מעיין בן ציון חושפת את הדרך לפריצת דרך ושינוי, אין סיכוי שלא תרצו לדעת את זה!

מעיין בן ציון, בת 49, אמא ל- 4 בנות, עו"ד ומגשרת במקצועה, עשתה שינוי רדיקלי בחייה בעקבות לוקמיה שהתגלתה בביתה הבכורה בגיל 3, ופנתה ללימודי אימון. היא מספרת: "כשהסבל שחוויתי הגיע לנקודה שבה החלטתי, שזהו, אני לא רוצה לסבול יותר, נפתח לי הצוהר לעשות את השינוי". כיום הילדה בריאה ומאושרת, ובן ציון עוסקת באימון אישי ומקצועי והנחיית סדנאות לפריצות דרך. עם יותר מ- 25,000 שעות אימון באמתחתה, היא חושפת את הכלים שכל אדם חייב כדי לחולל שינוי ופריצת דרך בכל תחום בחייו.

הרצון האמיתי בשינוי מתעורר בעקבות אירוע מחולל

בן ציון מסבירה, שאצל מרבית האנשים, נקודת השינוי חלה בעקבות אירוע מחולל, כזה שגורם לסבל גדול עד בלתי נסבל, שהאדם מבין, או שאני פועל כדי לצאת מהמעגל הזה, או שאני מסתגל אליו ולומד לחיות איתו. מי שמסרב לעשות זאת, נשאר באזור הנוחות, המציאות כפי שהכיר עד כה, ובמידה מסוימת מספקת לו ביטחון. בן ציון: "אנחנו נוטים להאמין שקל לנו להתמודד עם מה שאנחנו מכירים, ולעיתים קרובות, זה בדיוק מה שמונע מבן אדם להיות אקטיבי ולחולל שינוי בחייו. על מנת לאפשר לזה לקרות האדם צריך לשחרר את השליטה, וזה בדיוק מה שמפחיד בתהליך, אך כדי לתת לשינוי לקרות, צריך לדעת לשחרר ולהרפות. שחרור השליטה מאותם מנגנוני ההגנה שבנינו בסופו של דבר מוביל לשחרור מהסבל".

תהליך השינוי לא קורה בן רגע, אבל הוא לא חייב להיות ארוך

בעידן שבו הכל אינסטנט, האדם המיידי דורש הכל כאן ועכשיו. אנחנו נוטלים כדורים לכאב, מקצרים את המרחק עם אמצעי תחבורה, צורכים מזון מהיר, ומצפים גם מתהליך הריפוי להיות מהיר. בן ציון מסבירה, "השינוי לא יכול להתרחש ברגע. אנשים צריכים לעבור תהליך פנימי עמוק כדי ליצור שינוי מהותי וארוך טווח. עם זאת, החשיבה הליניארית ומערכות האמונה שהיו נהוגים בעבר, שעל פיהן האדם צריך לעבור דרך חתחתים כדי לעשות שינוי ולהתפתח לא נכונות לזמנינו. היום בן אדם יכול לעבוד על סטארט אפ ולהיות מיליונר תוך 3 שנים. אנשים יכולים לעבוד מכל מקום בעולם במקום להיות מוגבלים למקום עבודה אחד כל חייהם ולא צריכים לקוות כל כמה שנים שהמעסיק יעלה להם את השכר בעוד כמה שקלים. השינוי יכול להתרחש, אך לשם כך אנחנו צריכים לנקות את רעשי הרקע ולהפנות את הקשב פנימה".

צילום: גליה חרמון

מפנים את הקשב פנימה ומנטרלים את הסחות הדעת

בן ציון מסבירה מה שרבים יודעים. המסכים שאנו מבלים בהם שעות רבות ממסכים את המציאות הפנימית של האדם, והקשב שלנו מופנה תמיד החוצה – מה הם יגידו, האם יאהבו אותי, מה היא לבשה, על איזו מכונית הוא נוהג וכמה הוא מרוויח. אנחנו אלופים בלהשוות את עצמינו לאחרים, כשאנו נחשפים כל הזמן למציאות שהחברים הווירטואליים שלנו מציגים לנו, אי אפשר להימנע מהשוואות, כשבפועל כולם יודעים, מה שאנו רואים לא בהכרח מה שקיים.

בן ציון: "כדי להפנות את הקשב פנימה, אנחנו חייבים להיות סלקטיביים ולבחור מה אנחנו מכניסים לחיינו ולתודעה שלנו, ומה לא. הסננים שלנו צריכים לפעול על התכנים שאנחנו צורכים, מערכות היחסים שלנו, האינטראקציות שאנחנו מנהלים וכו'. באותה מידה, אנחנו צריכים לבחור את התכנים שמפתחים ומעשירים אותנו, את מערכות היחסים שמזינות אותנו ולא שואבות מאיתנו אנרגיות ואת האינטראקציות שמסבות לנו שמחה ונועם".

כך מייצרים מציאות של נועם ושמחה גם כשכולם מסביב לחוצים, חסרי סבלנות וכועסים

בן ציון: "מבחינה תרבותית, בישראל חסרה לנו היכולת להכיל, לכבד, להקשיב ולחמול, וככל שמתחזקות עמדותינו, אנו נותנים להן משקל גדול יותר, מה שיוצר פער וריחוק. הבעיה היא לא בדעות שאנחנו מחזיקים, אלא בהרגלים שסיגלנו ובתרבות שאימצנו.

מצד שני, לכל אדם יש את היכולת להתמקד במה שעושה לו טוב. המציאות שאנחנו חווים היא השתקפות של היחסים שלנו עם עצמנו. הרי לא יכול להיות, שאדם יהיה שליו והרמוני עם חייו, אבל כלפי חוץ, יחווה מאורעות קשים, ירגיש שהעולם נוקשה, סגור ואטום. חוסר התאמה שכזה הוא לא אפשרי. פרט לכך, אנחנו מושכים אלינו אנרגיה דומה לזו שיש בנו. כך למעשה, אדם שמח וחביב ימשוך אליו אנשים שמחים וחביבים. האמרה 'חייך אל העולם והוא יחייך אליך' ממחישה זאת באופן מדויק".

צילום: גליה חרמון

אפס התנגדות היא המפתח להצלחה

בן ציון: "אנשים כמהים לשינוי, אבל בהעדר הכלים שנדרשים לכך, אין להם את המסוגלות לעשות זאת. זה דבר אחד לומר, 'מחשבה מייצרת מציאות', אך ללא היכולת לדמיין את המציאות שרוצים לייצר, היא ריקה מתוכן.

חשוב להבין, כל מחשבה שאנחנו חושבים יכולה להתממש במלואה, כל עוד אנחנו לא מתנגדים לה. ההתנגדות הפנימית שלנו היא המקור לסבל. במקרים רבים, הקושי לזהות את ההתנגדויות הללו מונע מאנשים להוציא לפועל את חזונם. ההתנגדויות האלו מתבטאות בחוסר אמונה או במערכות אמונה שגויות, דעות ועמדות שאנו מחזיקים בהם, פחדים, ניסיונות כושלים מהעבר ועוד. כדי לנטרל ולשנות אותם, אנחנו חייבים תחילה לזהות אותם, לשים עליהם את האצבע ועבוד איתן.  זה אחד הדברים הבסיסיים שאני מלמדת בסדנאות. רק אחר כך לומדים לשחרר".

מאחורי בן ציון יותר מ- 25,000 שעות אימון. היא מנחה סדנאות וקורסים למאמנים וללקוחות פרטיים, שמטרתם ליצור שינוי, להגדיל את השפע ולהביא להצלחה בכל רובדי החיים. במסגרת 30 שעות קורס, המשתתפים מייצרים שינוי מהותי ומקבלים ארגז כלים בכדי לשחרר את המנגנונים שמפריעים להם לגדול. אינספור ההמלצות ברשת מהללים את השיטה, ובעיקר את מרכיבי האישיות המופלאים של בן ציון, שמאפשרים לכל איש ואישה להיות נינוחים ולהרגיש בטוחים בתהליך. ההצלחות מדברות בעד עצמן.

לאתר הבית של מעיין בן ציון

לדף האינסטגרם העסקי של מעיין בן ציון