דוח מומחה קובע האם טודובום היא הונאה?

בתביעה שהוגשה כנגד חברת טודובום (פידל נ' טודובום), מינה בית המשפט מומחה אובייקטיבי מטעמו במטרה לבחור ולסקור לעומק את פעילותה של חברת טודובום ואפליקציית פינדרלה

מטרת המינוי היה על מנת לקבוע אחת ולתמיד, האם חברת טודובום היא חברת הונאה, פונזי או פירמידה.

"נתבקשתי לבחון האם פעילותה של חברת טודובום הינה תרמית מסוג פירמידה / פונזי. התשובה הברורה לשאלות אלו הינה שלילית", כך קבע דוקטור טל מופקדי, בעל ניסיון וותק של 20 שנה במתן דוחות לבית משפט.

כמו כן קבע דוקטור מופקדי כי "הטענה כי בידי החברה לא קיים מוצר טכנולוגי המאפשר לה לספק את שירותיה אינה נכונה, הטענה כי השותפים לא יכולים להרוויח כתוצאה משווק באמצעות לידים והשקעתם נידונה לאבדון איננה נכונה וניתן להסיק כי משווק טוב המעוניין בכך יוכל להחזיר את השקעתו באופן מהיר יחסית".

לעניין ערך מוסף שמספקת טודובום קבע דוקטור מופקדי כי "חברת טודובום מעניקה שירותים עבור התשלום שהיא גובה הכוללים הדרכות, אפשרות שימוש במשרדים, גישה לפרוייקטים רווחיים יותר ובעלות על יחידות אחסון".

לסיכום, ניתן לראות כי לאחר בדיקה מעמיקה של המומחה מטעם בית המשפט בה נבחנו הדוחות הכספיים של החברה, נבחנו הרווחים של משווקים שונים בחברה, הסכמי החברה אל מול המשווקים וכן פרמטרים שונים נקבע באופן חד משמעי כי חברת טודובום אינה חברת פירמידה או חברת הונאה מסוג כלשהי.

תגובתו של שגיב קורן מנכל חברת טודובום : "אנו שמחים כי סוף סוף האמת יוצאת לאור. במשך שנים אנו נלחמים בעברייני מקלדת ועיתונאים צמאי רייטינג אבל בין ה"אמת העיתונאית" לאמת המשפטית יש מרחק רב. אנו מודים לבית המשפט על חקר האמת ושמחים על הדוח אשר נותן לנו רוח גבית בכל מה שקשור לתביעות לשון הרע שתבענו ונראה כי הניצחון בהם מובטח. חברת טודובום תמשיך לספק תמיכה ופלטפורמה יחידה מסוגה המאפשרת לכל איש באשר הוא להחזיק עסק דיגיטלי בכף היד".

לדוח מומחה