משכנתא למסורבים בבנק? כאן חייבים את "הבולדוג" למסורבים - מרטין בוקסדורף

כאשר הבנק לא מאשר משכנתא, מתחילה מסכת ארוכה של לחצים, דאגות וריצות, כאשר המטרה היא להשיג משכנתא ולא משנה איך. אבל מרטין בוקסדורף מסביר שהסוד הוא קודם כל לעצור.

מרטין בוקסדורף | צילום: מרטין בוקסדורף

למה בעצם לעצור?

נעים מאוד, קוראים לי מרטין בוקסדורף אני מטפל בתחום משכנתא למסורבים מזה 15 שנה בערך, כאשר טיפלתי במאות רבות של מקרים של אנשים שלא הצליחו לקבל משכנתא בכוחות עצמם ולאחר מכן הצליחו לקבל משכנתא בעזרתי.

אז הניסיון שלי מראה שהדבר הכי חשוב הוא לעצור לרגע. בעיקר כדי לא לקבל החלטות פזיזות שיכולות להסב יותר נזק מתועלת.

דוגמה לפעולה שמביאה יותר נזק מתועלת:

יש אנשים אשר נתקלים בבנק שלא מאשר להם משכנתא, הם נכנסים ללחץ אדיר ומתחילים לרוץ ולהגיש בקשות למשכנתא בעוד בנקים. התוצאה הישירה של זה היא שהם מקבלים סירובים נוספים בבנקים ובעיקר מונעים ממני להתערב בעניין- כי אם כבר נרשם סירוב במערכת, למעשה אין לי את היכולת להתערב שנית באותו הבנק שוב.

כלומר אם היגשתם בקשות בכל הבנקים, עקרונית אני מנוע מלהגיש בקשות בבנקים נוספים וזה פשוט חבל. אם נתקלתם בסירוב משכנתא ואתם רוצים לבדוק בעוד בנק, אין בעיה, תבדקו בעוד בנק אחד- אבל לא יותר מזה. פשוט תשאירו לי מקום לעבוד.

מה עושים לאחר שנתקלתם בסירוב משכנתא?

ראשית- אני ממליץ בחום גדול להיעזר במומחה למסורבי משכנתא. הכוונה היא להתייעץ בדיוק עם הבן אדם שיודע טפל במקרה כמו שלכם. הרי נכון שיש הרבה יועצי משכנתאות טובים ומעולים, אבל רובם לא באמת מבינים מה עושים במקרים של סירוב משכנתא.

לעומת זאת אם אתם מתייעצים איתי, אתם תקבלו בדיוק את הידע הנדרש כדי לטפל בבעיה שלכם, לא משהו תיאורטי, אלא בדיוק בן אדם שעושה את המקרים המורכבים האלו שאני עוסק בהם. פתרון ממוקד לבעיה ממוקדת.

רק לצורך ההבהרה, אני נתקל בהרבה אנשים שדיברו עם יועצת או יועץ לאחר שהבנק לא אישר להם משכנתא והמליצו להם בחום לקחת משכנתא חוץ בנקאית, אבל כאשר בדקתי את הדברים יותר לעומק, התברר שניתן לקבל משכנתא בבנקים בלי להגיע לשום חוץ בנקאי. הכול עניין של ידע וניסיון.

לפעמים עדיף לוותר:

אחת הסיבות שלפעמים שווה לקחת מומחה למסורבי משכנתא או לפחות להתייעץ עם אחד כזה היא שלפעמים אתה צריך מישהו בעל סמכות וניסיון שיגיד לך להניח לדברים ולוותר בשלב הזה. זה דבר שאני נתקל בן הרבה מאוד פעמים.

אני יושב עם אדם או עם משפחה, אנחנו מנתחים את הדברים לעומק ואני אומר להם שעדיף לתת לזה שנה של מנוחה. פשוט לתת לדברים לשקוע ולעבור הלאה. ופתאום נוחתת עליהם שלווה, הדבר שקורה כאשר אתה מקבל תשובה שלילית ודאית ומבין שזה גם לטובה.

להבין מה כתוב בדו"ח נתוני אשראי?

אחת הסיבות הנפוצות ביותר לסירובי משכנתא היא בעיות בדו"ח נתוני אשראי. הכוונה היא לדבר שפעם היה דו"ח בי די איי. היום כבר לא קיים כזה דבר דו"ח בי די איי, מה שעדיין קיים זה למעשה דו"ח נתוני אשראי- שזה דו"ח חדשני שמונפק על ידי בנק ישראל וניתן בקלות להזמין אותו דרך כוכבית 6194.

הדוח הזה הוא כלי העבודה העיקרי שלי והוא זה שנותן לי להבין מה הבעיה? עד כמה היא גדולה והאם ניתן להתמודד איתה. כמו שרופא מסתכל על צילום רנטגן ורואה ישירות את הבעיה, כך בדיוק אני עם דו"ח נתוני אשראי. ברגע שתראו לי את דו"ח נתוני האשראי שלכם, אני מיידית יודע להגיד האם זה משהו שניתן לפתור או לא.

מחיקת BDI-

לפני שאני מסיים את הכתבה, אני רוצה להעיר את הנושא הזה. יש המון פרסומים של חברות ואנשים שמתיימרים למחוק בי די איי או לתקן בי די איי. לרוב, זה גורם יותר נזק מתועלת. שימו לב, אם החברות מציעות לכם מחיקה נקודתית של הדברים הרעים, אין בזה שום פסול. זה בסדר גמור. מצד שני, מחיקה כללית של הדו"ח כולו- היא דבר גרוע מאוד ואני מציע בחום גדול להתרחק מזה.

מרטין בוקסדורף, 0508116397 או maratbok@gmail.com