו של חוקר פרטי, ישנם מספר דברים שחשוב לבדוק בטרם התחלת החקירה הסמויה. קודם כל יש לוודא כי החוקר הפרטי מחזיק רישיון תקף כנדרש בחוק. בנוסף, ישנו הבדל בין חוקר פרטי מורשה, אשר מוסמך לבצע חקירות פרטיות, אך יכול לעשות זאת אך ורק מול משרד חקירות, לבין בעל משרד חקירות אשר יכול לקבל לקוחות פרטיים בעצמו. ההבדל ביניהם הוא וותק בתחום ורישיון ממשרד המשפטים - חוקר מורשה עבר את כל המבחנים הנדרשים ועבר הסמכה של 3 שנים במשרד חקירות, בעוד חוקר בעל משרד חקירות פרטי בעל ותק של 5 שנים לפחות כחוקר מורשה. משמע, חוקר בעל משרד חקירות פרטי בעל וותק וניסיון רב יותר לעומת חוקר מורשה.

אייל אלייזה הקים משרד חקירות פרטי "געש חקירות" בשנת 2002, כאשר ברזומה שלו גם עבודה כבלש במשטרת ישראל וניסיון של למעלה מ-24 שנים כחוקר פרטי. הוא מחזיק רישיון בתוקף של בעל משרד חקירות פרטי ומעסיק חוקרים פרטיים בתחום המעקבים, החקירות הכלכליות ובשאר התחומים.

מעקבים אחר בני זוג, נוער ומטפלות

"לרוב, מי שפונה לעזרתו של משרד חקירות פרטי, מבקש לבצע מעקב אחר בני הזוג החשודים בבגידה, אחר ילדים, בני נוער וחבריהם במטרה להבין את עיסוקם ללא נוכחות ההורים וכן אחר מטפלות אשר אמונות על ביטחונם של ילדנו או הורנו." מסביר אייל.

במקרה של חשד לבגידה, ישנה חשיבות גדולה לגילוי הבגידה משתי סיבות עיקריות: אחת בפן האישי והיא לאשש או להפריך את החשדות על מנת להמשיך ולחיות בשלווה ובביטחון בזוגיות. הסיבה השנייה בפן המעשי, במידה ואכן התרחשה בגידה, רצוי לדעת זאת ולתכנן את הצעדים הבאים בזמן ובדרך הנכונה לכם, במינימום נזקים וללא לחצים נוספים.

במידה ואכן התרחשה בגידה והדבר יוביל לגירושין, שימוש בחוקר פרטי יכול להיות מאוד מועיל בבניית תיק גירושין איכותי אשר יכלול לא רק תיעוד איכותי של הבגידה או הוכחות גורפות להתרחשותה, אלא גם איתור כספים אבודים, גילויים אודות נכסים מוסתרים ועוד.

"ישנו מגוון רחב של אפשרויות איסוף ראיות לשלילת או הוכחת בגידה," מפרט אייל, "ביניהם ניתן למצוא מעקבים, דיבוב ויצירת קשר מבלי שהנחקר או כל גורם אחר הרלוונטי לחקירה מודע לכך שעומד מולו חוקר פרטי, הקלטות, גילוי נכסים לא מדווחים, הוכחת גובה השתכרות לצורך דמי מזונות ועוד. אני גם מנחה את לקוחותיי כיצד להתנהל על מנת לא לעורר חשד אצל בני הזוג הנחקרים וכן כיצד לגלות סימנים מחשידים בהתנהגותם."

גם הורים לבני נוער, אשר מרגישים שלא מקבלים מספיק מידע אודות הבילויים הליליים של ילדיהם פונים לא פעם לחוקר פרטי. במהלך החקירה, החוקר יבצע מעקבים, יאסוף מידע אישי אודות האנשים איתם מסתובבים בני הנוער וכל דבר שיכול לשפוך אור על התנהלותם.

Suspicious Distrustful Young B
צילום: freepik

לא פעם הורים גילו כי החשדות שלהם לא מבוססים והילדים שלהם מבלים בחברה טובה או להיפך, כאשר לחבריהם התגלה רקע פלילי והשפעה שלילית על ילדיהם. בנוסף, חוקר פרטי יכול לזהות התנהגות חשודה של הנחקרים במהלך המעקב ואף למנוע תקריות אסורות על ידי דיווח בזמן אמת להורים ולמזמיני החקירה.

חקירת עברם ומעקב אחר של מטפלים ומטפלות אשר אחראים לשמור על היקר לנו מכל - ילדינו הרכים או ההורים והסבים המבוגרים שלנו. אייל מסביר כי במקרה כזה החקירה מתחלקת לשתי חקירות. האחת, חקירת העבר וההיסטוריה של המטפל\ת - היכן עבדו, מה הפידבקים שקיבלו על עבודתם ממעסיקים קודמים , האם יש חשד להתנהגות פלילית בהתנהלותם והאם כל מה שרשום בקורות החיים וההמלצות אכן נכון ומדויק. החקירה השנייה מתמקדת במעקב אחר הטיפול בילדים או מבוגרים בזמן אמת, על מנת לשלול חשד לכל התנהגות בלתי הולמת. לרוב, המעקב נעשה על ידי התקנת מצלמות נסתרות במיקומים מדויקים המקיפים את כל שטחי הבית או החדר, בצורה סמויה ובלתי נראית לעין.

"כל החקירות והמעכבים נעשים על פי החוק, על מנת שישמשו כראיות במידת הצורך." מדגיש אלייזה. "אני גם אחראי על התקנת מצלמות נסתרות בטכנולוגיות המתקדמות בתחום, לאחר שצברתי ידע וניסיון של שנים בהתקנת הציוד וכן היכרות מעמיקה עם כל הציוד הכי חדש בתחום המעקבים והמצלמות הנסתרות.

כמו כן, הניסיון הרב שלי וההכרות הקרובה עם עולם הבוגדים ואלו אשר מסתירים את האמת בנוגע לזהותם, התנהלותם ועברם, הביאו אותי למצב בו אני  מזהה שיטות ודפוסי התנהגות אשר חוזרים על עצמם בקרב נחקרים רבים. בתוספת כל הציוד המתקדם והחדשני ביותר העומדים לרשותי, אחוז ההצלחות בתחום חקירות אישיות וחשיפת בגידות מהגבוה בארץ. "

חקירות כלכליות

יחד עם חוקר מורשה, המתמחה בחקירות כלכליות, אייל מגיע לחקר האמת בכל הנוגע להעלמת כספים, חשד למרמה וזיוף, חקר האמת בנוגע לירושה, נדל"ן וכו'. מי שפונה למשרד חקירות פרטי המתמחה בתחום עבירות כלכליות הם אנשים שנפלו לתרמית כספית - בין אם מדובר על שותף עסקי שנעלם עם הכסף, עסק אשר לא סיפק שירות או מוצר אף על פי שבוצע התשלום ונעלם כלא היה, חשד לזיוף ירושה ועוד.

במקרים אלו, חוקר פרטי נעזר בידע ובמידע הקיים ברשותו עבור החשודים במרמה ומבצע חקירה מקיפה הכוללת גילוי פרטים חדשים, מעקבים, תיעוד מפליל, איתור נכסים, מידע אישי אודות החייב והגורמים המעורבים, איתור חשבונות בנק, איתור מקורות הכנסה שונים בארץ ובחו"ל, איתור תיקים משפטיים, איתור כלי רכב בבעלות הנחקר או גורמים מטעמו, מידע אודות משכורות, ביטוחי חיים, קופות גמל, קרנות השתלמות וביטוחי מנהלים ועוד.

 

לסיכום, בין אם אתם חושדים בבני הזוג שלכם בחוסר נאמנות, או מעוניינים לאסוף ראיות מפלילות בתהליך גירושין, בין אם אתם מעוניינים לגלות מידע בטרם בחירת מטפל\ת או חושדים שהיקרים לכם מכל עוברים התעללות בידי המטפל\ת או בכלל מחפשים נוכל שנעלם עם הכסף שלכם - "געש חקירות" זו הכתובת בשבילכם! התקשרו עוד היום לאייל אלייזה למספר  0505796679 בכל שעות היממה.