היסטוריה: קים פטרס היא האמנית הטרנסג'נדרית הראשונה שזוכה בגראמי

זמרת הפופ בת ה-30, גרפה את פרס הגראמי יחד עם סאם סמית' על הדואט "Unholy" ובכך השניים מיקמו את עצמם כאמנית הטרנסג'נדרית והאמן הא-בינארי הראשונים שזוכים בפרס הנחשק. צפו בנאום

סאם סמית' וקים פטרס בטקס הגראמי 2023
סאם סמית' וקים פטרס בטקס הגראמי 2023 | צילום: רויטרס

גאווה בגראמי: קים פטרס וסאם סמית' קיבלו הלילה (ראשון) את פרס הגראמי בקטגוריית דואט הפופ הטוב ביותר של השנה על השיר "Unholy", מה שהפך את פטרס לאישה הטרנסג'נדרית הראשונה אי פעם שזוכה בקטגוריה זו בגראמי.

סמית' שעלה יחד איתה לבמה לקבל את הפרס, נתן לה את הכבוד ואת המיקרופון: "אני רוצה להודות לכל האגדות הטרנסג'נדריות המדהימות שהיו לפניי ופתחו עבורי את הדלתות כדי שאוכל להיות כאן הלילה", סיפרה פטרס בעת קבלת הפרס.

כתבות נוספות במדור גאווה

הזמרת הודתה גם למלכת הפופ מדונה ש"נלחמת למען זכויות להט"ב. לא הייתי פה לולא מדונה" ואז הודתה גם לאימה שתמכה בה לאורך כל המסע שלה. "גדלתי בגרמניה, ואמא שלי האמינה לי שאני ילדה. לא הייתי כאן בלעדיה ובלעדי התמיכה שלה", הוסיפה פטרס. לבסוף היא כמובן הודתה לסאם סמית': "אתה מלאך וגיבור אמיתי. אני אוהבת אותך ואת כל מי שעשה את השיר", סיימה פטרס.

 

סאם סמית' וקים פטרס בטקס הגראמי 2023
''אני רוצה להודות לכל האגדות הטרנסג'נדריות המדהימות שהיו לפניי ופתחו עבורי את הדלתות כדי שאוכל להיות כאן הלילה'': סאם סמית' וקים פטרס בטקס הגראמי 2023 | צילום: רויטרס

 

השיר "unholy" היה מועמד בקטגוריית צמד הפופ הטוב ביותר של השנה והתמודד מול "Bam Bam" של קמילה קביו ואד שירן, "my universe" של קולדפליי ולהקת BTS, והשיר "I like you" של פוסט מאלון ודוג'ה קאט.


הזכייה עבור "Unholy" מסמנת את הגראמי החמישי של סמית' בקריירה שלו, לאחר שזכה בתקליט ושיר השנה עבור "Stay With Me" בשנת 2015. באותה שנה, In the Lonely Hour זכה באלבום הפופ ווקאלי הטוב ביותר והם גם זכו בתואר האמן החדש הטוב ביותר.