מה עומד מאחורי הרעיון לפתוח מסעדה בבית - ובמה זה שונה ממסעדה רגילה?

לקראת עליית הסדרה החדשה "יניב", שבה הדמות הראשית פותחת מסעדה בבית, יצאנו לבדוק מה המצב בשטח. אז איך הכול התחיל, כמה משלמים לארוחה - ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מקום? | יניב, ראשון, אחרי האח הגדול, ברשת 13

זמן צפייה: 00:35

בסדרה החדשה "יניב", הדמות הראשית, יניב אלג'ם, מגשימה חלום ופותחת מסעדה בבית. לקראת עליית הסדרה (ראשון, אחרי האח הגדול, ברשת 13), בדקנו במה שונה מסעדה ביתית ממסעדה רגילה - ומה עומד מאחורי הרעיון?

כתבות נוספות:

איך הכול התחיל?

אז לא מצאנו מסעדה גדולה שפועלת מתוך דירת מגורים. מה כן יש? בשלנים שמכינים אוכל בבתים שלהם ומארחים סעודה פרטית. מדובר בארוחות שמתקיימות אצל שפים בבית, כשאנשים מגיעים ויושבים סביב שולחן גדול ואוכלים ארוחה הכוללת כמה מנות, ממש כמו במסעדה. המטרה, חוץ מלאכול טוב, היא להכיר אנשים חדשים ולהעביר איתם כמה שעות בכיף.

איך הכול התחיל?
איך הכול התחיל? | צילום: shutterstock

הארוחות התחילו כפתרון לתיירים שרוצים להכיר ולחוות את התרבות במדינה שבה הם נמצאים בצורה טובה יותר לפני כ-15 שנים. תוך כדי הארוחה המארח מספר על עצמו, על התרבות המקומית וגם נותן טיפים ועצות להמשך הביקור. כך, המתארחים יכולים להכיר קצת יותר את המקום בו הם מטיילים תוך חיבור למקומיים.

תרבות הבישול ביתי, אומנם התחילה, כאמור, כפתרון לתיירים. אבל, עכשיו האירוח כבר לא מיועד רק לתיירים אלא לכל מי שחפץ בחוויה מעניינת ויוצאת דופן ולאירוע חברתי מיוחד במינו.

מאז שהאירוח הביתי הגיע לארץ, הוא תפס תאוצה וכעת ניתן למצוא לא מעט שפים שמארחים בבתיהם סעודות עם גיוון גדול במבחר סגנונות האוכל. מה בנוגע למחיר? כל בשלן מתמחר את עצמו אחרת, אך בממוצע מדובר על כמה מאות שקלים שכל סועד ייאלץ לשלם.

יניב, בקרוב ברשת 13
יניב, בקרוב ברשת 13 | צילום: אוהד רומנו

במה זה שונה ממסעדה?

1. זמינות - חייב להזמין מקום מראש, אם לא תזמינו לא יהיה אוכל. מכינים הכול במיוחד לאנשים שאמרו שהם באים ואין "סתם ככה" אוכל מוכן, כך שחייב לתכנן את ההגעה מראש וליצור קשר עם המארחים בטווח שייתן להם מספיק זמן להתכונן לאירוח.

2. אין תפריט - לרוב, המנות שיוגשו יהיו לפי החלטת השף, והסועד לא יכול לבחור מה לאכול. אם יש רגישות למוצר מסוים או הימנעות ממאכל אז יבנו לך תפריט שמתאים לצרכייך. אבל אין מבחר, מה שיכינו זה מה שיש וכמובן הארוחה תכלול מספר מנות: ראשונה, מנה עיקרית או שתיים, קינוח ושתייה.

3. המקום - לא מדובר במסעדה גדולה עם מאות אנשים. האירוח נעשה בתוך הבית של השף והאווירה מאוד אינטימית. באירועים הגדולים במיוחד מדובר על לכל היותר 40 אנשים. חלק מהיתרונות של ארוחה מהסוג הזה היא האפשרות לדבר עם המארחים, להכיר אותם ולשמוע את סיפור חייהם.