"הייתי מה שרציתי, עכשיו תורכם להיות": Google חוגגת את חייה ומורשתה של גילה גולדשטיין

Google מקדישה היום (ראשון) Google Doodle לגילה גולדשטיין ז״ל, לציון 20 שנים מאז קיבלה את פרס יקירת קהילת הלהט"ב על מעמדה החלוצי כראשונת הנשים הטרנסיות בישראל ועל מאבקה לשיוויון עבור הקהילה למרות הדחייה, הרדיפות והתלאות הרבות שחוותה. ה-Doodle של גולדשטיין יחליף את הלוגו של מנוע החיפוש של Google בישראל לאורך כל היום

גולדשטיין בבכורה של חסמבה | צילום: אביב חופי

"השנה, יותר מתמיד, Google נרגשת לעמוד לצד הקהילה הגאה בישראל ולחגוג את מורשתה של גילה גולדשטיין ז״ל בעמוד הבית שלנו עם Google Doodle לזכרה": מסר ברק רגב, מנכ"ל Google ישראל בפתיחת חודש הגאווה. "גולדשטיין הייתה פעילה אמיצה, לוחמת זכויות ומנהיגה שהצעידה את הנראות והקבלה של קהילת הלהט״ב הישראלית והיום, חמש וחצי שנים לאחר פטירתה, אנחנו אומרים לה תודה״.

כתבות נוספות בגאווה

 

ה-Doodle הוא צילום של פסל מעשה ידיה של האמנית ג׳ני קירשטיין מירושלים, שמציג את דמותה של גולדשטיין על רקע בנייני הבאוהאוס האייקוניים של ת״א, מקושטים בדגלי ישראל וגאווה. חתולי הרחוב שגילה הצילה והכלבים שגידלה לאורך חייה מרכיבים את לוגו Google כמחווה לחיבתה הרבה לחיות. מוטיבים נוספים ב-Doodle לקוחים מעולם הבמה שגולדשטיין אהבה מאוד: מיקרופון, פנס במה וקליפר, שכן לאורך השנים גילה הקליטה שירים, שיחקה בסרטים והופיעה כרקדנית קברט בארץ ובאירופה.

הדודל של גילה גולדשטיין ז''ל
הדודל של גילה גולדשטיין ז''ל

 

גולדשטיין היא האישה הטרנסית הישראלית הראשונה שזוכה ל-Doodle. בין הנשים הטרנסיות הנוספות שזכו לכבוד: מארשה פי ג׳ונסון, ממנהיגות מהומות סטונוול בניו יורק שהתניעו את התנועה לשחרור הלהט״ב בארה״ב; עורכת הדין ופעילת זכויות הלהט״ב הברזילאית ג׳ניינה דוטרה והציירת הדנית לילי אלבה, שהיוותה השראה לסרט ״הנערה הדנית״.

בשנה שעברה הוקדש Google Doodle לרונית אלקבץ בישראל ובצרפת כהוקרה על תרומתה לתרבות הישראלית, ולייצוג של נשים ומזרחים בקולנוע הישראלי. ב-2021, פורסם Doodle של פרדי הירש, מחנך יהודי-גרמני, הומוסקסואל מוצהר, שהציל ילדים יהודים במהלך השואה. בעבר, זכו ל-Doodle גם עופרה חזה, שושנה דמארי אהוד מנור, אילן רמון ונחום גוטמן.