למי שפספס את פתיחת העונה של "ווארט": הדייט הלא שגרתי - והזוג שבחר לא להמשיך

רגע לפני פרק נוסף של "ווארט" (ראשון ברשת 13) סיכמנו לכל מי שפספס את כל מה שקרה בשני הפרקים הראשונים: מה גרם ליהודה לא להמשיך לדייט שני עם רות, מה השתנה ביחס של גיל לליאת - ומי הזוג החדש שהצטרף?

סיכום ווארט

ביום שני ישודר הפרק השלישי של הדוקו-ריאליטי החדש "ווארט". רגע לפני סיכמנו עבורכם את האירועים המרכזיים של שני הפרקים שכבר שודרו. אנחנו כמובן ממליצים לכם להפסיק לקרוא את הכתבה עכשיו וללכת לצפות במה שפספסתם, אבל אם אין לכם זמן ובא לכם להיכנס לעניינים, אז אנחנו כאן כדי לעזור.

לכתבות נוספות:

נתחיל עם הזוג הראשון שהכרנו בתוכנית - גיל וליאת

גיל גורוביץ' גדל בבית מסורתי. לאחר שאביו נפטר הוא התחזק. גיל הסביר מדוע כעת הוא מחפש שידוך: "החלטתי בתהליך התשובה שלי לעשות את זה כמו שצריך ולהכיר את אשתי כדת משה וישראל". ליאת צרפתי טיילה ביותר מחמישים מדינות וכעת היא מרגישה שהגיע הזמן למצוא שידוך ("עשיתי הכול ועכשיו אני רוצה להתחתן. זה הכי חשוב בעיניי"). היא שיתפה מדוע לא התחתנה למרות שהיו לה אפשרויות רבות: "לכל אחד יש כנראה את הזמן שלו, שבו הוא מבשיל".

רגע לפני הפגישה הראשונה של השניים השדכן יקי התקשר לגיל ונתן לו טיפ שאם יש לו אופציה כדאי שילבש לא את הכיפה הסטנדרטית שלו אלא כיפה רגילה, משום שליאת חוששת ממשיחיסטיות, והבהיר שזה להחלטתו. למרות ההמלצה ברגע שנפגשו גיל הוריד את הכובע ושאל את ליאת מה דעתה על הכיפה, ליאת הגיבה: "כיפה של הרבי".

[brightcove_iframe video_id='shows-vort-season-01-all-clips-01-part-07' autoplay='0' credit='' desc='גיל מדגיש בפני ליאת את הכיפה שלו' poster='' kid='1_9xbqaput' duration='180']

בנוסף, ליאת שיתפה את גיל שהיום הוא יום הולדתה העברי וגיל דאג להביא לה עוגה, דבר שלא כל כך נהוג בפגישה ראשונה. המחווה ריגשה את ליאת.

לא אופייני לפגישה ראשונה: גיל הזמין לליאת עוגת יום הולדת
לא אופייני לפגישה ראשונה: גיל הזמין לליאת עוגת יום הולדת

לאחר הפגישה הראשונה גיל הרגיש שליאת מכונסת ושקטה ושהוא רוצה לדעת מי זאת ליאת באמת. הוא כמעט ויתר אבל בזכות יקי הוא נתן עוד צ'אנס והמשיך לפגישה שנייה.

[brightcove_iframe video_id='shows-vort-season-01-all-clips-02-part-05' autoplay='0' credit='' desc='גיל כמעט אומר לא לפגישה שנייה' poster='' kid='1_otjh8slp' duration='215']

בפגישה השנייה ליאת וגיל נפגשים בדוכן חב"ד, ליאת הביאה לגיל כריך שהכינה מחלה שהיא הפרישה וגיל התרגש מכך שחשבה עליו. גיל שאל אנשים אם הם מעוניינים להניח תפילין וליאת חילקה נרות לשבת. ליאת התרגשה מאופי הדייט ("דייט בשליחות. במרכז תל אביב, זה הכי לא אופייני. זה היה מיוחד וכיף"). גיל הרגיש שהפעם ליאת הגיעה יותר פתוחה ושהשיחה קולחת והוא מופתע לטובה. בסוף הפגישה ליאת בחנה את גיל והביאה לו סיכה של דגל משיח כדי לראות אם הוא יענוד אותה ובכך "מצהיר שהוא משיחיסט", אבל גיל שם אותה בכיס.

[brightcove_iframe video_id='shows-vort-season-01-all-clips-02-part-06' autoplay='0' credit='' desc='הדייט השני והמוצלח של ליאת וגיל' poster='' kid='1_iyy8kkch' duration='77']

אז האם מכשול המשיחיסטיות יקבע את גורל הזוג או שיהיה פה ווארט?

יהודה ורות - הזוג הראשון שלא המשיך לדייט שני

רות סנדומירסקי מחפשת גבר שיהיה "גבר-גבר", וגם "הוא חייב להיות מצד אחד שקט ומצד שני עם חוש הומור. ושיחנך את הילדים לתורה ולמצוות". ולמרות שהיא האחרונה מ-14 אחים שלא התחתנה, היא לא מוכנה להתפשר ולוותר על הניצוץ.

יהודה נפחא הוא רווק נחשק, אבל יש לו דרישה - שבת הזוג תהיה צעירה ממנו. 11 אחיו נשואים, ורק הוא נשאר בבית אימו. הוא הסביר למה הוא עדיין רווק: "כנראה שאלוקים הכין לי משהו ממש טוב ומשהו ממש טוב לוקח זמן להכין".

בפגישה הראשונה שלהם הם לא הפסיקו לצחוק והשיחה זרמה. לאחר הפגישה רות סיכמה "הוא גבר" ויהודה סיפר לשדכן שלו שהייתה כימיה מההתחלה ושמה שהוא רצה שיקרה בדייט קרה: "יש משהו שונה בה, היא מאוד אנרגטית, היא חמודה, אני אוהב את זה".

[brightcove_iframe video_id='shows-vort-season-01-all-clips-02-part-03' autoplay='0' credit='' desc='הפגישה הראשונה של יהודה ורות' poster='' kid='1_3c9n4ojv' duration='163']

עם זאת, למרות הדייט המוצלח שנראה מבטיח מאוד, יהודה מחליט לא להמשיך לדייט שני בגלל שרות גדולה ממנו בשנתיים: "המשמעות של הגיל שלה זה לוותר על החלום של משפחה גדולה, הקול הפנימי הוא הכי אמיתי".

[brightcove_iframe video_id='shows-vort-season-01-all-clips-02-part-04' autoplay='0' credit='' desc='רות מתבשרת שיהודה לא רוצה להמשיך לדייט שני' poster='' kid='1_gmcx8p8a' duration='218']

הזוג החדש שהצטרף

יעקב גרינמן וציפורה מרים שניידרמן נפגשו במקרה בבית מלון באוסטריה והתחילו לצאת למספר פגישות, אבל עכשיו שהדברים נהיו יותר רציניים הם זקוקים לעזרה של שדכן: "שדכן יוכל לשמוע את שני הצדדים ויראה לאיפה אנחנו באמת מתקדמים ויעזור לנו לראות באמת מה קורה".

[brightcove_iframe video_id='shows-vort-season-01-all-clips-02-part-01' autoplay='0' credit='' desc='הזוג החדש' poster='' kid='1_9urfl1nx' duration='241']

יקי לא הבין מדוע הם צריכים עזרה אם הם כבר יצאו למספר פגישות והיה בסדר, אבל יתר השדכנים הסבירו: "הם בסך הכול שני ילדים שצריכים הדרכה".

לאחר ההסבר של השדכנים, יקי החליט לעזור לזוג ולאחר שיחה איתם הסביר מה הם צריכים לעשות עכשיו: "הם קיבלו פחד שהם רגע לפני סגירה והם בעצם לא ביררו את הדברים הנכונים. צריך לעזור לו לפתוח ממה הוא חושש, מה מטריד אותו, מה קשה לו כדי לסגור, ולשלוח אותו לבחון את זה. אני לא רוצה אותו בין האירוסים לחתונה עם כל מיני חששות. לא רוצה שהוא יהיה עם מחשבות של אולי לא בדקתי, אולי חסר לי איזה פרט, למה?"

[brightcove_iframe video_id='shows-vort-season-01-all-clips-02-part-07' autoplay='0' credit='' desc='השדכנים עוזרים ליעקוב וציפורה' poster='' kid='1_u7ax8028' duration='264']

אז איך ילך לזוג החדש עכשיו שיש להם את הליווי של מועצת השדכנים - והאם יהיה פה ווארט?