"אמרתי לו חג שמח - הוא חייך אליי, הלך עוד שבעה צעדים והתפוצץ"

הפרק של שמים אדומים, ששודר השבוע, עסק בפיגוע הרצחני במלון פארק. לקראת הפרק, אדל תמרי, אחת מניצולות הפיגוע, שיתפה בקבוצת הפייסבוק של התוכנית את הרגעים שקדמו לפיגוע המזעזע בליל הסדר: על ההתעקשות של בנה לעבור שולחן, ובכך להציל את חייהם - ועל המפגש עם המחבל, רגע לפני שפוצץ את עצמו. בעקבות הפוסט, שהפך ויראלי, היא התארחה בתוכנית "חדשות היום"

זמן צפייה: 04:09

בפרק של "שמים אדומים" ששודר השבוע העלילה פגשה את המציאות והפרק עסק בפיגוע במלון פארק, שבו נרצחו 30 ישראלים ונפצעו 160. אדל תמרי, אחת מניצולות הפיגוע, שיתפה בפוסט בקבוצת הפייסבוק "האינתיפאדה השנייה - שמים אדומים" על רגע הפיצוץ: "חשבתי שלא הספקתי והבן הגדול שלי נשרף". לאחר שהפוסט הפך לוויראלי היא התארחה בתוכנית "חדשות היום" ושחזרה את רגעי האימה.

כתבות נוספות:

*****

הפוסט המלא של אדל תמרי:

אנחנו היינו שם, במלון פארק בליל הסדר 2002. בעלי, אחיו, שני בניי ואני. רשמו אותנו לשולחן 21 אבל בטעות הושיבו אותנו בשולחן 12. כאשר הם עלו על הטעות הם ביקשו מאיתנו לעבור לשולחן שלנו. בעלי, אריה אלפרון, התנגד ואמר שיש שם עמוד שיסתיר לנו. בני הקטן, בן שש וחצי, ראה שזה מסתבך ואמר שהוא רוצה לעבור לשולחן שלנו ואריה אמר שבשבילו הוא מסכים.

אישור ההזמנה לליל הסדר
אישור ההזמנה לליל הסדר

ישבנו בשולחן 21 ולפתע ראינו מישהו עובר לידנו ונראה קצת תימהוני. הוא היה עם מעיל ארוך ושיער ארוך ותיק גדול. צחקנו והוא ראה שצחקנו. היה לי לא נעים אז חייכתי אליו ואמרתי לו חג שמח. הוא חייך חזרה, הלך עוד שבעה צעדים והתפוצץ.

ראיתי גל של אש לכיוון גבו של הבן הגדול שלי, בן 14. דחפתי את הקטן מתחת לשולחן, עליו את הגדול וקפצתי עליהם. אריה נשכב עלינו. המחשבה שעלתה לי לראש הייתה שלא הספקתי והבן הגדול נשרף. אבל, גל האש הגיע כמעט עד אליו ועלה למעלה. העמוד שהסתיר ספג את ההדף והשולחן שלנו היה היחיד שנשאר עומד. יצאנו כמעט ללא פגע.

לפעמים אני חושבת שאולי בגלל שאמרתי לו חג שמח הוא התקדם את שבעת הצעדים האלה.

*****

שמים אדומים, שני, 21:15, רשת 13