הפוליטיקאים שהתבקשו לדבר באנגלית - והיו שמחים למחוק את התיעוד

רגע לפני שנגלה אם שגריר ישראל באיחוד האמירויות, יצחק מימן, יצלח בכבוד את הנאום באנגלית בכנס השגרירים, חזרנו למקרים בהם פוליטיקאים ישראלים אחרים ניסו את מזלם בשפה הבינלאומית - ונחלו כישלון

זמן צפייה: 00:37

בפרק הקרוב של השגרירות (חמישי, 21:15 ברשת 13), שגריר ישראל באיחוד האמירויות, יצחק מימן, מקבל הזמנה לנאום בכנס השגרירים השנתי במדינה המארחת. למרות המחווה המרגשת של שייח' חכימי, יצחק חושש שהרמה הנמוכה של האנגלית שלו תפגע בנאום והוא יהפוך לבדיחה של המדינה.

לפני שנראה אם החשש של יצחק היה מוצדק, נזכרנו שגם אם הוא יעשה בושות, השגריר האהוב לא יהיה הפוליטיקאי הראשון שיפגין כישורי אנגלים ירודים. אז איזו מילה שכחה השרה לשעבר איילת שקד, איך רכבות ומטוסים סיבכו את זהבה גלאון - ומה הבעיה של יושבי ראש מפלגת העבודה עם נאומים באנגלית?

כתבות נוספות:

עמיר פרץ רצה להכיר תודה - אבל באנגלית זה היה גדול עליו

כמה ימים לאחר שנבחר ליו"ר מפלגת העבודה, אי אז בנובמבר 2005, עמיר פרץ נשא נאום בשפה האנגלית בפני תורמים במרכז רבין. הפוליטיקאי, שידוע בנאומים חוצבי להבות בעברית, התקשה מאוד לעשות את ההתאמות לאנגלית ולא הצליח להגות חלק מהמילים שנכתבו עבורו בנאום. סיבכו אותו במיוחד המילים: "הכרת תודה", "מחויבותכם", "שימור" ו"בסיס".

פרץ עצר ארוכות בין מילה למילה, קרא שוב ושוב מהנאום הכתוב, ולעיתים התלבט כיצד מבטאים את המילה. הקהל התקשה להבין את המשפטים שהוציא מפיו, שלא נאמרו כמקשה אחת אלא מילה אחר מילה. בסופו של דבר פרץ קיצר את דבריו - ומיד לאחר מכן הפך לבדיחה בקרב מתנגדיו.

יו"ר עבודה נוסף שלא למד את הלקח

מיו"ר אחד לאחר. בשנת 2017 נבחר אבי גבאי ליו"ר מפלגת עבודה אחרי שניצח את עמיר פרץ. למרות הניצחון, גבאי לא למד את הלקח מיריבו ועלה אף הוא לנאום באנגלית, כשככל הנראה אין בארסנל הכלים שלו את היכולות המתאימות. במהלך הנאום הוא התקשה להגות מילים, חזר על חלקן יותר מפעם אחת ויצר שתיקות ארוכות.

זהבה גלאון מגלה בדרך הקשה איך אומרים רכבת

שבועיים לפני שמפלגת מרצ גילתה שאת הכנסת הבאה היא תראה מהבית, יו"ר המפלגה, זהבה גלאון, ניסתה להמריץ מצביעים בכל דרך אפשרית, כולל באמצעות שיחת זום שהסתבכה. במהלך השיחה ניסה גלאון לספר למאזינים על הריאיון של איתמר בן גביר בו דיבר על חזונו לגירוש מחבלים ותומכי טרור מישראל בין היתר באמצעות רכבות ומטוסים.

אלא שכשגלאון ניסתה לציין את שמות כלי התחבורה היא לא זכרה איך הוגים באנגלית את המילים שכנראה כל ילד יודע. אחד הנוכחים נחלץ לעזרתה וסייע לה להשלים את המשפטים. גם כשהיא עברה לדבר על "שיטת המשטר" ועל "תורה" אוצר המילים שלה באנגלית לא עמד לצידה.

אנגלית שפה קשה pic.twitter.com/6ARBS6N3Ld

איך אומרים להעריך באנגלית?

האנגלית של השרה לשעבר איילת שקד דווקא נחשבת טובה, אבל במהלך ריאיון שהעניקה בכנס של הג'רוזלם פוסט היא שכחה איך אומרים "להעריך" באנגלית ונאלצה להיעזר בכתבת טל שלו כדי להשלים את המשפט.