אלי גבאי (קבוצת גבאי) מדבר על התחדשות עירונית

אנחנו לא לגמרי בטוחים שאנחנו יודעים מה עובר לכם בראש כשאתם שומעים את המושג התחדשות עירונית. אבל אנחנו כן יודעים שהדבר האחרון שאנחנו רוצים שתרגישו, זה שהבית שלכם הולך להפוך ולהיות אתר בניה

וזה לא חייב להיות כך, להתחדשות עירונית יש מגוון של סיטואציות. אלי גבאי בעלים וסמנכ"ל פיתוח עסקי שמח להנגיש לכם מאמר שבו לא רק תכירו את ההתחדשות העירונית. אלא גם תבינו למה היא טובה לכם.

אלי גבאי על מדוע כדאי לכם להתחדש עם התחדשות עירונית

התחדשות עירונית ומאז ומעולם היוותה תהליך החייאה של הבנוי הקיים. כאשר ההתמקדות היא על פיתוחים חדשים ושדרוגים אל מתחמים בהם ישנה בניה קיימת. בין אם זהו שטח עירוני בנוי, ובין אם לא.

ההתחדשות העירונית יודעת לנצל את התשתיות הקיימות כאשר היא משתלבת ומתאימה את עצמה לבניה בשטח עירוני פתוח. או לבניה בשטח פרברי שאינו עירוני. כך או כך, כדאי לבחור במצב זה את אנשי המקצוע הטובים ביותר שילוו אתכם. כי לצד המקצועי אין תחליף.

ההתחדשות העירונית מאובזרת במגוון נרחב של כלים. כאשר אלו מתייחסות גם למצב הויזואלי שבו המבנים קיימים. וגם למצב החברתי של התושבים כאשר הם גרים במבנים אלו.

לרוב, את התהליך מבצעים באופן יזום וטבעי דיירי הבניין. ולפעמים גם באמצעות יוזמה של רשות ציבורית או של גופים פרטיים יזמיים.

כך או כך, המטרה העיקרית היא יצירה של אזור מגורים איכותי ונעים שכולל לרוב הגדלה של היצע יחידות הדיור ואף חידוש מלאי קיים. תוך שיפור תשתיות, שיפור בטיחות ושדרוג הצרכים הציבוריים.

כיום בישראל ישנה חקיקה מקודמת בכנסת ובה מסלולים שונים המעודדים את משרד הבינוי והשיכון, וגם משרד הפנים באמצעות מוסדות התכנון לזרז את התהליכים הללו.

ישראל מעודדת רשויות בתכנון פרויקטים המשפרות באופן משמעותי את הצד הפיזי, כאשר המטרה היא ציפוף מרחב עירוני קיים ואף תוספות של יחידות דיור. הגישה הזאת שכיום נוקטות בה רשויות התכנון מאפשרת עדיפות למסלול שהמשמעות היא הריסה של בניינים ישנים, ובניה של בניינים חדשים.

התחדשות עירונית קיימת בשלושה תחומים עיקריים שמניעים אותה ועליהם אלי גבאי מנכ"ל קבוצת גבאי מסביר:

- תחום כלכלי

מאחורי כל המערך של החידוש העירוני בסקטור הפרטי עומד הגיון כלכלי מאד נרחב. לרוב, חשיבה כלכלית לא לוקחת לתשומת הלב גם בעיות חברתיות כמו מעבר של תושבים קיימים וכניסה של דיירים חדשים להם יש אמידות כלכלית גבוהה יותר. התחדשות עירונית מקרינה על אזורים סמוכים מעבר למיקום עצמו, וגם מגדילה את המס המוניציפלי.

- תחום פיזי

התחום הפיזי מתמקד בשדרוג התשתיות, בשיפור מערך התחבורה, בנגישות, בתחבורה ציבורית ואף ביצירה של מלאי דיור חדש.

- תחום חברתי

התחום החברתי מתמקד בהעצמה וחיזוק של קהילות מקומיות, בהגדלת המגוון התרבותי חברתי ובשיפור של מערכות חינוך והגדלה של תחושת הביטחון החברתי הכללי, והאישי כמובן.

איזה מסלולי התחדשות עירונית קיימים בישראל?

על פי קבוצת גבאי, מסלולי ההתחדשות העירונית הקיימים בארץ כוללים ביניהם:

- שיקום

שיפוץ בניינים עם שיפור, שיקום מרקמים ויצירה של משאבים איכותיים בתחומי הדיור, התעסוקה והשירותים. שמירה על תשתיות טבעיות, צמצום פגיעה בשטחים פתוחים, יצירות שירותים במרחקי הליכה ריאליים ושיפור איכות החיים ברמה הבטיחותית.

- פינוי בינוי

מתחמים המוכרזים בתור מתחמי בינוי פינוי הם מתחמים שהדיירים נשארים לגור בדירה. ובמקביל לכך היזמים בונים במתחם עצמו על הקרקע הקיימת הפנויה במתחם. בסוף הבניה ימסרו הדיירים את הדירות אל היזם. וזאת לצורך הריסת המבנה הישן, ויקבלו בתור תחלופה דירות חדשות בבניינים החדשים שנבנו. יש לא מעט יתרונות בסיטואציה הזאת, ביניהם וודאות לדירה חדשה, בניה של בניינים חדשים לדירות חלופיות ומינוף פרויקטים חדשים, ובניית אמון בין הדיירים לבין היזמים. פינוי בינוי יכול להתקיים בצורה מלאה אך ורק כשברקע יש קרקע זמינה ופוריה לבניה ללא שום צורך בפינוי מבנה קיים. ורק כאשר קיים הסדר איכותי וקיים עם בעלי הקרקע.

כמובן שישנם עוד פרמטרים אך חשוב כן להבין מה מתאים לכם, ולכן, חשוב להתייעץ עם אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום. את אלו תמיד תוכלו למצוא באמצעות המלצות וחוות דעת, אך אל תשכחו לתת גם לתחושת הבטן שלכם מקום.

קבוצת גבאי – התחדשות עירונית ועוד

קבוצת גבאי היא מבין חברות הבניה הוותיקות ביותר בענף הנדל"ן ובעלת ניסיון עשיר ואיכותי ביזמות. בשיווק פרויקטים ובבניה. החברה מובילה פרויקטים רבים ובמקצועיות ברמה גבוהה מהרגע הראשון ועד שהדיירים מרגישים בבית.

קבוצת גבאי נוסדה עוד בשנות השמונים על ידי שמשון גבאי. ובעלת ערכי משפחה חמים מחבקים ומכילים. דור ההמשך הממשיך לנהל את החברה נשען על מסורת זו של מצוינות. ובכך מוביל את החברה למקום האיכותי בו היא נמצאת כבר שנים רבות. החברה היא מעבר למפעל משפחתי. אלא חברה איכותית המאמינה לפני הכל, שכולם בני אדם ולכן ללקוחות יש מקום להשמיע בו את קולם. ולהעניק להם את הגב שמאפשר להם ביטחון.

קבוצת גבאי בראשותו של אלי גבאי מתפקדת גם בתור מבצעי הפרויקט וגם בתור היזמים. מה שלמעשה מבטיח את הליווי המקצועי המושלם.

נכון לכיום, תחת החברה ישנם מעל 1,200 יחידות דיור בשיווק. המתחלקות בין 14 פרויקטים איכותיים ברחבי הארץ. כמו כן, עשרות פרויקטים בתוכן מעל 7,000 יחידות דיור הנמצאים בשלבים מתקדמים מאד. החל מתל אביב, הוד השרון. רמת השרון, נתניה, רעננה, קריית אונו. אור יהודה, בת ים ועד אשדוד ועוד.

לקבוצה אלפי יחידות דיור, מה שמכניס אותה לתפקיד משמעותי בעולם הנדל"ן בכלל. ועולם ההתחדשות העירונית בפרט.

כאשר אתם נכנסים הביתה, הדבר הראשון שאתם רוצים לדעת הוא שאתם במקום בטוח. עם קבוצת גבאי, יש מי שדואג לכם בבית.