קידום אתרים בגוגל - איך משיגים וכיצד מודדים הצלחה בתהליך הקידום?

מהו תהליך SEO בגוגל? מהי חשיבותה של חברת הקידום בתהליך הקידום? מהן הפעולות הנדרשות לצרכי קידום אורגני בגוגל וכיצד משיגים ומודדים הצלחה בתהליך? על כך ועוד בעמוד שלפניכם

SEO | צילום: אקסטרה דיגיטל

על פי נתוני מחקרים שונים בתחום הרגלי הגלישה של כולנו, כ-90% מגולשי הרשת עושים שימוש תדיר וקבוע במנוע החיפוש של גוגל, כאשר 80% מתוכם מסתפקים בתוצאות החיפוש הרלוונטיות המופיעות בדף תוצאות החיפוש הראשון. כפועל יוצא מכך, קיימת חשיבות רבה להימצאות האתר אותו אתם מעוניינים לקדם בדף תוצאות החיפוש הראשון, כאשר התוצאות האורגניות מופיעות בדרך כלל מתחת לתוצאות הממומנות המסווגות כ-מודעה. באופן גורף, תוצאות החיפוש האורגניות נתפסות בעיני הגולשים כאמינות יותר, ולכן, אתרי אינטרנט המופיעים בתוצאות האורגניות בעמוד תוצאות החיפוש הראשון של גוגל, זוכים ליותר הקלקות וכניסות מצד הגולשים.

אם כך, מהו תהליך SEO בגוגל?

קידום אתרים  / SEO (קידום אתרים אורגניבגוגל) הוא תהליך עבודה מורכב ומאתגר גם עבור אנשי המקצוע המובילים ביותר בתחום, וזאת לנוכח היקף הפרמטרים לפיהם המנוע חיפוש של גוגל (באמצעות אלגוריתם מתקדם מסוגו), מסווג, מאנדקס ומדרג את דפי האינטרנט השונים של כל אתר כזה או אחר ברחבי הרשת.

לפיכך, כל תהליך SEO בגוגל הוא למעשה מעין פעולת "התחקות" (מצד מקדמי האתר), אחר האופן בו האלגוריתם של גוגל מסווג ומדרג את אתרי האינטרנט השונים על פי מילות/ביטוי החיפוש בהם עושים שימוש הגולשים.

מהי חשיבותה של חברת הקידום במסגרת התהליך?

הפופולאריות של גוגל כמנוע החיפוש  המוביל ברשת, הופכת כל דירוג אורגני בדף תוצאות החיפוש הראשון בגוגל, לבעל ביקוש גבוה בקרב מקדמי אתרים, כאשר התחרות על כל דירוג אורגני נעשית מורכבת יותר ומאתגרת הרבה יותר בתחומי עיסוק שלגביהם קיימים עשרות אלפי ואף מאות אלפי תוצאות חיפוש.

הרצון הטבעי של בעלי ומפעילי האתרים השונים להופיע בדף תוצאות החיפוש הראשון בגוגל, תחת כל מילת/ביטוי מפתח רלוונטי לגביהם, מחייב אותם לשכור את שירותיה של חברת קידום מנוסה ומקצועית המתמחה בהליכי קידום אורגני בגוגל תוך הקפדה יתרה על ההנחיות המופרשות של גוגל בכל הנוגע לפעולות הקידום השונות. בשלב זה חשוב לציין שפעולת קידום הנוגדת את ההנחיות של גוגל, עשויה להוביל לירידה בדירוג האתר ואף להרחקת האתר לאלתר ממנוע החיפוש.

מהן הפעולות הנדרשות לצרכי קידום אורגני בגוגל?

כפי שציינו לעיל, קידום אתרים אורגני בגוגל נועד לצרכי "התחקות" אחר האופן בו האלגוריתם של גוגל חושב ועובד, ולכן, סך הפעולות הנדרשות לצרכי SEO בגוגל מבוססות בחלקן על עדכונים שוטפים של חברת גוגל בכל הנוגע לפרמטרים המרכזיים אליהם היא מתייחסת לצרכי דירוג אתרים, ובחלקן על הידע והניסיון המצטבר של חברת הקידום בכל הנוגע לפרמטרים אותם גוגל מנסה להסוות.

בנוסף, כל תהליך קידום אורגני בגוגל חייב להיות מבוסס על ממצאי בדיקות מקדימות בכל הנוגע לתחום עיסוקו של האתר המיועד לקידום וסביבת התחרות הצפויה לו בגוגל, ובכל הנוגע לממצאי מחקר מילות מפתח וביטוי מפתח בהם הגולשים עושים שימוש לצרכי איתור תכנים בתחום הרלוונטי לאתר המקודם.

עם סיום הליכי הבדיקות המקדימות, חברת הקידום ממקדת את עשייתה בשתי פעולות מרכזיות, הראשונה בהן כוללת בתוכה מגוון רחב של פעולות משנה בתוך דפי האתר (ONSITE) והשנייה מייחסת לכלל הפעולות מחוץ לדפי האתר (OFFSITE).

פעולות ON SITE מרכזיות

  • אופטימזיציה לתוכן וקוד האתר
  • תפעול מיטבי של תגיות מטא
  • התאמה רספונסיבית של האתר לכל אמצעי גלישה אפשרי
  • שיפור זמן טעינת מהירות של דפי האתר
  • שדרוג ו/או החלפה של עולמות התוכן באתר בהתאם לצרכי הקידום

פעולות OFF SITE מרכזיות

  • הקמה ותפעול של מערך קישורים נכנסים ויוצאים תוך התמקדות בהחלפת קישורים עם אתרי בר סמכא בתחום העיסוק הרלוונטי לאתר
  • הגברת הנוכחות של האתר ברחבי הרשת באמצעות פעולות שיווק ופרסום דיגיטלי

כיצד משיגים ומודדים הצלחה בתחום הקידום האורגני בגוגל?

תהליך SEO מוצלח בגוגל, מוגדר כתהליך במהלכו האתר המקודם מצליח להגיע לדף תוצאות החיפוש הראשון תחת כל מילת/ביטוי מפתח רלוונטי. יחד עם זאת, ההצלחה נמדדת גם בפרק הזמן בו האתר נותר באותו דירוג לאורך זמן ובהתאם להיקף הכניסות לאתר. כמו כן, קיימת חשיבות רבה להיקף פעולות ההמרה באתר אשר הושגו על ידי הגולשים שהגיעו לאתר דרך תהליך הקידום.

רוצים להכיר את המומחים שלנו לשיווק וקידום אתרים בגוגל? לחצו כאן!