גאווה בסוואנה: יש אריות צמחוניים בקהל?

המחזמר "גאוות הסאוונה" הוא מחזמר מקורי שכתב וביים תום וולינץ בו הוא מנגיש לילדים את סיפורו של "חוטם" שמתעתד להיות מלך החיות, אך הוא מסתיר סוד - הוא צמחוני. כל הפרטים

גאוות הסוואנה
גאוות הסוואנה | צילום: יחצ

תום וולינץ כתב וביים מחזמר מרגש וצבעוני לילדים, בו הוא מספר דרך מלך החיות את סיפורם של כל מי שגדלו ולמדו להסתיר סוד ושהתחזו בחייהם לאחרים רק כדי שלא יגלו שהם לא כמו כולם. המחזמר מגולל את סיפורו של "חוטם", כפיר צעיר, שמתכונן לטקס "גאוות הסאוונה", מעין מבחן מלכות החיות, בו יהפוך מכפיר לאריה בוגר. אך לחוטם יש סוד – הוא צמחוני (לא עלינו).

כתבות נוספות בגאווה

אביו של חוטם שולח אותו למשימות יחד עם חברתו האנושית, וחוטם נאלץ להתחזות לטורף ולשקר לאביו ולחבריו ללהקה. הוא עובד על אביו שהוא מצליח לעמוד במשימה ושאכן מגיע לו לקבל ממנו את התואר "גאוות הסאוונה", אך בשלב האחרון, חוטם נאלץ להתמודד מול שתי אופציות: לאכול את חברתו האנושית או להודות בפני אביו כי הוא צמחוני.

ואם זה נשמע לכם צועק מטאפורה - אז זה בדיוק זה. בתזמון נפלא לחודש הגאווה שיוצא לדרך ביוני, המחזה מנסה להנגיש לילדים מה היא יציאה מהארון, כל ארון, בצורה הכי טהורה שלה, כזו שמטילה ספק במלך האריות החזק והאימתני. המוסיקה, והשירים מצליחים להשכיח כי מדובר בנושא כואב ומורכב בחברה כולה וחברה הישראלית בפרט.

 

 

ההצגה שהופקה בתיאטרון "דידה" הרצליה, מתאימה לילדים בגילאי 5-8, ומביאה לקדמת הבמה נושא חשוב מאוד, בטח במציאות בה אנו חיים, ונותנת פתח לדבר עם הילדים על נושאים שאולי לא מקבלים מספיק מקום ביום יום בטח בגילאים האלה. נושא של זהות יכול להיות מאוד מורכב לשיחה עם ילדים, אבל ההצגה עושה חיל עם הנושא הזה ומאפשרת לבדוק ולבחון אותו מכמה זוויות הרבה פחות מסובכות ממה שנדמה לנו.

גם ההורים יוצאים מורווחים, אולי אפילו יותר מהילדים, כי היא מאפשרת להורים לייצר מרחב מוגן לשיח פתוח וכן עם הילדים על שייכות, זהות וקבלת האחר.

"גאוות הסוואנה" / יום שישי 2.6.23 בשעה 12:30 בתיאטרון הלאומי "הבימה". לכרטיסים לחצו כאן

מאת ובבימויו של תום וולינץ, ובכיכובם של אלה רוזנצוייג, דניאל ורטהיים, דנית עטר, מושיקו ששון וערן לחמן.

הצגה של תיאטרון "דידה" הרצליה | חלק מפסטיבל "דרמה קווין" של תיאטרון המשולש מייסודו של המרכז הגאה.