נאור, הבעלים של חברת "נאור פתרונות אשראי" מזהיר – אלו המקרים בהם אסור לכם לקחת הלוואה חוץ בנקאית

השוק מוצף בחברות שמציעות לכל דורש הלוואה ב"תנאים נוחים". מתי זה עשוי להיות צעד חכם, מאיזה מוקש כדאי להיזהר, למה אסור לתת לכל אחד לעשות את זה לבד, ומתי זה עשוי להיות הצעד שיציל את דירוג האשראי שלכם? נאור, הבעלים של חברת "נאור פתרונות אשראי" מזהיר, וגם מעודד.

בטח גם אתם קיבלתם לא פעם SMS עם הצעה להלוואה מיידית בתנאים משתלמים. שוק ההלוואות חם היום יותר מתמיד. גם אם נתעלם מהרגלי הצריכה וההתנהלות הפיננסית של הישראלי הממוצע, הקורונה לבדה הביאה לא מעט אנשים לקשיים כלכליים, הפכה את יוקר המחייה לקשה מנשוא והגדילה את הצורך בלקיחת הלוואות.

נאור, יועץ משכנתאות, מלווה אישי בכלכלת המשפחה והבעלים של חברת ''נאור פתרונות אשראי''. | צילום: יח''צ

האם זה נכון לפנות לגוף חוץ בנקאי כדי לקחת הלוואה?

רבים יאמרו שהריבית הגבוהה הופכת את ההלוואה ללא כדאית. בפועל, רוב הישראלים יעדיפו לקחת הלוואה נוספת, ולו רק בשביל השקט הזמני או למען סיפוק הצורך בחופשה ביעד נחשק, ברכב מדגם חדש, טיפול שיניים או ניתוח קוסמטי.

גם נאור, יועץ משכנתאות, מלווה אישי בכלכלת המשפחה והבעלים של חברת "נאור פתרונות אשראי", מציע הלוואות מהירות. לא מעט מסורבי בנקים מגיעים אליו כדי לכבות שריפה נוספת במקביל למי שמבקשים לשמור על האובליגו הבנקאי שלהם ולהסדיר החזרים נוחים להלוואה עד 120,000 ₪. אף על פי שהריבית שהוא מציע נמוכה באופן משמעותי ביחס לריביות שניתן לקבל במסגרת הלוואה חוץ בנקאית, הוא לא תמיד ממליץ לקחת את ההלוואה, ובמקרים רבים, הוא מנחה את הלקוח לצאת להבראה כלכלית – תהליך מפוקח בליווי אישי לשיקום פיננסי ורכישת כלים להתנהלות נכונה.

אם כך, באילו מקרים כדאי להשיב להצעה להלוואה מיידית בחיוב?

נאור: "קיימות כמה סיבות נפוצות ללקיחת הלוואה חוץ בנקאית. הראשונה, סירוב מהמערכת הבנקאית עקב דירוג אשראי נמוך. השנייה היא מגבלה בכרטיס האשראי, שלא נותנת מענה לצרכים של הלקוח. השלישית היא העדר בטחונות, והרביעית, תנאי הלוואה נוחים וריבית נמוכה יותר ממה שניתן לקבל דרך המערכת הבנקאית.

במקרים נוספים, אדם שזקוק לתזרים מזומנים יכול לשקול לקיחת הלוואה לפרק זמן קצר שמוגדר מראש, כאשר ידוע לו שבעוד שנתיים למשל, הוא צפוי לקבל סכום כסף חד פעמי, נניח מקרן השתלמות לדוגמה".

לאילו צרכים נוספים הלוואה חוץ בנקאית יכולה לתת מענה, וממה כדאי להיזהר?

נאור: "יש את הסיבות הנפוצות שבגללן אנשים לוקחים הלוואות. הן כוללות שיפוץ דירה, רכישה גדולה, טיפולים רפואיים, לימודים אוניברסיטאיים או אירוע חשוב בחיים. במקרים אחרים, כאשר מדובר במצוקה תזרימית, לא מעט אנשים לוקחים מספר הלוואות קטנות, שהריבית המצטברת שלהן גבוהה מאוד. לא רק שהם משלמים הרבה יותר ממה שהיו מוכנים לשלם מלכתחילה, הם גם נכנסים למעגל רשע שמביא אותם לקריסה כלכלית. זה כדור שלג שקשה מאוד לצאת ממנו, אך אפשרי. על ידי איחוד ההלוואות ניתן לקבל פריסת תשלומים נוחה, להוריד באופן משמעותי את גובה הריבית ולהרים את הראש מעל המים".

צילום: depositphotos

איפה המוקש בלקיחת הלוואה חוץ בנקאית?

נאור: "האמת היא, שאדם שזקוק לכסף מיידי יסכים כמעט לכל הצעה שייתנו לו. מסיבה זו, הרבה מאוד אנשים משלמים ריביות מאוד גבוהות, גם עבור הלוואה אחת קצרת מועד. אני מגלה לעיתים קרובות שחוסר ידע או הבנה בנושאים פיננסיים גורמים לאנשים לקבל החלטות פזיזות או לא שקולות, מה שבסופו של דבר מתבטא בכיס שלהם, שהולך ומתרוקן.

הדבר הכי טוב שאפשר להציע לאנשים האלו הוא יד מכוונת.  אי אפשר לצפות מכולם להבין איך מערכות פיננסיות עובדות. יש אנשים שמתקשים להבין את המטריה, אחרים מעדיפים להשאיר את זה למומחים. לאנשים האלו אני ממליץ לקחת הלוואה חוץ בנקאית רק דרך חברה שמספקת ייעוץ וליווי אישי. כל בחירה אחרת היא בגדר חוסר אחריות ועתידה לגזול מהאדם יותר ממה שהיה אמור לשלם בעבור אותו מוצר, במקרה הטוב".

הלוואה חוץ בנקאית לשיפור דירוג האשראי

לדברי נאור, הלוואה חוץ בנקאית היא אחת הדרכים לעקוף את האובליגו הבנקאי ולשפר את דירוג האשראי של הלקוח. נאור: "עם פריסת תשלומים נכונה, לקוח שעומד בהחזרי ההלוואה יכול להציג יציבות ואחריות פיננסית, שנחשבות ליתרון בדירוג האשראי".

עם זאת, מדגיש נאור,  ללוות כסף שלא באמת זקוקים לו, ולו רק בשביל לשפר את דירוג האשראי עלול להיות משחק מסוכן. לכן, במקרים רבים הוא ממליץ להמשיך לשלם את יתר החשבונות בזמן, תוך ניסיון לשמור על יחס ניצול אשראי נמוך (כמות האשראי שבה משתמש הלקוח בזמן נתון בהשוואה לסכום שעומד לרשותו).

בשורה התחתונה, הלוואות חוץ בנקאיות יכולות להיות שימושיות בהתחשב בנסיבות הנכונות. הן לא בהכרח זולות יותר, אך עשויות להיות, ובמקרים רבים הן חלופה טובה יותר לאלו שעומדות לרשותכם.

רוצים לדעת כמה זה עשוי לעלות לכם?

חברת נאור פתרונות אשראי מציעה הלוואות מהירות בריביות נמוכות והחזרים נוחים (עד 72 חודשים) ללא פיקדונות וללא ערבים. את ההלוואה ניתן לקבל תוך 3 ימי עסקים לכל היותר על ידי מילוי שאלון מקוון לבדיקת זכאות. למילוי השאלון התשובה לזכאות הלקוח מתקבלת במרבית המקרים תוך מספר דקות בלבד.

חברת נאור פתרונות אשראי עובדת על בסיס הצלחה בלבד.

לאתר החברה

ליצירת קשר:

וואטסאפ: 050-733-8838

א’-ה’ 9:00-15:00
ו’ 9:00-13:30

טלפון: 03-510-0545

א’-ה’ 9:00-15:00
ו’ 9:00-13:30

אימייל: naorcredit@gmail.com

ניתן לפנות 24/7