שוש בממלכת השוקולד

האהבה לתחום השוקולד והבישול כבשה את שוש איתמר מבאר שבע, באופן פתאומי ומקרי, לאחר שמעל לשלושים שנה עסקה בהוראת ספרות, תנ"ך ואזרחות בתיכון בעיר. במסגרת העשרה בשנת שבתון, למדה שוש קורס לבישול צרפתי. בדיוק כשלמדו להכין קינוחים, היא הרגישה שהתאהבה ועיסוק בשוקולד הוא החלום שתרצה להגשים

מיד החליטה לעשות הסבת מקצוע, וכבר שלוש עשרה שנה היא מייצרת שוקולד, ועורכת סדנאות בנושא, בהתאמה אישית לכל לקוח. החל מסדנאות שוקולד רומנטיות לזוגות, ימי כיף למשפחות, סדנאות גיבוש בעבודה ועוד.

בהמשך הרחיבה את עיסוקיה, וכיום היא גם מנהלת קייטרינג חלבי עשיר לכל אירוע בכשרות ביתית,  המותאם לחגיגות בר מצווה משפחתיות, שבת חתן או ימי הולדת.

שוש בת שישים וארבע, נשואה ואם לשלושה, היא במקור ממושב בית ינאי. היא שרתה בצבא כקצינה בפיקוד דרום, ובבאר שבע למדה לתואר ראשון ושני בתנ"ך ושם גם הכירה את בעלה שכיום הצטרף אליה לניהול העסק.

נדמה ששוש הגשימה את חלומו של כל אדם - גם להכין ולטעום שוקולד וגם להתפרנס מכך. לעסק שלה קראה בשם המבריק "שושקולד".

סדנאות השוקולד שהיא עורכת עוסקות בלימוד דרכי ייצור השוקולד, והנחלת אהבת השוקולד לילדים ומבוגרים, דרך מגוון פעילויות לימוד והעשרה הקשורות לשוקולד

שוש מציעה ללקוחות לשלב סדנת שוקולד בארוחה טעימה. התפריט העשיר שמוצע, הן בסדנאות השוקולד והן כתפריט חלבי לאירועים מרהיב, מגרה וטעים במיוחד, זוכה בכל רגע לשבחים רבים. בתפריט החלבי אפשר למצוא קישים, לזניות, פסטות, דגים, והרבה קינוחים מתוקים.

"שושקולד" מספקת גם מוצרי שוקולד איכותיים  ללקוחות פרטיים, לצד ייצור הזמנות שוקולד מיוחדות וממותגות ללקוחות עסקיים ופרטיים.

"בהתחלה חשבתי שאעסוק רק בתחום השוקולד", מספרת שוש, "אך במהרה הוספתי גם את תחום ההסעדה. עוד כשהייתי ילדה, אימי ניהלה קייטרינג קטן בבית ינאי, וכבר אז עבדתי במטבח, וגיליתי את אהבתי העזה לתחום הבישול. למרות זאת, נרשמתי ללימודי הוראה, כי אימי חשבה בטעות שזהו מקצוע קל, כך שלא המשכתי לפתח את תחום הבישול בגיל צעיר."

"העיסוק מחדש באוכל החל כשהבנתי שהשוקולד הוא מנת קינוח, וכדאי לאכול כמה מנות טעימות לפני שמגיעים אליו. כך שילבתי גם את אהבתי לעמידה מול אנשים, להדרכה והנחלת ידע, יחד עם האהבה המחודשת, לשמח אנשים בעזרת אוכל."

לאיזו כמות אנשים מתאים השירות שלך?

"הקייטרינג החלבי העשיר, מתאים במיוחד לאירועים קטנים, אך השירות שלי מתאים גם לקבלות פנים ולאירועים למספר רב של משתתפים (עד 150 איש)."

לצד שירותי הקייטרינג, את עיקר זמנה של שוש תופסות סדנאות השוקולד, ושוש מוזמנת לכל רחבי הארץ, להפעיל גם קבוצות גדולות של משתתפים, באירועים כגון קייטנות, או ערבים במתנ"סים והכל במחירים סבירים המתאימים לכל כיס.

גולת הכותרת בפעילותה של שוש הוא גם שילוב של סדנאות בארוחה. "הסדנה מתקיימת בבית הלקוח, או אצלי בבית", מספרת שוש בעיניים בורקות, "ואני אוהבת במיוחד שמגיעים לביתי ואני זו שמארחת."

צילום: שוש בממלכת השוקולד

מה מייחד את הסדנאות?

"המייחד את הסדנאות שלי הוא האפשרות לשלב סדנת שוקולד בארוחה. המפגש מתחיל בייצור קינוחי שוקולד שדורשים זמן קירור רב, ואז לוקחים הפסקה, אני ובעלי עורכים את השולחן ומשתתפי הסדנה נהנים מהמנות שבושלו ונאפו באהבה. בתום הארוחה חוזרים אל שולחן העבודה ומתחילים בהכנת המנות שזמן הקירור שלהן קצר יותר. בסיום הסדנה כל התוצרים יוצאים מהמקרר,  וכל משתתף לוקח את שלל המנות שהכין."

 

סדנת שוקולד בדרך לנופש

שוש גרה בבאר שבע, נקודת עצירה טבעית בדרך לנופש באילת, מצפה רמון, ים המלח, או צימר באחד מקיבוצי הנגב. היא מציעה לבני משפחה המתכננים נופש בדרום להזמין אצלה סדנה (מוטב כזו שמשולבת בארוחה קלה) בסדנה יכינו חברי הקבוצה המון קינוחי שוקולד, שימתיקו להם את המשך הבילוי בימים הבאים. כל מה שצריך הוא לזכור להביא צידנית והמון מצב רוח טוב.

 

הילדים והנכדים שלך גדלו לתוך מציאות השוקולד?

"בהחלט, בעיקר הנכדים, ולכן ההורים שלהם צריכים להתמקח איתם בכל ביקור כמה מתוק מותר לאכול."

אלו סיפורים מרגשים מהסדנאות זכורים לך?

"ישנם סיפורים מרגשים רבים. אחת הסדנאות הפופולריות שלי היא הסדנה הזוגית, שבה נחגגים ימי הולדת וימי נישואין. בהדרכה לקראת הסדנה, אני אומרת ללקוחות להביא צידנית, כדי לקחת את  המוצרים שיכינו, בתנאי קירור. פעם אחת אישה הביאה את בעלה לסדנה בעיניים קשורות, וראיתי שהבעל הגיע מתוח מאוד , ונכנס לביתי מבוהל. הסדנה עברה בהנאה ובצחוק, ובסופה הוא סיפר לי 'תשמעי, אשתי קשרה את עיניי והביאה צידנית. חשבתי שאולי היא רוצה למכור את הכליה שלי.'"

גם חגיגות ימי ההולדת מאד מרגשות אותי, למשל, בני משפחה חגגו יום הולדת לסבתא בת השבעים, ולסדנה הגיעו יחד שלושה דורות של בני משפחה. אני נוהגת לבקש מכל בני המשפחה, גם מאלו שאינם מגיעים, שיכתבו וישלחו לי מכתבי איחולים לאירוע במייל. אני מדפיסה אותם בצורה מרהיבה, גוללת אותן כמגילות קטנות, ומכניסה הכל לביצת הפתעה גדולה המוגשת לבעל השמחה כמתנה."

שוש מדגישה כי כל הסדנאות, ובמיוחד סדנאות השוקולד ,מותאמות לכל לקוח בהתאם לגיל המשתתפים, לסוג האירוע, לזמן העומד לרשות המשתתפים ולתקציב.

"למשל בקייטנות, הסדנאות  קצרות יותר, כי בכל שעה נכנסת לאולם קבוצה אחרת, והמוצרים צריכים לצאת במהירות מהמקרר. ניתן גם לערוך סדנאות שוקולד בשטח, כשאין אמצעי קירור, והתוצרים מותאמים לתנאים. היו לי למשל סדנאות גיבוש צוות בטיול ג'יפים במדבר, במקרה זה לא מדובר בסדנה פעילה, אלא בסדנת "הדגמה וטעימות". אני מדגימה לקהל את שלבי הכנת התוצרים בין אם מדובר בהכנת פרלינים או עוגת גבינה קרה, אבל המשתתפים אינם אוכלים את המוצרים שהוכנו מול עיניהם, אלא מוצרים שהוכנו מראש ונשמרו בתנאי קירור, ואני מציידת את המשתתפים בדפי מתכונים, כדי שיוכלו לשחזר את החוויה בבית."

 

התפריט והסדנאות מתאימים גם לאלרגיים?

"כן בהחלט, השוקולד אינו מכיל גלוטן, והשוקולד המריר אינו מכיל לקטוז, כך שאני מסוגלת לספק גם למשתתפים רגישים למרכיבים מסוימים חומרי גלם שאינם מסכנים אותם."

"למשל, הייתה לי סדנה בה השתתפה ילדה שרגישה ללקטוז, הכנתי עבורה בצידנית נפרדת את כל חומרי המילוי של השוקולד על בסיס שמנת צמחית. כך אני מקפידה להכין גם עבור אלו שרגישים לגלוטן ולכל סוגי המזון."

"גם אם מדובר בכמות גדולה של משתתפים, כל אחד יקבל יחס אישי, ואם יש בקשה למוצרים טבעוניים, או למוצרים שאינם מכילים לקטוז או גלוטן, המשתתפים שהנושא חשוב להם, ייהנו יחד עם כל חבריהם מהסדנה, מבלי להסתכן או לוותר על העשייה המשותפת. חשוב לי להתאים את האירוע ללקוח, ולהיענות לכל דרישה, ולכל קבוצת גיל, גם מבחינת היכולת לקשב וריכוז."

צילום: שוש בממלכת השוקולד

"אוכל זה כל הסיפור"

מאז ששוש עוסקת בתחום הבישול, היא מקפידה ללמוד את הנושא לעומק, והיא עברה סדנאות, ימי עיון והכשרות רבות בתחום. "ובנוסף הרי הייתי מורה לספרות, ואני אוהבת מאוד לקרוא", היא מספרת, "במשך השנים קראתי עשרות ספרים  שבהן הגיבור מבשל מנה מיוחדת לאהובתו, או נזכר בארוחה שהשפיעה על חייו וכדומה. כך אספתי עשרות מנות שמאחוריהן סיפור מיוחד ויוצא דופן. אספתי ספרים רבים המתאימים לרפרטואר התבשילים שלי (יש לזכור שאינני מבשלת מנות בשריות או לא כשרות) וכך בניתי תכנית בשם "אוכל - זה כל הסיפור" הידועה בשמה המשני "ארוחת עשר מנות מטריפות מהספרים". כבר ערכתי בהצלחה מספר רב של מפגשים כאלה, המתאימים  במיוחד לימי הולדת עגולים, לגיבושי צוות ולערבי חברה. הרעיון הוא, שאני שולחת למזמין האירוע קטלוג המציע מגוון רב של מנות המופיעות בספרי קריאה: סלטים, מרקים, תבשילים ומאפים כגון: פיצות, פסטות, דגים, וכן קינוחים. ליד כל מנה מצוין שמו של ספר הקריאה בו היא מוזכרת. אני ממליצה שיבחרו 6 עד 7 מנות "מלוחות", ועוד 3 עד 4 קינוחים, כאשר אני מציעה שהקינוח האחרון יהיה מחווה לספר "שוקולד" מאת ג'ואן האריס, כדי שתהיה לי סיבה להגיש בסיום המפגש מגש מלא פרלינים מסוגים שונים. אני מציגה כל אחד מהספרים ומתארת אותו בכמה משפטים, ואז מקריאה את הקטע הרלוונטי  בו מוצגת המנה שאני עומדת להגיש. בעלי מגיש את המנה לסועדים, ואז אנחנו עוברים למנה הבאה. אנחנו חוזרים על התהליך עשר פעמים. מדובר בחוויה מקורית ומיוחדת, הכוללת שפע של מנות טעימות, שממנה המשתתפים יוצאים שבעים בגוף ובנפש.

אני תמיד מתרגשת מהתגובות האוהדות והחמות, ומההנאה הגדולה שהאורחים חווים, בין אם בסדנאות הבישול ובין אם בסדנאות השוקולד. הסיפוק הוא עצום!"

 

לפרטים נוספים היכנסו לאתר הבית של שוש בממלכת השוקולד

לדף הפייסבוק שלנו או לדף האינסטגרם