המדינה ששינתה את שמה 6 פעמים ב-60 שנה: הכירו את קמבודיה - היעד הראשון של "פקין אקספרס"

היעד הראשון שאליו יגיעו הזוגות של "פקין אקספרס" הוא קמבודיה. רגע לפני פרק הבכורה, בואו נכיר את סוד הקסם של ארץ המקדשים הקסומה. אז, מהו התחביב המפתיע של המלך, למה יש מקדש בכל חצר - ומדוע שונה שם המדינה כ"כ הרבה פעמים? | פקין אקספרס - מסלול הדרקון

זמן צפייה: 02:00

לקראת עליית הריאליטי החדש של רשת ''פקין אקספרס - מסלול הדרקון", בואו נלמד קצת יותר על המדינה הראשונה: קמבודיה. בה המתמודדים יצטרכו להסתדר על לינה, תחבורה, אוכל ובגדול על הכול עם דולר אחד ביום.

קמבודיה היא מדינה בדרום-מזרח אסיה. היא גובלת בדרום עם מפרץ תאילנד, במערב עם תאילנד, בצפון עם לאוס ובמזרח עם וייטנאם.

מפת קמבודיה
shutterstock | צילום: מפת קמבודיה

בירת קמבודיה היא פנום פן, עיר קולוניאלית יפה שנהנית בשנים האחרונות מפריחה תיירותית. אוכלוסיית קמבודיה מתקרבת ל-17 מיליון איש וכ-95% אחוזים ממנה הם בודהיסטים. שטחה נפרס על מעל 180 אלף קילומטר מרובע. בהצלחה למתמודדים שצריכים לחצות אותה בעזרת דולר אחד ביום!

לכתבות נוספות בנושא ''פקין אקספרס'':

בקמבודיה נמצא אחד מהאתרים הארכיאולוגים החשובים בעולם ומהאתרים המתויירים ביותר בדרום-מזרח אסיה - המקדש "אנגקור וואט", שנחשב למונומנט הדתי הגדול בעולם והוא ממוקם סמוך לעיר סיאם ריפ שבצפון המדינה.

הכירו את קמבודיה
shutterstock | צילום: אנגקור וואט

ב-60 השנים האחרונות קמבודיה שינתה את שמה 6 פעמים בכל פעם שהשתנתה שיטת הממשל. ב-1993 התקיימו בקמבודיה לראשונה בחירות דמוקרטיות, והיא נחשבת למונרכיה חוקתית שבראשה עומד מאז שנת 2004 המלך נורודום סיהאמוני. הוא לא רק מלך, אלא גם רקדן בלט מקצועי. לא מה שציפיתם ממלך, נכון?

הכירו את קמבודיה
shutterstock | צילום: נורודום סיהאנוק

ידעם גם שבכל חצר של כל בית בקמבודיה תמצאו מודל של מקדש קטן הנקרא “בית רוחות”? דלת המקדש לעולם תפנה אל עבר הכניסה לבית כי קמבודים מאמינים שזו סגולה למזל ועושר עבור המשפחה.

קמבודיה היא בהחלט מדינה מאתגרת, אבל יש לה הרבה להציע. מתרבות הכנסת האורחים שיכולה לעזור למתמודדים שלנו ועד האוכל המקומי העשיר. אז מה אתם אומרים? איך המתמודדים שלנו יסתדרו בקמבודיה בעזרת דולר אחד ביום? בראשון הקרוב נגלה.

פקין אקספרס - מסלול הדרקון, הערב ברשת 13