יותר ויותר נשים בתפקידי פיתוח ומיינפריים! לכבוד חודש האישה הבינלאומי תפסנו כמה מהן לשיחה כדי להבין: למה?

למיינפריים היסטוריה ארוכה של נשים פורצות דרך, עם מורשת שנמשכת עד היום. מספר נשים מילאו תפקיד מכריע בפיתוח של שפת התכנות COBOL: המדענית האמריקאית והאדמירל Grace Hopper הייתה מחלוצי המחשוב, המתכנתת הראשונה על המחשב הרווארד סימן 1 ומפתחת המהדר הראשון לשפת תכנות. בהמשך עמדה בראש צוות הפיתוח של המהדר FLOW-MATIC, שהווה את הבסיס לשפת COBOl, מה שהוביל לשירותה כיועצת טכנית לוועדה שהגדירה את COBOL בשנת 1959. ועדת המשנה שיצרה את רוב המפרטים של השפה החדשה כללה גם את שתי הנשים: Gertrude Tierney מ-IBM וגם אתJean E. Sammet מ- .Sylvania

ממשיכות את המורשת: הנשים של בלוטק אדיוקיישן

לכבוד חודש האישה הבינלאומי זאת הזדמנות מצוינת לשים את הפוקוס על נשות BlueTech Education, הממשיכות את המורשת של גרייס הופר, גרטרוד טירני, Jean E. Sammet ואחרות באמצעות בניית קריירה בתחום הפיתוח, ההכשרה וה- MF.

"בבלוטק אדיוקיישן אנו גאים להכשיר ולשלב יותר ויותר נשים בתפקידי פיתוח ומיינפריים" אומרת שרון סרי מנכ"לית בבלוטק ובעלת ניסיון של מעל שני עשורים במסלולי הכשרה להייטק בתחומי פיתוח ומיינפריים. "מסלולי ההכשרה פתוחים למגוון קהלים בתחום הטכנולוגי, אשר עוברים את תהליך המיון החדשני שלנו שלא קיים באף מקום אחר, שמטרתו לנבא את מידת ההצלחה במשרה המיועדת ב- 99.9 אחוז". עוד מדגישה: "מדובר בתהליך מיון פורץ דרך, מכיוון שרק אלו שעוברים את תהליך המיון בהתאמה מלאה מתחילים בהכשרה. כלומר, ההכשרות ייעודיות לתפקידים מוגדרים מראש. מי שמתחילה אצלנו קורס כבר חותמת על הסכם עבודה לתפקיד הרצוי".

"שני הדברים שהכי מרגשים אותי בהכשרת נשים לאורך השנים" מספרת רות גרשוני, מרצה בכירה בתחום ה- COBOL כבר מעל 30 שנה, "זה לראות את האור שממלא את עיניהן כאשר הן מצליחות במשימות ולהרגיש את התגברות הבטחון העצמי וההערכה העצמית שלהן עם כל יום שעובר. מרגש לדעת שאני שותפה להעצמה שלהן ומסייעת להן לעסוק במקצוע עכשווי ששכרו בצידו". גרשוני מוסיפה, "אין כמו התחושה של להיכנס לבנק או לכל ארגון אחר ולפגוש תלמידות שלי לשעבר בתפקידי מפתח בכירים שמחות במקום שהן נמצאות".

שאפתניות, עוצמתיות ואוהבות את מה שהן עושות!
הגיע הרגע לקבל השראה מהנשים המוצלחות של בלוטק אדיוקיישן, שהחלו בהכשרות השונות וכבר מיועדות לתפקידים ספציפיים בחברות הייטק וטכנולוגיה מובילות. כולן שאפתניות, עוצמתיות ואוהבות את מה שהן עושות. חלקן אימהות, חלקן בתחילת דרכן המקצועית, חלקן כבר עם קריירה ענפה. כולן מעוניינות ללמוד עוד ולהתפתח, לכן בחרו לעשות את הצעד הבא שיקדם אותן בקריירה.

שם: איכראם מוהרה
גיל: 24
תואר: בוגרת תואר ראשון בהנדסת תוכנה ותואר שני בבוטקאמפ פיתוח.
כיום: לומדת בבלוטק אדיוקיישן קורס JAVA.

למה JAVA?
עולם ההייטק מתקדם ומתפתח וכל מה שנדרש הוא יצירתיות, היגיון ומחשבות שאישה מוכשרת יכולה לספק את התכונות האלו ולי כאישה חשוב לי להיות חלק בלתי נפרד מעולם ההייטק. למרות שאנחנו מדברים ללא הפסקה על שוויון בין נשים לגברים ונמצאים בעולם בו הפמיניזם רק הולך וצובר תאוצה, תעשיית ההייטק ״נתפסת כתעשייה גברית״. אחוז הגברים הנמצאים בהייטק הוא כמעט פי שלוש מאחוז הנשים. מקווה שגם אתן תתחילו לחשוב על העבודה בתחום כדי שנגיע יחד לאחוזים גבוהים.

שם: נורית בראל
גיל:  40+
תואר: בוגרת תואר ראשון במדעי החיים ובעלת ניסיון עשיר בתחום ההייטק.
כיום: לומדת במסלול להכשרת מנהלי מערכות מיינפריים של .IBM

למה Mainframe?
בעוד שטכנולוגיות עכשוויות כל הזמן משתנות משתדרגות ולא תמיד תומכות אחת בשנייה. המיינפריים ממשיכה להשתדרג כל הזמן ותומכת בכמעט כל הטכנולוגיות ההיסטוריות לצד הטכנולוגיות החדשות. לאחר שנים רבות של עבודה בטכנולוגיות החדשות נקרתה לי הזדמנות מעניינת  ללמוד  Mainframe וזה מרתק ומעניין.

 

שם: יפעת מדי
גיל: 27
כיום: אמא ל-3, סטודנטית בבלוטק אדיוקיישן בקורס תכנות בשפת הקובול.
במקביל מסיימת את התואר שהתחלתי במדעי המחשב.

למה COBOL?
בד"כ כשאני פוגשת אנשים שלא כל כך מכירים אותי לעומק ושואלים אותי מה אני לומדת, או במה אעבוד - משתגרת השאלה התמידית – "מה?!?! באמת?!?!  " כן, כן, באמת!
רוב האנשים התרגלו לחשוב שתכנות הוא תחום "גברי", אז אני כאן כדי לשבור לכן ולכם את הסטיגמה. ההיכרות הראשונה שלי עם עולם התכנות הייתה במגמת מחשבים באולפנה ואיתה באה גם האהבה. אחרי השירות התחלתי את התואר, תוך כדי ילדתי ב"ה שלושה ילדים מתוקים והיום זכיתי להצמיח שורשים עמוקים יותר בתכנות דרך צוות בלוטק המהממים.
הדעה הרווחת בהרבה מקומות היא שתכנות הוא תחום גברי יותר - אז למה בכל זאת בחרתי בתחום?
כי כל שאלה היא כמו חידה. כי אני מרגישה תחושת סיפוק עצומה בפתירת משימות ואתגרים. כי זה תחום שיש בו אפשרות להיות חלק משפיע במערכות גדולות ומשמעותיות.
והכי חשוב - כשעושים משהו שאוהבים כולם מרגישים את זה והאש הזו עוברת הלאה, גם לסובבים.

 

שם: עדינה מעייני
גיל: 42
ניסיון: מהנדסת תעשייה וניהול בוגרת הטכניון ובעלת 10 שנים ניסיון בתחום מערכות מידע.
כיום: לומדת בקורס DBA וקובול בסביבת מיינפריים בבלוטק אדיוקיישן.

למה DBA בסביבת MF?
לאחר כמה שנים בהן עסקתי בהוראת מתמטיקה החלטתי לחזור לתחום ה- DBA. זה היה אחד היעדים שלי, אז ברגע שראיתי את הקורס הצטרפתי. הקורס אינטנסיבי ומועבר ברמה מאוד גבוהה, כך שכשאסיים אותו יהיו לי הכלים והידע להשתלב כ- DBA.

שם: נעמה קנול
גיל: 22
כיום: אמא, מתכנתת בוגרת תואר ראשון במדעי המחשב.
לומדת בבלוטק אדיוקיישן קורס JAVA.

למה JAVA?
בחרתי לבנות קריירה בפיתוח מתוך חיפוש לעבוד בתחום שיאתגר את היכולות שלי ויביא לי סיפוק , אני מאמינה שכל אחד לא משנה אם גבר או אישה צריך ללכת אחרי החלומות שלו ולהגשים אותם, ליפול ולקום כל הדרך להצלחה ,אני רק בהתחלה אבל יודעת שאגיע לשם ומודה על הזכות ללמוד לעבוד להתפתח ולהגשים את המטרות שלי.

זה הזמן לחגוג את חודש האישה הבינלאומי על ידי ביצוע הצעד הבא בקריירה שלך!
היכנסי בכדי להבין יותר מה BlueTech Education יכולה לעשות למען עתידך