הנהירה לבודפשט

לרגל מכירת ה- 100, עידו חתוכה, הבעלים של חברת IRM Real Estate חושף את הסיבה האמיתית שבעקבותיה בודפשט הפכה ליעד ההשקעה הכי חם בעונה

שוק הנדל"ן בישראל לא פתוח לכל משקיע, וגם המשקיעים הוותיקים כבר מזמן מחזרים אחר נכסים מעבר לים. אך מה מייחד את בודפשט? ולמה עכשיו, יותר מתמיד, כדאי לשקול השקעה דווקא שם? הנה התשובה של עידו, הבעלים של חברת IRM, המתמחה בתיווך, ניהול נכסים והשקעות נדל"ן בבירה ההונגרית המתפתחת, וחוגג את מכירת ה- 100 תוך 3 שנות פעילות בלבד.

במהלך שירותו בקבע, כמ"פ הכנה לקצונה, טס עידו לסוף שבוע והתאהב בבודפשט, הבירה ההונגרית השוקקת. במהלך החופשה נחשף למחירי הנדל"ן האטרקטיביים ולעובדה, שהעיר היא מרכז כלכלי ותרבותי שעודנו מתפתח ובו אוניברסיטאות מכובדות המושכות אליו אוכלוסיות מגוונות, הכוללות כמות גדולה של סטודנטים הזקוקים למקום מגורים מתאים ונוח להשכרה או לרכישה.

דירת מגורים לסטודנט בבודפשט | צילום: צילום: IRM

גם בישראל יש ביקוש גבוה לפתרונות דיור. למה לא להשקיע בנכס קרוב?

עידו: "זה לא סוד, שההון ההתחלתי שצריכים להגיע איתו למחלקת המשכנתאות בבנקים בישראל מאוד גבוה. לא רק שזה מונע מהרבה אנשים להשקיע בשוק הנדל"ן, עם אפשרויות כל כך אטרקטיביות מעבר לים, ההשקעה בנכס מקומי הופכת לפחות משתלמת עבורנו הרוכשים".

בוא נדבר במספרים. כמה אטרקטיבי להשקיע בנכסי דיור בבודפשט?

עידו: "לצורך העניין, המחיר הסופי (לאחר מס רכישה, דמי תיווך ועורך דין) לדירת מגורים משופצת בלב בודפשט מתחיל מ- 350,000 ₪. משקיע בישראל עשוי לגלות, שזה הסכום שהוא מתבקש להגיע עימו לבנק רק לצורך קבלת אישור עקרוני. הייתי אומר שזה אטרקטיבי מכל כיוון שלא נבחן את זה.

פרט לכך, ישראל והונגריה חתומות על אמנת מס, מה שמבטיח למשקיעים רווחיות גבוהה יותר – במניעת כפל מס.

לא רק המחיר משחק תפקיד

עידו מציע למשקיעים בבודפשט הרבה יותר ממחיר אטרקטיבי. עבור משקיע זר, נושאי המיסים, הבירוקרטיה והשליטה בנכס עלולים להוות אתגר לא קל, ואף להרתיע במידת מה. לשם כך, חברת IRM מעמידה לרשות המשקיעים את כל מעטפת השירות לה הלקוח זקוק מתחילת התהליך ועד סופו.

עידו: "בחברתנו עובדים מתווכים מקומיים, המכירים את שוק הנדל"ן על בוריו, עוקבים בעקביות אחר המגמות בשוק המקומי והעולמי, ויודעים לזהות השקעות אטרקטיביות העשויות להניב תשואה בהתאם לפרופיל המשקיע.

השקיפות אל מול הלקוח חשובה לנו יותר מכל. אנו מודעים לחששות ולחוסר הבטחון הנלווים לעיתים בהשקעות מסוג זה, ולכן הקשר האישי מול המשקיעים נבנה מתחילת הדרך המשותפת. לא אגזים אם אומר, שלפני שחשוב ללקוח מחיר העסקה חשובה לו הידיעה שיש לו על מי לסמוך. פרט לכך, השירות ניתן ב3 שפות : עברית, הונגרית ואנגלית, על מנת להעניק לכל משקיע את השירות בשפה שבה הוא חש את הביטחון המרבי".

דירת מגורים לסטודנט בבודפשט | צילום: צילום: IRM

מעטפת שירותים 360

חברת IRM לא עוסקת רק בתיווך ומכירה של נכסים. פעילות החברה כוללת גם השבחות נכסים וניהולם השוטף, כך שהלקוח יכול לקבל מענה לכל צורך ולכל מטרת השקעה. לרשות לקוחות החברה עומדים אנשי צוות מסורים, הכוללים מנהלת אדמיניסטרטיבית, מנהלת תפעול, מנהל פרויקטים מקומי ואדריכל, שעובדים בשטח, ומאפשרים למשקיע להגדיל את שווי הנכס מבלי לטרוח כלל.

החברה מציעה למעשה 'one stop shop', מקום אחד שנותן את כל השירותים הנדרשים לביצוע השקעת נדל"ן:

  • איתור הנכס לפי דרישות המשקיע ובהתאם לפרופיל ההשקעה.
  • השבחת הנכס.
  • סיוע משפטי שכולל כתיבת חוזים, העברת נכסים בטאבו וכדומה על ידי עורך דין דובר עברית מטעם החברה.
  • עבודה מול רשויות המס על ידי רואי חשבון מטעם החברה, המטפלים במס הרכישה, מס רווח הון, מע"מ ותכנון תשלום המס בהתאם לצורכי ויכולות המשקיע.
  • טיפול בבירוקרטיה מול הרשויות המקומיות.
  • ניהול הנכס, הכולל מציאת שוכרים, חידוש וחתימה על חוזים, גבייה, העברת תשלומי גז, חשמל וכדומה.
  • תחזוקה כללית של הנכס.

לסיכום,

ההשקעה בבודפשט מאפשרת לכל סוג של משקיע להיכנס אל עולם הנדל"ן. עידו ראה לנכון לבצע שם את ההשקעה הראשונה שלו עוד לפני שחרורו מהשירות הצבאי. מאז ביצע שם השקעות נוספות, וסייע ל- 100 לקוחות להיכנס אל שוק חם ואטרקטיבי, המציע תשואה גבוהה.

ייתכן, שמאפייני אישיותו, אלו שהפכו אותו למ"פ אהוד, הן שמושכות אליו קהל משקיעים נאמן הבוחר לבצע השקעות נוספות ולהגדיל את תיק ההשקעות בליווי החברה שייסד. סביר להניח שזה גם השירות האישי והמענה האופטימלי לצורכי המשקיע, ואולי בודפשט היא באמת היעד הטוב ביותר שכרגע ניתן למצוא להשקעת נדל"ן מעבר לים. מה שבטוח הוא, שאם כבר בחרתם להיכנס למגרש המשחקים הזה, כדאי לכם להתרשם ממה שיש לו להציע, מקסימום תרוויחו!

לאתר החברה

לפייסבוק החברה