תנאי הזכאות להלוואה בערבות המדינה

בעלי עסק קטן או עסק בינוני וזקוקים להלוואה? תשמחו לגלות שהקרן להלוואה בערבות המדינה התחדשה והיום מציעה הלוואות בתנאים משופרים וטובים יותר. הקרן דוגלת בפשטות- כל בעל עסק יכול להגיש בעצמו את הבקשה, בזמינות ובנגישות- אפשר להגיש את הבקשה מהאתר מתי שבוחרים מהמחשב או מהנייד, ובעלות שמתאימה לכל עסק

תהליך קבלת הלוואה בערבות המדינה הוא תהליך מהיר ויעיל- לאחר בקשת ההגשה מתאמים בדיקה של העסק, מעבירים את הנתונים לועדת האשראי מקבלים אישור ואת סכום ההלוואה המבוקש.

תנאי הסף לזכאות לקבלת הלוואה בערבות המדינה הם:

  1. על העסק להיות עסק שרשום בישראל כחברה, עוסק מורשה, שותפות או עמותה
  2. מחזור המכירות של העסק שמבקש את ההלוואה לא עולה על מיליון ₪ בשנה
  3. החשבון של העסק לא מוגבל או מעוקל
  4. העסק לא נמצא בתהליכים של הוצאה לפועל, קונס נכסים, רישום נושים, או חוב פגום.

סוגי ההלוואות ותנאי הזכאות:

ישנן סך הכל שישה סוגי הלוואות בהתאם לסוג העסק- עמותות, הקמת עסק חדש, פערי תזרים, השקעה בעסק קיים, מסלול משולב, השקעה בתעשייה, חקלאות וייצוא. לכל סוג הלוואה ולכל מסלול יש תנאי סף שונים המותאמים לו.

אם ניקח לדוגמא את תחום העמותות, על מנת לקבל הלוואה בערבות המדינה על העמותה לעמוד בתנאים הבאים, בנוסף לתנאי הסף של כל העסקים:

-עמותה שעוסקת בתחום הרווחה, הבריאות או החינוך

-עמותה עם התקשרות למדינה של שמונה חודשים ויותר בזמן הגשת ההלוואה

-במידה ומדובר בעמודה נתמכת לפי חוק התקציב 3א, יש לוודא שלא יותר ממחצית מההכנסות של העמותה בשנתיים האחרונות הגיעו מתמיכה.

דוגמא נוספת היא תחום התעשייה. גם בתחום זה ישנם תנאי זכאות בנוסף לתנאי הסף של כל העסקים. על עסק בתחום העשייה להיות עסק בעל ותק של שלוש שנים לפחות בתחום, וגובה ההלוואה וההחזר משתנה בהתאם לסיבת ההלוואה (אם מדובר ברכישת נכס או סיבה אחרת).

גם בתום החקלאות יש תנאי זכאות נוספים מעבר לתנאי הסף של כל שאר העסקים. כאשר עסק בתחום החקלאות מעוניין להגיש בקשה לקבלת הלוואה בערבות המדינה עליו להוכיח שלעסק יש ביטוח של נזקי טבע ושההכנסה של העסק לא עולה על סכום של שלושה מיליון ₪ מחזור שנתי.

באופן כללי תנאי הסף לקבלת הלוואה בערבות המדינה וכן התנאים הנוספים אליהם נדרשים עסקים בתחומים ספציפיים הינם תנאים הגיוניים ומינימליים הניתנים ליישום. תנאי הזכאות הנוחים , והעובדה שהמדינה היא הגוף שערב להחזר הופכים את ההלוואה בערבות המדינה להלוואה אטרקטיבית ביותר לבעלי עסקים קטנים ובינוניים.

רוצים לדעת עוד על הלוואה בערבות המדינה? אנו מזמינים אתכם לאתר שלנו GLS פיננסים.

הכתבה בחסות - Aramapp - בניית אתרים קידום פרסום.