רפי, איל ומשה למשפחת אדרעי הקימו את העמותה שעושה חיל בתקופת הקורונה

משבר הקורונה העולמי אליו נכנסנו כולנו בסוף 2019, עדיין נותן את אותותיו ומשפיע עלינו במידה רבה

בשיא המשבר, נראה כי ממשלת ישראל ידעה להטיל הרבה מאד גזרות והגבלות, אך לא הצליחה מנגד ביכולת שלה לסייע לאזרחים לעבור את המשבר, ומתוך כך נראה כי רבים סבלו מכיוונים שונים. יותר מכולם, ניכר כי אלו הילדים שהרגישו את קשיי המשבר ונאלצו לעבור ללמידה מרחוק דרך מחשבים. על אף שזו לא דרך אידיאלית ללמידה, ילדים שיש להם מחשב בבית הצליחו ללמוד קצת חומר ולכל הפחות לראות את חבריהם לספסל הלימודים, אך מנגד אלו שידם אינם משגת ואין להם מחשב, לא יכלו אפילו להתראות עם חבריהם לכיתה, שלא לדבר על ללמוד. את הצורך הזה ראתה עמותת אחינועם. הפרויקט המעניין שיזמו בתקופת הקורונה אפשר לילדים בכל הארץ ללמוד יחד עם חבריהם. זה הזמן לשמוע עליו, ועל הפעילות המבורכת של העמותה בכלל.

חלוקת מחשבים בתקופת הקורונה

אם עד היום ילדים ללא מחשב וגישה לטכנולוגיה, יכלו פחות או יותר להסתדר בלימודים בדרכים כאלו ואחרות, בא משבר הקורונה וחיסל לגמרי את האפשרות הזו. כיום, בלי מחשב לא ניתן לקחת חלק פעיל בלימודים, והאמת היא שזה לא קשור בהכרח לקורונה. כיום יותר ויותר בתי ספר משלבים למידה אינטראקטיבית בעזרת מחשב ואינטרנט וזהו בהחלט כלי שחשוב שכל תלמיד יכיר היטב. משבר הקורונה הבהיר לילדים ממשפחות עניות שהם מחוץ לעניינים. למרבה המזל, רפי אדרעי מעמותת אחינועם, לצד שני אחיו, זיהו את המצוקה של הילדים והחליטו לא לעמוד מנגד. גויסו תרומות וסיוע מעשרות משקיעים והעמותה אספה בפרויקט כלל ארצי מעל לעשרת אלפים מחשבים חדשים, משומשים במצב טוב ומחודשים לטובת הילדים. המחשבים חולקו ואפשרו לילדים מכל רחבי הארץ להשתלב בלימודים בזכותם. אז איך זה ששלושת האחים הללו הגיעו לעשייה ולנתינה? שווה להכיר את הסיפור המרתק שלהם.

הילדות של משפחת אדרעי

משה אדרעי, איל אדרעי ורפי אדרעי הם שלושה אחים שלא היו להם חיים קלים בכלל. הם נולדו לרקע סוציו אקונומי מורכב עם הורים שעושים הכל כדי להביא אוכל לשולחן. זה לא תמיד הספיק, והיו להם תקופות לא פשוטות בכלל. האחים נאלצו לצאת ולעבוד לפרנסת הבית אך מגיל צעיר ניכר כי הערכים עליהם גדלו - אהבת הארץ, איתנות, סיוע לאחר והסתכלות חיובית על החיים, לוקחים אותם למסלול אחר וחיובי. הם התגייסו ושירתו בתפקידים משמעותיים בצבא, ולאחר השחרור פנו לעולם העסקים והפכו לאנשים מוכרים ביותר בתעשייה הישראלית. מתוך ההצלחה שלהם הם החליטו שהגיע הזמן לתת למען האחר, וכך למעשה נולדה עמותת אחינועם. מעבר לסיוע המדהים בתקופת הקורונה, מדובר  בעמותה שעושה לילות כימים למען בני נוער בסיכון בישראל. הנה כמה מהפרויקטים שלה:

הפרויקטים של עמותת אחינועם

העמותה מתחילה בתכנית מלגות שמאפשרת לבני נוער ומשפחותיהם ללמוד, לרכוש ציוד למידה, לרכוש ביגוד ומזון ואף סיוע וליווי פסיכולוגי במקרה הצורך. העמותה גם מלווה בני נוער בסיכון שלא מטופלים על ידי מערכת הרווחה, ומעניקה להם תכנית אישית להתקדמות וצמיחה, ליווי צמוד, עזרה בשיעורי בית, ועוד, אבל בעיקר – אוזן קשבת. העמותה מלווה גם צעירים בני העדה האתיופית, ומסייעת להם בנושאי הכנה לצה"ל, כושר קרבי, פיתוח יכולות מנהיגות ועוד. מעל 95 אחוזים מהבוגרים מגיעים ליחידות מובחרות ויוצאים לקצונה, כך שמדובר בהצלחה של ממש שנועדה להעצים ולממש את הפוטנציאל של הצעירים הללו.

בשורה התחתונה, אין ספק כי מדובר בעמותה נפלאה שידעה לתת יד גם בשיא משבר הקורונה, אפשרה לעשרות אלפי ילדים להשתלב במערך הלימודים המקוון והיא גם עוזרת לבני נוער לקבל הזדמנות נוספת לחיים ולממש את הפוטנציאל שגלום בהם.