"ידעתי באותו רגע שאנחנו עושים היסטוריה": כך נבחר השם "חומת מגן"

גל הירש, הקצין שתכנן את מבצע "חומת מגן" והוציא אותו לפועל, סיפר בפודקאסט של שמים אדומים על השם המקורי של המבצע - ועל ההחלטה לשנות אותו ברגע האחרון: "אחרי יותר משנה הייתה לי תחושה של התרוממות רוח"

זמן צפייה: 01:34

בפרק הרביעי של "שמים אדומים" ששודר אמש (שני), ראינו את יובל בר-זאב מביא לטילי את פקודת המבצע "חומת מגן" וסיפר לה שזה המבצע המתוכנן בעקבות גל הפיגועים ההולך וגובר. אבל, מאיפה הגיע השם למבצע - ומי היה האדם שבחר את השם?

בפרק הרביעי של "שמים אדומים: הפודקאסט" אירח אלון בן דוד את תא"ל (במיל') גל הירש, הקצין שתכנן את מבצע "חומת מגן" והוציא אותו לפועל. הירש סיפר שהוא שירת בתקופת האינתיפאדה השנייה כקצין אג"ם של פיקוד מרכז ונזכר שבערב ליל הסדר בשנת 2002 נכח בשיחה בלשכת שר הביטחון עם הרמטכ"ל. שם הוא התבשר כי יש אור ירוק ליציאה למבצע.

פקודת מבצע ''חומת מגן''
פקודת מבצע ''חומת מגן'' | צילום: שמים אדומים

כתבות נוספות:

לפני האישור, השם שניתן למבצע היה "שדה אחר". בדרך חזרה מהפגישה, הירש הורה להפוך את התוכנית לפקודה וקצינת החמ"ל שאלה אותו אם להמשיך עם אותו השם. הוא בתגובה זריזה ובלי זמן לחשוב הגיב מיד שהוא רוצה להחליף את השם. הוא נזכר בשיר של חיים חפר והתחיל להקריא את השיר בעל פה דרך הטלפון. ולכן, השם של המבצע שונה ל"חומת מגן". "אחרי יותר משנה הייתה לי תחושה של התרוממות רוח - ידעתי באותו רגע שאנחנו עושים היסטוריה", סיפר בפודקאסט.

בין גבולות / חיים חפר

לעולל ולרך
שערים פה נפתח
למך ולזקן
אנו פה חומת מגן.
אם השער נעול אין פותח
את השער נשבור וניתוץ
כל חומה בצורה ננגח
וכל סדק נרחיב ונפרוץ