גיוס עובדים ופרסום משרות: הכירו את Expoint, הכלי החדשני שמקל על המשימה המאתגרת

גיוס עובדים איכותיים יכול להיות משימה מתסכלת ולא פשוטה – בטח כשמדובר במשרות הייטק, תחום שבו כידוע היצע המשרות במקרים רבים גדול משמעותית מהיצע העובדים המיומנים. כיום, ישנם כלים רבים שעוזרים לאנשי ה-HR ולמגייסים לנהל את תהליך חיפוש העובדים בצורה פשוטה הרבה יותר. בהקשר הזה, כדאי להכיר כלי חדש שנכנס לזירה בשנים האחרונות ומציע בשורה משמעותית לשיפור תהליכי פרסום מודעות דרושים וגיוס עובדים למשרות הייטק.

ריאיון עבודה | צילום: freepik

אקספוינט היא מערכת חדשנית וראשונה מסוגה בישראל של פרסום משרות וגיוס עובדים, המתמקדת בעיקר ב-דרושים בהייטק. המערכת פותחה על ידי הייטקיסטים ותיקים מחברת SeaData, אשר הוקמה ב-2012 ומתמחה בשירותי ביג דאטה וענן. היתרון המשמעותי של המערכת טמון בעובדה שהיא עושה שימוש בביג דאטה ובכלים חדשניים כדי לשפר את תהליך הגיוס, בשורה של היבטים שכדאי להכיר:

שיתוף פעולה מירבי וזרימת מידע בין כל הגורמים המעורבים בגיוס

אחת המטרות המרכזיות של Expoint היא לסייע לארגונים לעבור ממצב שבו רוב המידע לגיוס מרוכז במחלקת ה-HR, למציאות חדשה שבה ראשי צוותים ומנהלים שמעורבים בתהליך הגיוס, יכולים לקחת חלק פעיל יותר באיתור המועמדים שמתאימים להם.

אלון אלדי, מנכ"ל SeaData, מסביר את ההיגיון מאחורי ההחלטה, שמבוססת במידה רבה גם על הניסיון האישי שלו כראש צוות בהייטק בעבר: "בשביל מנהלים בהייטק, תהליך גיוס עובדים הוא בדרך כלל ארוך ומייגע. המידע על מועמדים מגיע ממחלקת ה-HR אחרי שהוא עובר סינון בדרכים שונות – ואני אישית הרגשתי שכשנדרשתי לגייס עובדים – לא באמת היה לי מאגר אפקטיבי שאני יכול לחפש בו באופן עצמאי".

לכן, המערכת של Expoint מאפשרת למחלקת ה-HR לתת למנהלים עצמם גישה למאגר המידע, ולאתר את העובדים שלא בהכרח היו מגיעים אליהם בתהליך הסינון המסורתי. כמובן שמחלקת ה-HR עדיין תהיה אחראית על התהליך ותנהל אותו, בטח בכל הקשור לפרסום המשרות וסינון קורות חיים – אך המחלקה תוכל לספק הרשאות שונות למנהלים – בצורה שתועיל לכל הצדדים.

גיוס עובדים ופרסום משרות בהייטק אקספוינט  Expoint

חיפוש על פי קריטריונים שבאמת נדרשים לכם

Expoint היא זירה שמרכזת גם משרות דרושים בהייטק וגם מחפשי עבודה ופרילנסרים בתחומים שונים. כך, המגייסים לא חייבים להסתפק בפרסום משרות והמתנה לקורות החיים – אלא יכולים לחפש בעצמם מועמדים שמתאימים להם – על פי שורה ארוכה של קריטריונים ופילוחים שרלוונטיים להם.

"בגלל שהחברה מתמחה בביג-דאטה, גם מערכת Expoint מתבססת על נתונים רבים שמתנקזים אליה מחברות טכנולוגיות מוכרות בארץ ובעולם", מדגיש אלדי ומוסיף כי דרך המערכת ניתן גם לצפות בדוחות ונתונים על תהליך הגיוס שיעזרו להפיק תובנות מועילות ולשפר את התהליך כולו בהווה ובעתיד.

בין היתר, המגייסים יכולים להיעזר בפיתרון מתקדם בשם SeaV המוטמע במערכת ומרכז את כל קורות החיים שמגיעים לחברה, על מנת לאפשר בין היתר חיפוש עובדים מדויק, על פי מילות מפתח שמופיעות בתוך מסמכי קורות החיים. למאגר ניתן גם לייבא קורות חיים ממאגרים אחרים או מתיבות המייל של המגייסים.

אלדי מציין כי "כך ניתן לנהל את כל המידע הרלוונטי לגיוס במקום אחד ובקלות. כך לדוגמה, כשתרצו לגייס בעתיד לתפקיד מסוים, תוכלו פשוט לחפש אנשים שכבר הגישו מועמדות על פי מילות מפתח ספציפיות ולשלוח הודעות מרוכזות לכל המועמדים הרלוונטיים שכבר מופיעים אצלכם במאגר".

צילום: EXPOINT

חוויית משתמש מוקפדת שמעודדת שימוש מתמשך

כולם מבינים שאיכותו של כל מאגר חיפוש עובדים תלויה בכמות ובאיכות המשתמשים שיירשמו אליו ויפעלו בתוכו. כדי להבטיח שגם מנהלים שעוסקים בגיוס עובדים וגם מועמדים שמחפשים עבודה בהייטק יירשמו בהמוניהם למערכת – Expoint שמה דגש מרכזי על חוויית משתמש נוחה, קלה ומועילה.

"השקענו המון מאמצים כדי לפתח מנוע חיפוש מהיר ויעיל, שמאפשר למועמדים לחפש משרות לפי תחום, לפי חברה ספציפית ולפי פילוחים שונים שעוד יתרחבו בהמשך", מסביר אלדי.

לדוגמה, כדי לעודד את מחפשי העבודה להיעזר במאגר, מופעלת בו מדיניות פרטיות מחמירה שמאפשרת להחליט האם הם רוצים ששמם יופיע במאגר, או שהם מעדיפים לחפש עבודה בצורה דיסקרטית. המערכת מציעה למועמדים גם פלטפורמה קלה ונוחה לבניית קורות חיים ושליחתם במהירות למשרות רלוונטיות. כל הפעולות האלו מתקיימות מתוך שאיפה להגדיל ככל שניתן גם את כמות מחפשי העבודה בפלטפורמה וגם את היצע המשרות כמובן.

בהמשך, ישולבו במערכת גם יכולות של למידת מכונה ו-AI כדי להפוך את תהליך הגיוס לאוטומטי ככל שניתן, תוך זיהוי דפוסים שיעזרו לבצע התאמות מדויקות יותר בין המגייסים והמועמדים.

תמחור נוח שיכול להתאים לכל מטרה

ככל שחברה מסוימת גדולה ומבוססת יותר, כך היא תוכל להרשות לעצמה להיעזר בכלים מתקדמים ויקרים יותר לאיתור המועמדים הטובים ביותר בעבורה. לכן, מטבע הדברים, אתגר הגיוס הופך מורכב יותר לחברות בצמיחה ולסטארטאפים בתחילת דרכם.

לאנשי SeaData חשוב לייעל את תהליך הגיוס ולסייע לארגונים בכל הגדלים לאתר בקלות את המועמדים המתאימים להם ולחסוך בהוצאות הגיוס. בתוך כך, הם מציעים שני מסלולים שיכולים להתאים לכלל החברות הטכנולוגיות- מסטארטאפים מתחילים ועד לחברות גלובליות. מסלול Basic יאפשר לפרסם משרה ראשונה בחינם וליהנות מאפשרויות בסיסיות שמציעה המערכת, בעוד שמסלול Standard יאפשר להשתמש בפיצ'רים מתקדמים - לרבות עבודה מרובת משתמשים, הגדלת החשיפה של מועמדים למשרות, פרסום משרות בהיקף נרחב וכמובן מגוון כלים לניתוח וניהול יעיל יותר של תהליך הגיוס.