האמת מאחורי המפגש של גיבורי הסדרה: כך סער, עלי וג'ני הכירו

"שמים אדומים" נפתחת כששלושת גיבורי הסדרה נמצאים בשנות העשרים לחייהם ומתגוררים יחד בדירת שותפים בירושלים. אבל, איך התחיל בכלל סיפור ההיכרות שלהם? מההגעה למלון "אמריקן קולוני", דרך היציאה למחנה קיץ - ועד האינתיפאדה ששיבשה הכול

זמן צפייה: 00:49

לצד העיסוק בתקופת האינתיפאדה השנייה, הסדרה "שמים אדומים" עוסקת במערכת היחסים בין סער, עלי וג'ני שחווה טלטלות לאור האירועים הביטחוניים של תחילת שנות האלפיים. בסדרה, אנחנו פוגשים את השלישייה, כשהם בשנות העשרים לחייהם וגרים יחד בדירת שותפים בירושלים. אז איך הם בדיוק הכירו? דניאל שנער, מחבר הספר עליו מבוססת הסדרה ואחד מיוצריה, עם התשובות.

כתבות נוספות:

איך סער הפך להיות גאון מחשבים?

עוד לפני שסער הגיע לחמ"ל 8200 הייתה לו חיבה גדולה למחשבים. הכול התחיל כשאביו, רפי, ניסה לפתוח חנות מחשבים. החנות פשטה רגל, אבל העיסוק אפשר לאב להביא הביתה מחשב. מאז סער חי בתוך משחקי מחשב בעזרתם ברח מהמציאות. כילד, הוא היה הולך ברחוב ובמסדרונות בית הספר ומדמיין דמויות מתוך המשחקים שומרות עליו.

מאז ומתמיד המציאות הייתה לו קשה מידי, כשהיה בן 15, ההתמודדות הנפשית שלו הפכה מורכבת יותר. אימו נעלמה ובסופו של דבר התאבדה, וסער גילה שהבעיות מהן הוא סובל הן גנטיות. הוא חי בחשש מתמיד שעתידו יהיה זהה לזה של אימו, כשהחשש החמיר את בעיות הוויסות הרגשי שלו והוביל אותו לפרוק עול. הוא הסתבך באופן קבוע בקטטות והוא השתמש ביכולות הטכניות שלו לפריצה פלילית לאתרים.

סער
סער | צילום: שמים אדומים

איך סער, ג'ני ועלי הכירו?

במהלך הפרק הרביעי צפינו בשיחה קרובה במיוחד בין עלי לג'ני, במהלכה עלי סיפר לג'ני שהוא הרגיש שמהרגע שהם הכירו היה ביניהם חיבור לא מוסבר. הם היו ילדים בני 15, עלי בא ממשפחה מבוססת כלכלית. אבל, הוא החליט שהוא רוצה להרגיש עצמאי ולהוכיח שהוא יכול לעבוד לפרנסתו. ההורים שלו סידרו לו עבודה במלון שבו הם מכירים את הבעלים, וכך עלי התחיל לעבוד לראשונה במלון "אמריקן קולוני".

ג'ני שהתה באותה התקופה במלון משום שאמה, אשת ממשל, הייתה חברה בצוות שניהל את המו"מ הישראלי-פלסטיני מטעם האמריקאים. מאותו הרגע היה ביניהם חיבור מיוחד. הם הבינו אחד את השנייה בצורה יוצאת דופן ועלי הרגיש שמאז לא הצליח ליצור חיבור כזה עם אף אחד אחר.

עלי וג'ני
עלי וג'ני | צילום: שמים אדומים

סער עבד בכל מיני מסעדות ומלונות ועזר בעניינים טכניים כמו הוספת זיכרון ושיחזור סיסמאות. הוא גרף מחמאות מבעלי העסקים ולרגעים בודדים הרגיש מוצלח. המנהל של מלון "אמריקן קולוני" התרשם והציע לו עבודה. סער הגיע למלון אחרי שאימו נעלמה, הוא חווה משבר מאוד גדול ועלי לקח אותו תחת חסותו.

בסדרה, ראינו שסער מדבר ערבית באופן שוטף וגם מכיר את שכם ואת תושביה. הסיבה לכך היא, שעלי כל-כך התחבר אליו בזמן העבודה יחד, שבחופשת הקיץ, הוא הציע לסער לבלות את החופש אצלו ולבוא לבית משפחתו בשכם. הם בילו יחד במשך כל הקיץ, עלי הכיר לסער את העיר, את משפחתו וחבריו וסער למד ערבית.

השלושה לא השאירו את הקשר שלהם רק בגבולות ישראל והם יצאו יחד למחנה קיץ לנוער ישראלי-פלסטיני בארה"ב. סער לא היה אמור לצאת, אבל עלי דאג שהוא יתקבל ויצטרף אליהם. במחנה, הבנים זכו להכיר את הצד ההרפתקני של ג'ני, והם נדבקו בו מהר מאוד. לפני שהכירו, כל אחד מהם הרגיש בודד בדרך שלו: סער – שאף פעם לא באמת הרגיש שייך לשום מקום, ג'ני – שנמצאת בארץ זרה ועלי – שרצה להצליח בזכות עצמו ולא בזכות המשפחה שלו. עם זאת, מהרגע שהכירו אחד את השני הם היו בלתי נפרדים וכבר לא הרגישו שוב לבד - עד שהגיעה האינתיפאדה השנייה.

סער, עלי וג'ני
סער, עלי וג'ני | צילום: שמים אדומים