חוות דעת על קורסים בנדל"ן? מכללת אפיק אונליין, מתרחבת לתחומי לימוד נוספים - המלצות סטודנטים

במכללת אפיק עברו ללימודי אונליין בשלב מוקדם. כך הם הגיעו לקהל גדול יותר, והסטודנטים שיפרו את התוצאות בזכות לימודים ממוקדים יותר ומוכווני תוצאות. לאחר שהצליחה בתחומי שמאות מקרקעין, שמאות רכוש, שוק ההון וקריפטו היא מתרחבת לתחומים נוספים בשוק הנדל"ן

אליעז בן שהם סטודנט מצטיין - חורף 2021 | צילום: יח"צ

מכללת אפיק הוקמה ב-2008 כמכללה לימודי שמאות, שוק ההון ונדל"ן. בשנת 2017, בעקבות אחוזי מעבר נמוכים בכלל בבחינות שמאות המקרקעין הארציות, החליט מייסד ומנכ"ל המכללה אלי קאופמן לעשות מעשה ופתח את מסלול לימודי האונליין ונתן יותר דגש להכשרה מעשית. ב-2018 כבר היה ברור שלימודי אונליין הם הדבר הבא, ולא רק שהם חוסכים כסף למכללה אלא גם מביאים לתוצאות. עכשיו הם נפתחים לעוד קורסים מקצועיים בנדל"ן.

ואכן, התוצאות לא איחרו להגיע, הנה דוגמאות לציוני סטודנטים בקורסים השונים: בהנדסת בניין 70 לעומת 69 בארצי, יסודות החשבונאות 75 לעומת 58, יסודות המימון 75 לעומת 63, מדידה ומיפוי 79 לעומת 75, תכנון ובנייה 74 לעומת 61, דינים 76 לעומת 65, כלכלה עירונית 76 לעומת 67 ומבוא לתורת השמאות 62 לעומת 52.

אלישי אור ים, סטודנט מצטיין חורף 2021 | צילום: יח''צ

הסטודנטים מרוצים: "עסקה משתלמת מכל הבחינות: שכר לימוד סביר, מרצים טובים וממוקדים ויחס אישי לכל תלמיד"

כדי להבין טוב יותר את ייחודה של המכללה דיברנו עם הסטודנטים המצטיינים, בהם נווין דבור עם ציון 100 במדידה ומיפוי, אלישי אור ים עם ציון 90 ביסודות המימון, אורלי עטייה עם 95 בכלכלה עירונית, ברק מזרחי עם 90 ביסודות המימון ואיציק מלעי עם 75 במבוא לשמאות וכן אליעז בן שוהם עם 95 בדיני תכנון ובנייה ו-85 ביסודות התכנון והבנייה.

למה בחרת ללמוד נדל"ן?

נווין מספרת, "כשנזקקתי לשירותי שמאי מקרקעין בתביעה, ליוויתי אותו בהכנת התוכנית והתלהבתי מהשירות שהוא נתן לנו. אז התחום עניין אותי". ברק הגיע לתחום בזכות עבודתו כעורך דין, "בחרתי ללמוד תחום זה, הואיל כי זה אחד מתחומי ההתמחות שלי כעורך דין, כלומר בשל היכרותי את התחום קודם לכן".

אלישי הגיע בכלל מתחום אחר: "באתי מעולם התוכן. בשלב מסוים לא כל כך מצאתי את עצמי וחיפשתי כיוון חדש במקצוע נדרש. נחשפתי לפרסום של אפיק, וזה פתח לי את הראש לגבי האפשרות שאכנס לעולם הנדל"ן. עד אז זה נראה לי רחוק ממני ומהיכולות שלי, אבל הבנתי שיש פה הזדמנות ללמוד".

אורלי ציינה את המגוון של הלימודים: "שמאות מקרקעין עניינה אותי כיוון שהיא משלבת תחומי עניין רבים שאני אוהבת, כלכלה, תכנון, הערכת נכסים ועבודה עם אנשים, עניין אותי ללמוד מקצוע שאוכל לעבוד בו גם בגיל הפנסיה".

ואיציק פשוט מתעניין בנדל"ן: "תמיד אהבתי את התחום הזה. אני מאוד מחובר למה שקורה בתחום הנדלן." גם אליעז סבור כי "הבחירה ללמוד את תחום הנדל"ן באה ממקום של רצון להרחיב את האופקים וליצור הזדמנות לקריירה מעניינת בעתיד.היה לי ברור שאני נכנס למסלול מחייב, ממושך ובמידה רבה כזה שדורש ויתור על שעות פנאי לטובת תהליך למידה מחייב וסדור. התמורה הייתה מידית, לפחות ביצירת עניין, ובהרחבת הידע בתחומי הנדל"ן השונים: מסלול הלימודים חשף אותי לתחומים חדשים ומעניינים, שלא היו מוכרים לי, כגון הנדסת בניין, הנדסה אזרחית, מדידה ומיפוי, דינים, דיני התכנון, מיסוי מקרקעין ועוד ועוד".

גווין דבור סטודנטית מצטיינת - חורף 2021 | צילום: יח''צ

מה מושך אותך בתחום?

נווין: "בחקירה שעשיתי ראיתי שיש חוסר בשמאים אז החלטתי להיכנס לתחום"

אלישי: "בשיחה עם יועץ הלימודים של אפיק נאמר לי בכנות שמדובר במסלול קשה אך משתלם, והשתכנעתי שיש להם מעטפת שתאפשר לי ללמוד את הדברים כמעט מאפס כי באמת באתי בלי רקע"

אורלי: "התחום מתפתח, אין רגע משעמם, תחום עם חזון ויאפשר לי לעבוד בו גם כשאתבגר".

ברק: "תחום הנדל״ן הוא תחום דינמי ומרתק במיוחד בשנים האחרונות. הוא משלב את תחומי המשפט, הכלכלה ותכנון ובנייה, זה מה שעושה אותו למורכב ומעניין".

מה הקורס שהכי אהבת?

איציק: "הקורס שהכי הרגשתי אותו כמחבר לי את כל חומרי הלימוד היה מבוא לתורת השמאות".

אורלי: "נהניתי מאד מהקורסים בכלכלה עירונית, דינים ודיני התכנון. גם הקורס במימון היה מצוין".

ברק: "הקורס שאותו הכי אהבתי הוא דיני תכנון ובנייה".

נווין: "הקורסים כולם מעניינים מאוד. החומר הוא ממש מציאותי ומחובר לקרקע. הקורס שהכי קל לי היה במדידה ומיפוי שגם יש בו המון חומר מעשי".

אליעז: "הקורסים שהכי אהבתי היו דיני התכנון ומיסוי מקרקעין, כיוון שהם קורסים פרקטיים, שמקנים ידע חשוב".

ברק מזרחי סטודנט מצטיין - חורף 2021 | צילום: יח''צ

איך הלימודים היו ביחס לציפיות?

אורלי: "האמת שהלימודים הפתיעו אותי לטובה ברמת העניין, נהניתי והשכלתי מהקורסים, למדתי מתוך עניין, למדתי בשמחה".

אלישי: "תכלס אני לא מכיר מקרוב את האלטרנטיבות, אני כן יכול להגיד שבבעיות שהיו לי קיבלתי מענה ושהמרצים טובים".

איציק: "הלימודים היו בהתאם לציפיות. הצלחתי בכל הבחינות המוקדמות. לא ציפיתי לרמה הגבוהה בקורס גישות, שם זו אופרה אחרת"

ברק: "הלימודים היו בהתאם לציפיות, תכליתיים לבחינות המועצה מבלי לוותר על לימוד המקצוע באופן יסודי".

אליעז: "הלימודים, עד כה, עונים על כל הציפיות שלי ובפרט באון ליין. בחיי היום יום אני אדם עסוק ושעות הפנאי שלי מפוזרות על פני השבוע. היכולת לבחור מתי ללמוד וכמה זמן ללמוד באותו ערב, באמצעות השיעורים המוקלטים של המכללה בעצם מאפשרים לי את התהליך. ללא השיעורים המוקלטים, ספק אם הייתי מוצא את הזמן להגיע לכיתה בשעה יעודה קבועה ללימוד פרונטלי".

כיצד לימודי האונליין עוזרים לך?

נווין: "החלטתי ללמוד באונליין בגלל שאני אימא לילדים ועובדת במשרה מלאה. הגמישות שיש במכללה, במיוחד בהעלאת הקלטות של ההרצאות לאתר, נותנת את האופציה ללמוד בזמנים החופשיים שלי".

אלישי: "אחת הסיבות שבחרתי באפיק היא האפשרות לבחור ללמוד רק באונליין, כשבמקביל המרצים היו זמינים למענה על שאלות והבהרות בווטסאפ".

אורלי: "לי האון ליין היה נפלא, נוח לי ללמוד כשנוח לי לעצור את המרצה כשהילדים צריכים אותי, ולחזור ללמוד כשנוח ומתאים לי שוב".

איציק: "לימודי האונליין מצויינים עבורי, לומד בזמנים שלי, הפסקות מתי שבא לי, התאים לי מאוד הלימוד הזה".

ברק: "לימודי האונליין מאוד נוחים, היות ואין צורך להתנייד בדרכים להרצאות וגם ניתן לשמוע את ההרצאות בזמן הנוח לי".

אליעז: "מצד אחד, השיעורים המוקלטים מחייבים משמעת עצמית גבוהה וסדר שבועי לאורך הסמסטר, שמאפשר כיסוי של כל החומר לקראת מבחן, מצד שני זו בהחלט הדרך היחידה עבורי, היום, לקדם את עצמי למטרה הנכספת – להירשם בפנקס שמאי המקרקעין".

 

איך היו הלימודים ביחס ללימודים במוסדות אחרים?

נווין: "למדתי לפני זה באוניברסיטה הפתוחה שעובדת באותו עיקרון ברוב הקורסים ולמדתי באוניברסיטת בר אילן. הגמישות שיש במכללת אפיק והליווי האישי הם מה שמייחד את מכללת אפיק משאר מוסדות הלימוד".

ברק: "למדתי באוניברסיטת תל אביב בעבר. אופי הלימודים במכללת אפיק שונה כי יש יותר טיפול פרטני בכל תלמיד".

 

כיצד מכללת אפיק עוזרת לעבור את המבחנים בהצלחה?

נווין: "החומר שמועבר במכללה, צוות המרצים וצוות המזכירות של המכללה מהכי טובים שהכרתי עד היום. בקורסים שעשיתי עד עכשיו היה כיסוי מלא לחומר שהיה בבחינות וזה עזר לי מאוד לעבור את הבחינות".

אלישי: "באפיק יודעים לשלב בין לימוד לשם הבנה מעמיקה של החומר, כזה שגם נותן בסיס טוב לבחינות הסופיות, לבין ניתוח מאפייני שאלות ממבחנים קודמים והדרכים לפתור אותם בלחץ של מבחן".

אורלי: "התרגולים לפני המבחנים תמכו בלמידה למבחן בצורה מצוינת".

ברק: "מכללת אפיק מתמקדת בעזרה לתלמידיה במעבר בחינות מועצת השמאים, אבל לא על חשבון לימוד יסודי ומעמיק של המקצוע. מרתון הלמידה ופתרון הבחינות הקודמות לפני הבחינה מאוד עוזר לעבור את הבחינה".

אליעז: "אני מוצא שהשיעורים במכללת אפיק מועברים ע"י אנשי ידע מתאימים, מקצועיים ובצורה מעניינת. לא די בזה שהמרצה יהיה מקצועי, הוא חייב גם לדעת ללמד, לעניין את הסטודנטים ולגרות אותם לחשוב ולהעמיק".

 

מה היית אומר לחברים שלך על מכללת אפיק?

אורלי: "בהחלט ממליצה"

נווין: "הייתי ממליצה לכל מי שמעוניין ללמוד את התחום שילמד במכללה".

איציק: "ממליץ. המורים מעולים וחומרי הלימוד מספקים".

ברק::"הייתי ממליץ לחבריי ללמוד במכללת אפיק. זו עיסקה משתלמת מכל הבחינות: שכר לימוד סביר, מרצים טובים וממוקדים ויחס אישי לכל תלמיד".

אליעז: "המבחן האמיתי,הוא מבחן התוצאה – הגעת למבחן מוכן? סימן שמישהו עשה עבודה טובה להכין אותך לזה. המלצה אישית שלי למי שמתלבט - בחלק מהקורסים החומר מורכב, מקיף ודורש השקעה. רוצה להצליח? קח אחריות אישית ותשקיע! בלי זה תתקשה להתקדם. הבחירה שלי במכללת אפיק הייתה מוצלחת. אני נמצא בשלב שבו סיימתי בהצלחה שני סמסטרים והתחלתי את הסמסטר השלישי, שבו אני מוכן להשלים את כל קורסי הבסיס, ומשם יש עוד דרך לעבור, אבל אני חדור מטרה".

אלישי: כמו שהמרצה אומר, 'מי שמסיים את הלימודים הוא ד"ר של נדל"ן. זה באמת תחום מגוון והלימודים מלאים במידע שימושי שמומלץ לדעתי ללמוד גם למי שלא מתכוון לעסוק בשמאות. בטח כשהנדל"ן כל כך לוהט".

איציק מלעי, סטודנט מצטיין חורף 2021 | צילום: יח''צ

במה היית רוצה להעמיק את הידע?

נווין: "אני מעוניינת להתמחות בנדל"ן בכל הענפים, במיוחד הערכת שווי של דירות ושל נזקים".

אלישי: "אני עדיין לא מרגיש בשלב שבו אני יודע באיזה תחום ספציפי ארצה להתמחות, הכל פתוח".

איציק: "אני מעוניין להתמחות בשמאות מקרקעין כרגע".

ברק: "הייתי רוצה להתמחות ולהעמיק בנושא של היטל השבחה".

אורלי: "רגע… תנו לעבור את המבחנים הסופיים… משם נמשיך קדימה".

למה בחרת ללמוד באפיק?

נווין: "בחרתי ללמוד במכללת אפיק בגלל הגמישות שיש לי בשעות הלמידה ובגלל צוות המרצים התותחים והיחס האישי שיש מהמכללה והצוות המקצועי".

איציק "הגעתי למכללת אפיק דרך המלצה של חברה".

ברק: "בחרתי ללמוד במכללת אפיק בעקבות מודעות ברשתות החברתיות שבהן נתקלתי לעיתים. שיחה טלפונית עם נציגי המכללה שכנעה אותי לעשות את הצעד ולהירשם".

אליעז: "למכללת אפיק הגעתי בהמלצה של חבר טוב, שגם נמצא בתהליך, בשלב מתקדם יותר".

מתקדמים לעוד קורסים מקצועיים בנדל"ן - למתווכים, ליזמים, משקיעים וכל מי שעוסק בנדל"ן

אז כמו שראינו, הנדל"ן הוא תחום לוהט ומגווון שדורש המון ידע מעשי. במכללת אפיק אומרים שהם יכולים לספק את הידע הזה. כבר לא צריך להתמחות בשמאות מקרקעין כדי ללמוד תחום ממוקד למקצוע שלך. אפיק מציעה  קורסים מקצועיים אונליין , קורסים רלוונטיים להתמחות שלך שייתנו לך כלים נוספים בארגז שכל איש נדל"ן חייב להכיר בתחומי השקעות הנדל"ן ויזמות הנדל"ן. הרי בלי הידע של הדינים, הערכת שווי, מיסוי ומעט ידע הנדסי קשה להעריך נכונה את שווי העסקאות וכמה יניבו לנו.

אז מה לומדים בקורסי השקעות נדל"ן לאנשי נדלן?

בתוכנית הלימודים של אפיק יש חמישה קורסים: דינים, תכנון ובנייה - שני חלקים, מיסוי מקרקעין ומבוא לשמאות.

קורס דינים: בקורס דינים לומדים על ההתפתחויות השונות בחוק התכנון והבנייה המשתנות תכופות. מכירים לעומק את חוק המכר ולומדים על הליך הבוררות מרגע מינוי הבורר ועד החלטת בית המשפט, בקיצור כל החוקים הקשורים לבנייה, אפילו חוק העתיקות, חוק הנפט וחוק המים.

תכנון ובנייה חלק א': בתכנון ובנייה חלק א' תלמדו על תוכניות מתאר, יסודות תכנון עירוני והקצאת שטחים.

תכנון ובנייה חלק ב': בתכנון ובנייה חלק ב' הדגש הוא יותר על דיני תכנון ובנייה.

מיסוי מקרקעין:  קורס מיסוי מקרקעין עוסק במיסים השונים המוטלים על עסקאות נדל"ן, כמו מס שבח, מס רכישה, היטל השבחה ועוד.

מבוא לתורת השמאות: בקורס מבוא לתורת השמאות שמים דגש על נושאים מרכזיים בתחום כמו חישובי שטחים, היטלים וזכויות שונות של חוכרים ודיירים. עוד עוסק הקורס בשווי מבני ציבור, גישות השוואה ועוד.

אלי קאופמן, מייסד המכללה והמנכ"ל: "עולם הלימודים עשה שינוי של 180 מעלות בתקופת הקורונה"

לדברי אלי קאופמן, מייסד ומנכ"ל מכללת אפיק אונליין,  "שברנו את המוסכמות בלימודי האונליין הרבה לפני הקורונה, וכשהיא הגיעה,  הסטודנטים שלנו הפגיזו בבחינות. גורם משמעותי להצלחה שלהם הוא מוטיבציה בשמיים, אבל אין ספק שהכנת התשתית שלנו ופיתוח מערכת לומדה שאפשרו להם להביא לידי ביטוי את השאיפות שלהם בלימודי שמאות המקרקעין  תרמו רבות גם כן.

"ברור לכולם שעולם הלימודים עשה שינוי של 180 מעלות בתקופת הקורונה: אנשים מחפשים היום ללמוד מהבית, תכלס מה שהם צריכים ובלי לשלם סכומי עתק על כיתות וטרטורים בכבישים. זה לא חדש, השוק האמריקאי עובר שינוי כזה בעשר השנים האחרונות, ויש צפי שלימודי האונליין יהפכו להיות העיקר.

"כיום יש לנו עשרות קורסים מקצועיים בתחומי הנדל"ן והפיננסים, ואנחנו הולכים להתרחב לתחומים רבים נוספים. מאחל לבוגרים ושמאי העתיד שלנו הצלחה בהמשך".