"בשום פנים ואופן": מה גרם לאימא של הכלה לבטל את השידוך רגע לפני הווארט?

שרה פכטר, שכולנו מכירים מהתוכנית "ווארט", משתפת סיפור על מאחורי הקלעים של עולם השדכנות - והפעם סיפור אישי במיוחד. על הרגע שבו פגשה בחורה ומיד הבינה כי היא רוצה אותה ככלתה העתידית - ועל השיחה הדרמטית רגע לפני הצעת הנישואין שביטלה את הכול | "מיומנה של שדכנית"

זמן צפייה: 00:37

שרה פכטר, השדכנית האהובה מהתוכנית "ווארט", היא סופרת ובעלת משרד פרסום ויח"צ. לשרה יש ניסיון עשיר במציאת שידוך בחברה החרדית ולא מעט סיפורים על התהליך שכולם יכולים להזדהות איתם. "מיומנה של שדכנית" - הפרק השני.

כתבות נוספות:

השדכנית שרה פכטר
השדכנית שרה פכטר | צילום: ווארט

"ספרדים, אשכנזים... אתם החרדים, גזעניים הא?" את המשפט הזה שמעתי לא מעט,

"למה לבחור אשכנזי לא נאה לצאת עם ספרדייה? מה, זה סוג ב'?" אצלנו זה לא קורה. כל נושא השייכות העדתית מזמן היטשטש, הדורות השתנו, הזמנים חלפו". ככה מטיחים בי.

כששידכנו בתוכנית, אחרי לא מעט לבטים, את נשמה האמריקאית האשכנזייה עם צביאור הספרדי, גבות רבות הורמו.

צביאור ונשמה

זה מזכיר לי את הסיפור האישי שלי, שיסתור את כל ערימת הקלפים הגבוהה.

הבן שלי היה בשידוכים, עוד שידוך ועוד אחת ומחכים לבחורה הנכונה. ואני מחליטה להתחיל לחפש, לא לחכות.

ישבתי בכנס מקצועי ומזווית העין ראיתי בחורה ספרדייה מרשימה ביותר. עיניה עמוקות, שיערה הארוך אסוף קלות. בחורה יפיפייה, הייתי אומרת עוצרת נשימה.

"אני חייבת אותה כלה לבן שלי", וכבר כמעט שלפתי את הטבעת האימהית והצעתי לה נישואין במקום.

ניגשתי אליה בעדינות, מצאתי תירוץ כדי לפתוח איתה בשיחה. אקצר ואומר שלקראת סוף השיחה היא כבר ישבה עם לחיים סמוקות כי לא התאפקתי ואמרתי לה שהסנדל של הנסיכה עבור הנסיך שלי כנראה מתאים לה.

לאחר מבוכה קצרה החלפנו טלפונים והשידוך יצא לדרך. הייתה מציאת חן, כימיה, התאהבות ובדייט השמיני כולנו נרגשים. ואז הבחור יוצא למסעדה רומנטית להציע לה נישואין.

אלא שאז חלה תפנית דרמטית, טלפון היסטרי מאם הבחורה: "מה פתאום בחור אשכנזי? לא ידעתי שאתם אשכנזיים משני הצדדים! בשום פנים ואופן לא!!!"

והשידוך ירד.

אגב, לבחור ולבחורה שלום. שניהם כבר הספיקו להתחתן עם הבאשרט שלהם.

השדכנית שרה פכטר
השדכנית שרה פכטר | צילום: ווארט

אלא שמאז נתקלתי בתגובות שחוזרות על עצמן.

"מה פתאום אשכנזי? לבת שלי רק בחור ספרדי", כשהצעתי למשפחה ספרדייה מקסימה, פתוחה בראש ומודרנית, בחור אשכנזי.

אז הנה הסוד הגדול: אין כאן גזענות, הסיבה האמיתית כל פשוטה ואפילו מובנת - המנהגים השונים בתכלית.

הספרדים אוכלים אורז בפסח, ואשכנזים לא! המנהגים הולכים אחרי הבעל, וזו רק דוגמא. זה לא שהבחורה לא רוצה לוותר על אורז בפסח, כמו זה שהיא רוצה לשמוע את המנגינות של אבא שלה. היא גדלה על מנהגים ותפילות ולחנים ספרדים, על אורח חיים של פסיקות הלכה שונות, על התנהלות אחרת, וכנ"ל הפוך.

אז נכון שאם בחור אשכנזי ישים עין על בחורה ספרדייה במחיצה של החתונה ותהיה כימיה, סיכוי גדול שזה יסתיים גם בחתונה, אבל בשידוכים כידוע, מנקשים את כל האבנים בדרך לפני הפגישה ובמסננת הזאת, העדות נופלות.

ואם כבר אורז בפסח – הלו, תביא לי בחור ספרדי בבקשה.

"ווארט", פרק סיום בלתי נשכח, שלישי ברשת 13