5 טעויות בבניית אתרים – ואיך נמנעים מהן?

היום זו כבר עובדה בשטח. בעלי ובעלות עסקים ממהרים להקים אתר אינטרנט, לעתים עוד לפני שסיימו לקבוע מחירון, לקבוע תהליכי עבודה או לגייס את כל כוח האדם הדרוש להם. חלקם אף עושים זאת לבד, דרך פלטפורמה חינמית ובלי תקציבים גדולים. אז נכון, אין סיבה להשקיע עשרות אלפי שקלים בבניית אתר מתוחכם במיוחד, אבל יש בכל זאת כמה טעויות שחשוב להכיר ואפשר למנוע. אלה הטעויות שעולות לבעלי עסקים הרבה יותר.

1 – עיצוב מנצח מותאם לקהל היעד

כל בעלת עסק וכל מנהל אתר רוצים להגיע לתוצאה מושלמת. האתר שלהם חייב להיות היפה, המעוצב, המרשים והמיוחד מכולם. הם מעצבים באנרים מרהיבים עם אפקטים מיוחדים, בוחרים צבעים נועזים ובטוחים שהאתר הייחודי שלהם יעשה חלק גדול מהעבודה. הרי לימדו אותנו שאתר האינטרנט הוא כרטיס הביקור של העסק, וככל שהוא יהיה יפה יותר, כך הסיכויים שלנו להגדיל את מאגר הלקוחות ולייצר יותר הכנסות – גבוהים יותר. אלא שבלי תכנון מוקדם ובלי להבין מי הוא קהל היעד ואיך נכון לפנות אליו, מתקבלת תוצאה יפה שאיננה רלוונטית ללקוחות הפוטנציאליים שלכם.

למשל, בפנייה לקהל יעד מבוגר יחסית, השימוש בפונט קטן ומעוגל שמקשה על הקריאה עשוי לפספס את המטרה. כשאתם פונים לגברים או לנשים, לצעירים או למבוגרים, יש גם משמעות לצבעים, לאלמנטים הגרפיים ולתמונות שאתם בוחרים לשלב. ועוד לא אמרנו מילה על חשיבות ההתאמה של האתר למכשירים השונים, שכן הקהלים הצעירים יותר גולשים בעיקר מהטלפון הנייד, ורצוי שהאתר יותאם למכשיר הנייד, ויאפשר גלישה נוחה ומהירה בו, עם ניווט נוח בין עמודי תוכן.

2 – החשיבות העצומה של חוויית המשתמש

עיצוב האתר הוא רק סעיף אחד בשורה ארוכה של סעיפים שמרכיבים את חוויית המשתמש, וחוויה זו היא קריטית בתכנון ובניית אתרים. הרי בסופו של יום המטרה שלנו היא לא רק לעודד את הגולשים להגיע לאתר, אלא גם לעודד אותם לשוטט בין העמודים השונים, להכיר את העסק ולבצע רכישה. אתר איטי, מעבר מסורבל בין דפים, תכנים שאינם רלוונטיים או קושי באיתור המענה לשאלות ולצרכים של הגולשים, כל אלה עלולים להבריח את המשתמשים, מה שיפגע בביצועי האתר וגם בדירוג שלו בגוגל.

אם כן, כשאתם מתכננים אתר חדש העניקו את מלוא תשומת הלב למשתמשים העתידיים שלכם. הדגישו את היתרונות שלכם ואת חשיבות המוצרים או השירותים שאתם מציעים, הפכו את האתר לפשוט ולידידותי במיוחד, ואפשרו לגולשים למצוא את מה שהם מחפשים בקלות ובזמן קצר. אל תשכחו לייצר עבורם תוכן איכותי עם ערך ממשי, והקפידו על זמני טעינה מהירים מאוד, שהרי לרובנו אין זמן או סבלנות להמתין לאתרים איטיים וכבדים.

אתרים מעוצבים ומהירים צילום: יח''צ קרנפון

3 – הנעה ברורה לפעולה

בניתם אתר מרשים ומכובד, הוא מתאים לקהל היעד שלכם, נטען במהירות ומספק מענה אמיתי לצרכי הלקוחות. עד כאן הכל נהדר, אבל לא בטוח שהגולשים יבינו מה הם אמורים לעשות כשיגיעו אל האתר, ומה בדיוק אתם מצפים מהם. האם ניתן לבצע רכישה ישירות דרך האתר? האם יש ליצור עמכם קשר ישירות או להשאיר פרטים לחזרה? האם ניתן להצטרף לרשימת תפוצה לקבלת עדכונים שוטפים?

בין אם אתם מתכננים אתר תדמית, חנות מקוונת או בכלל עמוד נחיתה, הנעה לפעולה חייבת להיות ברורה מאוד, והגולשים צריכים להבין מה אתם מצפים שיקרה. אפשרו להם להוסיף מוצרים לסל מכל עמוד באתר, ושלבו כפתור לתחילת הרכישה. הוסיפו כפתור שמאפשר חיוג ישיר לבית העסק בכל דף ועצבו טופס להשארת פרטים כדי שלא תפספסו אף לקוח.

4 – קידום חכם שמביא לקוחות

אחרי שעשיתם הכל נכון, בחרתם פלטפורמה נוחה לניהול האתר, עיצבתם אותו בקפידה ודאגתם להניע את הגולשים שלכם לפעולה, חסר רק דבר אחד. גולשים. הרי אתר יפה עם תכנים טובים הוא כלי שיווקי חשוב, אבל הוא קצת חסר משמעות אם אין מי שיהנה מכל הטוב הזה. בשלב זה חשוב שתכירו שני מושגים שאתם לא יכולים לוותר עליהם: קידום אורגני וקידום ממומן.

קידום אורגני מתייחס להבאת גולשים באופן טבעי לאתר, דרך יצירת תוכן איכותי, שילוב של מילות מפתח נכונות וכמובן שמירה על חוויית משתמש ברמה הגבוהה ביותר. בטווח הארוך אלה הצעדים שיאפשרו לאתר שלכם לטפס במעלה תוצאות החיפוש של גוגל, וכך, כשהם יחפשו "חנות פרחים בגבעתיים" או "עורך דין בחיפה" יהיה להם קל יותר להגיע דווקא אליכם.

קידום ממומן בגוגל הוא כלי שיווקי נוסף, והוא בוודאי חיוני בתחילת הדרך – אבל גם בהמשך, כשהאתר שלכם יככב בראש תוצאות החיפוש. הרעיון שעומד מאחורי הקידום הממומן פשוט: אתם מגדירים תקציב, מנסחים מודעה קצרה ומדויקת וקובעים את ביטויי המפתח שיחשפו את המודעה שלכם בפני קהל היעד. מודעות אלה יופיעו בגוגל ובאתרים שונים ברחבי הרשת, והם ייצרו עבורכם הרבה יותר תנועה גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

5 – בניית אתרים וקידום אתרים – באופן מקצועי

לבסוף, רבים מבעלי העסקים בוחרים לבנות אתר לבד, והם בטוחים שיש להם את הכלים הדרושים לשם כך. כמובן שזו לא משימה בלתי אפשרית, בוודאי אם יש לכם את הזמן ואת היכולת ללמוד לבד איך בונים אתר, איך מתכננים חוויית משתמש טובה ואיך מקדמים אתרים בגוגל, בפייסבוק ובערוצי השיווק השונים שעומדים לרשותכם. אלא שלרוב בעלי ובעלות העסקים אין זמן פנוי, פשוט משום שיש להם עסק לנהל, והוא דורש מהם זמן ואנרגיות.

אז נכון, מי שבוחר להקים אתר לבד חוסך לכאורה כסף, משום שהוא מוותר על שירותיה של חברת בניית אתרים, על מעצב מקצועי ועל מתכנת שידאג לכל הפרטים הטכניים. מצד שני, כשהאתר מעלה אבק ומספר המבקרים מסרב לעלות, העלויות הנדרשות לתיקון הטעויות מתחילות להצטבר, ומה שהתחיל כפרויקט חינמי – הופך לעסק יקר במיוחד. חברה מקצועית וצוות מיומן הם אלה שיאפשרו לכם לעבוד חכם ונכון הרבה יותר, כבר מהצעד הראשון. הם יעזרו לכם להגדיר מטרות, לתכנן את הצעדים שלכם ולהגיע אל היעד בלי טעויות ועם תוצאות מצוינות.

אז לפני שאתם ממהרים להקים אתר אינטרנט חדש, היעזרו באנשי המקצוע ותנו להם לכוון אתכם לעבר התוצאה האידאלית. לכל פרט קטן באתר שלכם יש השפעה עצומה על התוצאה הסופית, ועל ביצועי העסק כולו. חברה המתמחה בבניית וקידום אתרים תדע להציע את כל הפתרונות הטובים והיצירתיים ביותר, במיוחד בשבילכם.

לייעוץ אישי ממומחה בעיצוב ובניית אתרים

עוד פרטים

התקשרו עכשיו - 072-3717984