קופות גמל ופנסיה: פורטל הביטוחים הגדול בישראל

קופות הגמל והפנסיה הן אמצעי החיסכון וההשקעה העיקריים הקיימים במשק עבור כלל האזרחים, פרט לקרנות ההשתלמות, והן מגלגלות מיליארדי שקלים בכל שנה. גופים מוסדיים וחברות גדולות משקיעים בקופות הגמל והפנסיה את כספי החיסכון של הציבור וכך המשק משיג את ההון על מנת להשקיע במיזמים שונים בכל הסקטור הכלכליים

Business Audits Using A Calculator Financial Data Investment Fund At A Workplace, Wealth Concept
פורטל הביטוחים הגדול בישראל | צילום: iStock

איפה להשקיע ב-2021? קופות גמל ופנסיה לחיסכון והשקעה

קופות גמל הם שם כולל לכמה מכשירי חיסכון והשקעה אפשריים לציבור העובדים במדינה, שכירים ועצמאים. קופות גמל ופנסיה נבדלות בתקופת ההשקעה ויכולת המשיכה מהקופה. בעוד שקרן פנסיה היא מכשיר חיסכון והשקעה לטווח ארוך מאוד וניתן למשוך את כספי הפנסיה ללא קנס או מס רק בהגיע המשקיע בגיל 60 ומעלה או במקרים אחרים אפילו בגיל מאחור יותר, משיכת כספים שהושקעו בקופות גמל להשקעה גמישה יותר. היתרונות של קופות גמל ופנסיה הוא בכך שהכסף לא נשחק וכל שקל שמועבר על בסיס חודשי לקופות הללו מנוהל במסלולי השקעה נבחרים על ידי מנהלי הקרנות והקופות. זו הסיבה שקופות גמל ופנסיה מושקעות בשוק ההון באפיקים סולידיים ובחברות רבות משקל במשק, כיוון שעליהם להציג  תשואות ולא לראות הפסדים לאורך השנים. חברות הביטוח משקיעות בהן, בנקים משקיעים בהן, חברות גדולות בשוק ההון ועוד.

מה זה קופות גמל ופנסיה?

בפשטות אפשר לומר שקופות גמל ופנסיה הן מכשירים לחיסכון ולהשקעה ארוכי טווח או לטווח בינוני. בישראל החל משנת 2016 אפשר לחסוך כסף בקופת גמל להשקעה אך למשוך ממנה את הכסף בכל רגע! קרן פנסיה לעומת זאת לא מאפשרת את משיכת הכסף לפני הפרישה אך בכל זאת ניתן למשוך את הכספים מקרן הפנסיה אך לשלם על כך מס די גדול בשיעור של 35%. הסיבה למס הגבוה המופעל על משיכה מוקדמת מקרן פנסיה הוא רצון המדינה שהאזרחים יחסכו לטווח ארוך ויוכלו להתקיים תודות לכספי הפנסיה לאחר גיל הפרישה. זו הסיבה שלצד קרנות הפנסיה קמו גם קופות הגמל, קרנות ההשתלמות וביטוחי המנהלים המאפשרים משיכה גמישה יותר של הכספים לאורך כל התקופה. מצאו בפורטל הביטוחים הגדול בישראל מידע מקיף על קופות גמל ופנסיה, קרנות הון סיכון, קרנות השתלמות, קרן פנסיה, ביטוח, משכנתא וכל המידע העדכני ביותר לגביי ניהול נכון של הכסף שלכם על ידי השקעתו בתוכניות חיסכון שונות כולל מנועי השוואת מחירים ועוד!

מי משקיע בקרן השתלמות, קופות גמל ופנסיה?

כפי שאמרנו כולם משקיעים בקופות גמל ופנסיה. העמיתים החברים בקרנות ובקופות הם רוב הציבור, שכירים ועצמאים וכולם מכירים את החברות הפועלות בשוק. פורטל הביטוחים הגדול בישראל ריכז עבורכם את ההצעות האטרקטיביות ביותר לחיסכון והשקעה בקרנות השתלמות, קופות גמל ופנסיה ומציע לכם מידע רב שיכול לעזור לכם להוזיל את עלויות דמי הניהול הנגבים מכם על ניהול קופות אלה כמו גם למצוא עבורכם את ההצעות הטובות ביותר לאפיקי החיסכון וההשקעה במגוון קופות גמל ופנסיה מובילות בשוק!

כמה צריך להפריש לפנסיה על ידי המעסיק?

בישראל כל אזרח עובד חייב להפריש אחוז יחסי לקרן הפנסיה בין אם כשכיר או עצמאי, על ידי המעביד או בעצמו באופן חלקי או מלא. לפי צו ההרחבה לביטוח הפנסיוני המקיף במשק קיימת חובת הפרשת 6% משכר הברוטו אל הקרן הפנסיה על ידי העובד עצמו כאשר המעביד צריך להעביר עוד 6.5% לקרן הפנסיה על חשבונו ובנוסף לכך על המעסיק להעביר עוד 6% המוגדרים כרכיב פיצויים, למקרה של הפסקת עבודה, פיטורים וכדומה. בנוסף לכך ניתן להגדיל את אחוזי ההפרשה. העובד זכאי להעלות את אחוז ההפרשה לקרן הפנסיה ל-עד 7% כל חודש ואילו המעסיק יכול להגדיל את אחוז ההפרשה לפנסיה עבור העובד לעד 7.5% כתגמולים ובנוסף עד 8.33% לפיצויים, בהתאם לתקרת שכר. ההפרשות יכולות לעבור לקופת הגמל לקרן הפנסיה או למכשיר פנסיוני אחר כמו ביטוח מנהלים. עצמאי רשאי להעביר עד 16% מההכנסה החודשית לחיסכון הפנסיוני שלו כולל זיכוי מס או ניכוי מס על התשלומים.

משיכה מוקדמת של כספי הפנסיה לפי גיל הפרישה, הן על ידי שכיר והן על ידי עצמאי מחייבת בתשלום מס של 35% מהסך הכלל שנמשך! אחוז מס זה גבוה מאוד ולכן לא כדאי לאף אחד למשוך את כספי הפנסיה לפני הזמן ואם כן, יש לבקש החזר מס לאחר מכן בגין כך ולקבל זיכוי חלקי או מלא עבור המס ששולם על המשיכה המוקדמת של כספי קרן הפנסיה בהתאם לנסיבות וכל מקרה לגופו מול רשות המס.

איך ומתי אפשר למשוך את הכסף בפרישה?

קופת גמל מקיימת שני מסלולי משיכה שונים לכספים ממנה: כספים שהופקדו עד שנת 2008 רשאים להימשך כסכום חד פעמי אחד בהגיע החוסך המפקיד לגיל הפרישה בלבד. כספים שהופקדו לאחר שנת 2008 יוכלו לעבור לבעל הקרן רק בצורה של תשלום חודשי להמשך כל חייו של אותו אדם. מי שזכאי לקצבה חודשית הגבוהה מ-3850 שקלים בחודש נכון למדד פברואר 2008 יורשה למשוך את יתרת הסכום מעבר לכך כסכום חד פעמי גם כן!

לגביי משיכת כספים אשר הושקעו בקופת גמל לפני שנת 2006, הם ניתנים למשיכה לפי המוקדם בין השניים: הגעת החוסך ל-15 שנה לאחר שהתחיל לחסוך בקופה או הגעה לגיל 62 עבור אישה או לגיל 67 עבור גבר.

בפורטל הביטוחים הגדול בישראל תוכלו ליהנות מייעוץ מקצועי לגביי קרנות הפנסיה, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות: היכן עדיף להשקיע, איך אפשר לקבל זיכוי על משיכה מקופת גמל, איך לקבל הלוואה משתלמת על חשבון כספי קרן הפנסיה ועוד נושאים חשובים!

גלשו עוד באתר וגלו על ידי השוואה את החברות המובילות בכל אחד מתחומי ההשקעות והחיסכון הפנסיוניים והאחרים. עוד בפורטל הביטוחים הגדול בישראל מידע רב על ביטוחים מכל הסוגים לרבות ביטוח רכב, ביטוח משכנתא, ביטוח בריאות, ביטוח חיים ועוד!

איך אומרים? חיים רק פעם אחת אבל כשמתים, המשפחה יכולה להמשיך ליהנות מכספי הביטוח...

במקרים של מוות החוסך, קיימים מוטבים עבור אותו אדם הרשאים למשוך ולקבל את כספי החיסכון שאותו אדם שמת, חסך. אנו ממליצים להתייעץ עם מומחה חיסכון והשקעות פנסיוני על מנת למשוך את מלוא הכספים בצורה הנכונה וללא תשלום מס גבוה על כך.

בפורטל הביטוחים הגדול בישראל נעשה לכם סדר בעולם הביטוחים ונעזור לכם להבין מה זה בדיוק ביטוח חיים וכל ביטוח אחר, כיצד לשלם פחות ולחסוך יותר ואיך לחסוך ולהשקיע כספים לגיל הפרישה או למקרים אחרים בהם אתם צריכים למשוך את הכסף למטרות דחופות.

אין ספק שתשלום הביטוחים השונים מדי חודש וכך כל שנה יכולים לעצבן ולגרום לנו לחשוב שאנחנו משלמים את הכספים הללו לשווא. רק כאשר קורה מקרה מצער כמו תאונה, פציעה או מחלה קשה, נכות וכדומה, אנשים מבינים את חשיבות הביטוח שלהם... יש מגוון רחב של ביטוחים ומכשירי חיסכון והשקעה אך רוב הציבור אינו מעוניין בהם כי הם משעממים ומרתיעים. פורטל הביטוחים הגדול בישראל שם לעצמו כמטרה להפוך את תחום הביטוח והחיסכון נגיש יותר עבור הציבור הרחב!

מזומנים להשאיר פרטים באתר עם כל שאלה ונשמח לחזור אליכם!

גלשו בפורטל הביטוחים הגדול בישראל וקבלו את המידע המעודכן והחשוב ביותר עבור מספר רב של נושאים כמו ביטוח בריאות, ביטוח רכב, פנסיה, משכנתא, חיסכון פנסיוני, קופת גמל, קרן השתלמות ועוד! היעזור במחשבוני הריביות באתר ובמנועי השוואת המחירים בין החברות השונות.

טיפ חשוב: זכרו שבכל מקום עבודה בו עבדתם בעבר צריך להיות מרכיב חיסכון פנסיוני במידה ועבדתם באותו מקום עבודה יותר משלושה חודשים! ייתכן ומגיעים לכם כספים מכל מיני מקומות עבודה בהם עבדתם כשכירים ואינכם אפילו מודעים לכך! בדקו את זכאותכם ליהנות מהחזר מס וכספים אבודים המצויים שם עבורכם ויישרו קו עם מקום העבודה הנוכחי שלכם.

עבור עצמאים חשוב לדעת שחוק פנסיה לעצמאים שנכנס לפני כמה שנים בלבד מחייב כל עצמאי להפריש כספים לפנסיה ואם לא יעשה זאת ייתכן ויקבל קנסות על כך לאחר התרעה בת 90 יום להשלים את הכסף החסר!

עוד חשוב לדעת שניתן ליהנות מהטבות מס משמעותיות עבור הפקדות כספים בקופות הגמל להשקעה ובקרנות ההשתלמות השונות, בעיקר לפני תום שנת המס אך לא רק. גם כאן מומלץ לקבל ייעוץ מס מקצועי על ידי רואה חשבון או יועץ עסקי המבין בכך וליהנות מהטבות מס, ניכוי מס והחזרי מס בשווי אלפי שקלים!

אל תוותרו על הזכות שלכם לקבל החזרי מס ממקומות עבודה שונים וכן להעביר כספי פנסיה הרשומים על שמכם לקרן הפנסיה המרכזית שלכם. נהלו את הקרן או לפחות תהיו מעורים במתרחש בה כי כל חצי אחוז קובע כאשר מדובר בהפרשות חודשיות המצטברות לסכומי כסף גדולים כעבור שנים!

"גלשו בפורטל הביטוחים הגדול בישראל לקבלת מידע נוסף על כל תחומי הביטוח הקיימים וכל תוכניות החיסכון וההשקעה הניתנות לציבור על ידי החברות הגדולות במשק!"

נכון שתחום זה קצת יבש ומשעמם עבור מי שלא לכך... יחד עם זאת מדובר בכסף שלכם ואם לא הלכתם להיות רואי חשבון, סוכני ביטוח או יועצי מס, לפחות השכילו להיעזר בהם. רק כך תבטיחו לעצמכם קצת כסף בצד אחרי גיל הפרישה ותוכלו לישון בראש שקט בידיעה שכספכם מנוהל כמו שצריך, היכן שלא תבחרו להשקיע אותו: בביטוח מנהלים, בקרן השתלמות, בקופת גמל להשקעה ובכל אפיק השקעה אחר שתמצאו לנכון. בהצלחה!

 

פורטל הביטוחים הגדול בישראל

דרך מנחם בגין 156, ת"א 6492108

טלפון: 073-272-5261