"זאת הדרך הכי מדהימה שהייתי יכולה לבחור להגשמת הצוואה של סבא"

שבוע הפתיחה החגיגית של "יניב" ממשיך. לקראת הפרק הכפול הערב, דיברנו עם נטעלי סטופסקי, שכמו "יניב" התחילה לארח ארוחות בביתה. אז, האם היא ממליצה לאחרים לפתוח מסעדה, איך בכלל התחילה עם האירוח - ומה חושבת המשפחה שלה?

זמן צפייה: 00:33

בסדרה החדשה "יניב", יניב אלג'ם מגשים את חלומו ופותח מסעדה בבית. רגע לפני הפרק הכפול (הערב, 21:15 ברשת 13), שוחחנו עם נטעלי סטופסקי, שכמו יניב גם היא פתחה מסעדה בבית. אז, מדוע החליטה לפתוח מסעדה בבית, מה ההבדל בין מסעדה כזאת למסעדה רגילה, ומה המשפחה שלה חושבת על זה שיש אורחים בסלון?

נטעלי סטופסקי התחילה לארח לפני כשנה בבית שלה, כשסבא שלה, חיים, ביקש ממנה טרם לכתו שתגשים את חזונו - להפיץ את הטוב והשפע שיש לארץ, לסביבה ולבריאה. אחרי מותו, היא החליטה להגשים את הצוואה וזוהי הדרך שהיא, בעלה והילדים בחרו. כל המשפחה מאוד אוהבת את האירוח - אימא שלה יצאה לפנסיה והיא עוזרת מאוד, אבא שלה קוטף את הפירות מהמשק וליה, הבת שלה, ממלצרת באירועים. כולם שותפים להגשמת הצוואה – לשמור על החקלאות ולהפיץ אהבה.

אירוח אצל נטעלי
אירוח אצל נטעלי | צילום: שירן כהן שי

אירוח וחקלאות ישראלית

הבית שלה תמיד היה בית מארח, חינכו אותה שאוכל מחבר בין אנשים. בעברה, ניהלה מסעדות, אבל החלום שלה תמיד היה לפתוח את הבית ולארח. חלום שהתגשם בזכות סבא וסבתא שלה. "בהתחלה החזון שלי היה שכולם ישבו יחד בשולחן אחד גדול", סיפרה לנו נטעלי, "אבל פתחתי את המסעדה בדיוק כשנגמרה הקורונה בשנה שעברה. אנשים עדיין פחדו לשבת יחד והעדיפו לשבת בשולחנות נפרדים".

האירוח נמצא בבוסתן שסובב עצי פרי, על כל עץ רשום מי שתל אותו ובאיזו שנה. לסטופסקי חשוב לתת במה לחקלאות ישראלית ולחקלאים של המושב (שהיו חברים טובים של סבא שלה). לכן, התפריט משתנה משבוע לשבוע, בהתאם למה שיש לחקלאים של המושב להציע. וכמובן, בהתאם להגבלות התזונה של האורחים.

כדי לשמור על הארוחות אינטימיות ולתת יחס אישי לכל אחד, היא מארחת לכל היותר 7 שולחנות, עד 40 אנשים. במהלך הארוחה מוגשות בין 19-17 סוגי מנות, הכול מהתוצרת המקומית של חקלאי המושב. באמצע שבוע היא מארחת אירועים פרטיים, כשהמינימום בשביל לסגור אירוע פרטי הוא עשרה אנשים.

כששאלנו אותה למה בעצם לא פתחה מסעדה, ענתה: "כאן אני יכולה לעשות את זה הכי קרוב ללב של כולם ולהגשים את הצוואה בצורה הכי טובה".

נטעלי סטופסקי
נטעלי סטופסקי | צילום: שירן כהן שי

חוויה אישית מעבר לארוחה

לאחר סיום הארוחה, בשביל ליצור חוויה שהיא מעבר לאוכל, האורחים נכנסים מהחצר לבית. בפנים, נטעלי מספרת את סיפור החיים המרגש של סבא וסבתא שלה. יאיר, בעלה, הסביר שאם אחרי הסיפור אנשים לא בוכים היא לא סיפרה אותו כמו שצריך ושתמיד יש טישו בסלון. היא מרגישה שאחרי הסיפור המרגש נוצרת חברות בינה לבין האורחים. "כשכולם יחד בסלון אז האורחים מבקשים שאת הקינוחים נגיש כשהם יושבים יחד", נטעלי משתפת שהחיבור בינה לבין האורחים נוצר באופן טבעי. אנשים שלא הכירו אחד את השני והגיעו מכל קצוות הארץ, מדברים ופתאום נוצר שיח מדהים.

אירוח אצל נטעלי
אירוח אצל נטעלי | צילום: שירן כהן שי

חלק מאוד משמעותי עבור המארחת הוא שיהיה שמח בבית. היא נהנית במיוחד לארח אנשים שחוגגים אירועים ולשמח אותם. לדבריה, "האירוח ממלא אותי, הוא סוג של פסיכולוג עבורי". היא חושבת שהיא לא תפסיק לארח משום שהיא מרגישה שזו המהות שלה בחיים: "חלמתי לעשות את זה כל השנים, זו הרגשה מדהימה של נתינה". שאלנו אותה האם היא ממליצה לאחרים גם לפתוח מסעדה מהבית והיא ענתה: "צריך אופי בשביל זה. מי שזה ממלא אותו ועושה לו טוב אז אני לא רואה למה לא".

סטופסקי סיפרה שהיא כמעט ולא מפרסמת את המקום ושלא היה אורח אחד שלא חזר יחד עם אנשים חדשים: "אני מאמינה שאני עושה פה משהו טוב אם אנשים רוצים לבוא, זאת הדרך הכי מדהימה שהייתי יכולה לבחור". אז האם למרות כל החוויה הכיפית שנטעלי תיארה לנו, לבני משפחתה יש תלונות על האורחים חדשים בכל ערב? לדבריה, "ממש לא, הם נהנים מזה מאוד".

 

האירוח מתקיים במושב בית חנן, בעל תעודת כשרות וניתן להגיע בכל יום בשבוע (בכפוף להזמנת מקום מראש).