מחפשים השקעות נדל"ן בחו"ל? כך תמצאו את החברה המומלצת ביותר לצאת איתה לדרך

הטפטוף הפך למבול בשנים האחרונות הישראלים גילו את האפשרות להשקיע בנדל"ן בחו"ל והמגמה רק הולכת ומתעצמת. אם לפני עשר שנים רק מעט משקיעים ישראלים רכשו דירות מעבר לים, כיום עשרות אלפים בחרו להשקיע את מיטב כספם באפיק זה.

האם הסיכון שווה את זה?! הביקוש העצום להשקעות נדל"ן בחו"ל הביא לגל של יזמים שהקימו חברות השקעה וגייסו כספים. אולם לצד שורה של הצלחות מרשימות, פרויקטים רבים לא הצליחו לספק את התוצאות המובטחות והמשקיעים ספגו הפסדים כבדים. זו הסיבה שהיזמים עו"ד אורן לפטר והמהנדס גבריאל וינשטיין הקימו את פלטפורמת דירוג ההשקעות "רנקו".

זה לא סוד שבשנים האחרונות המוני ישראלים פונים להשקיע בנדל"ן בחו"ל. הגורם המרכזי לתופעה זו הוא עליית מחירי הנדל"ן בישראל, שמפחיתה את כדאיות ההשקעה. כיצד? מכיוון שמחירי הנכסים בישראל עלו בשיעור גדול יותר מעליית מדמי השכירות, התוצאה היא שהתשואה משכירות בישראל קטנה משמעותית מהתשואה בנדל"ן בחו"ל.

בנוסף, עליית מחירי הנדל"ן בישראל מעלה את הסיכון עבור המשקיעים, שנאלצים לקחת משכנתאות בהיקפים עצומים כדי לממן את הרכישה. מנגד, בחו"ל ישנם אפשרויות לרכוש דירות חדשות באזורים הנהנים מרמות ביקוש גבוהות מצד שוכרים, ובסכום דומה לזה של דירה ישראלית בפריפריה.
חברו עלות רכישה קטנה יותר, עם ביקוש גדול לשכירות, וקיבלתם תשואה מנצחת מהשקעת נדל"ן בחו"ל: בין 5% עד 9% באירופה, ובארה"ב אף יותר.

 

השקעה שאפשר לבטוח בה

למרות שברור מעל לכל ספק שהשקעת נדל"ן בחו"ל כדאית יותר מהשקעה בנדל"ן בישראל, ישראלים רבים חוששים לבצע את ההשקעה, ובצדק. בשוק מסתובבים סיפורים כואבים על כשלונות צורבים והבטחות שלא קוימו.

 

אז מה עושים?

אנו שמחים לדווח על דרך חדשה להפחתת הסיכון בהשקעה בנדל"ן בחו"ל, באמצעות הפלטפורמה של אתר "רנקו" לדירוג חברות השקעה בנדל"ן מעבר לים, פלטפורמה ראשונה מסוגה בישראל.כך עובד התהליך: הצוות של רנקו עושה בדיקת נאותות מקיפה לחברת ההשקעות. במסגרת הבדיקה, הצוות של רנקו אוסף חוות דעת טלפונית ממשקיעים ישראלים שהקיעו דרך החברות הללו. בנוסף, נערכות מספר פגישות ושיחות עם החברה.

מכאן החקירה ממשיכה לצעד נוסף: הצוות של רנקו יוצר קשר עם לקוחות קיימים ולקוחות עבר של החברה הנבדקת ואוסף חוות דעת אותנטיות של אנשים שהשקיעו דרך אותה חברה. שאלון הלקוחות כולל שאלות רבות, שהמענה להן מייצר ציון, המייצג את הדירוג של חוות הדעת. ההתייחסות היא למגוון רחב של פרמטרים: תשואה, שקיפות, עמידה בלוחות זמנים, שירות ואדיבות. תהליך אימות הלקוחות כולל מעבר על חשבוניות מס שנשלחו ללקוח, כדי לוודא שאותם לקוחות באמת קיבלו שירות מהחברה עליה הם מעידים.

ומדוע שהחברות ישתפו פעולה עם בדיקה מדוקדקת שכזו? שאלה נהדרת, והתשובה היא שאתר רנקו בנה לעצמו בזמן שיא, תוך שנים בודדות, מעמד של מוביל דעה בתחום השקעה בנדל"ן בחו"ל, כך שחברות השקעה בעלות מוניטין והישגים רוצים ושואפים להופיע באתר. אך טבעי הדבר, שיש ליזמים מנוסים, בעלי טרק רקורד מוצלח, מספיק "ביטחון עצמי" כדי לחשוף בפני פלטפורמת רנקו את לקוחותיה בהווה ובעבר.

 

כל מה שצריך לדעת

ההחלטה להשקיע בח"ל היא הצעד הראשון. מכאן, תידרשו לשאלה: באיזו מדינה להשקיע?
ישנם עשרות מדינות פוטנציאליות, והצורך לבחור מדינה בהחלט יכול לבלבל. גם כאן צוות אתר "רנקו" התגייס לעזור למשקיעים: באתר "רנקו" תוכלו למצוא לא רק דירוגים וחוות דעת על חברות השקעה, אלא גם מדריכים, מאמרים וסקרי שוק עדכניים בנוגע לשווקי נדל"ן במדינות שונות בחו"ל. תוכלו לדעת כל מה שצריך אודות מחירי נכסים, רמות ביקוש מצד שוכרים, מגמות בשוק, תשואות וסיכונים.

אחת המדינות הפופולריות ביותר להשקעה בקרב ישראלים היא יוון. מדוע? ראשית, המחיר: מחירי הנכסים ביוון נמוך ביחס למדינות אירופאיות אחרות. שנית, הקירבה: האפשרות לטוס שעתיים ועשר דקות ולהגיע לדירה שרכשתי מעוררת תחושת ביטחון. שלישית, אמנת המס בין ישראל ליוון משתלמת במיוחד למשקיעים ישראלים.

מדינות אחרות בהם פלטפורמת "רנקו" מתמקדת כרגע הם אנגליה, פורטוגל, ספרד, קפריסין ופולין. מדינות נוספות נמצאות על הכוונת של צוות האתר, ובהמשך הדרך יגיעו גם הם לפלטפורמת הדירוג.

 

למידע נוסף על השקעה בנדל"ן בחו"ל בקרו באתר רנקו