הטרנסג'נדרית הדרוזית על ניסיון הרצח שעברה: "המשטרה מחכה שמישהו יהרוג אותי"

ההצלחה הגדולה של סאהר ברשתות היא הברכה והקללה שלה. עם כמעט מיליון עוקבים בטיקטוק היא שואבת המון כח מהקהל שתומך בה ואוהב אותה מצד אחד, אך מהצד השני היא חווה אינסוף תגובות שליליות שמזמן יצאו מגבולות הרשת והפכו לאיומים ואלימות פיזית: "אני פוחדת שיבוא היום שמישהו ממש ינסה ממש להרוג אותי"

זמן צפייה: 06:16

היום הכי מפחיד בחייה של סאהר מונדר (ساهر منذر) היה כשהיא קיבלה שיחת טלפון ממישהו שטען שהוא שליח. "הוא אמר שהוא רוצה לתת לי משהו לשת"פ", היא מספרת. "לא בדיוק הבנתי, אז נתתי לו את מספר הדירה ופתחתי את הדלת. כשהוא נכנס הוא ריסס עליי גז והתחיל לתת לי מכות בכל הגוף. זה היה קשה מאוד, לא הצלחתי לברוח מבין הידיים שלו. הוא חנק אותי ואני הייתי בשניות האחרונות שלי. במזל הצלחתי להוציא את השוקר החשמלי שלי ולחשמל אותו. הוא הצליח לקחת את השוקר וניסה להפעיל אותו עליי, אבל למזלי הוא לא ידע איך להפעיל אותו. פתחתי את הדלת והתחלתי לצעוק לעזרה והוא ברח. יומיים אח"כ הייתי ברמב"ם עם שבר בעין".

כתבות נוספות בתרבות ובידור

עם 689 אלף עוקבים באינסטגרם, 342 אלף מנויים ביוטיוב ומעל מיליון עוקבים בטיקטוק, אין ספק שסאהר מונדר היא כוכבת. אך במקום לקטוף קמפיינים, ככוכבת רשת טרנסג'נדרית דרוזית מונדר נתקלת לא אחת באנשים שמקללים אותה ופוגעים בה פיזית, אך המקרה האחרון היה אלים וקיצוני מכל התקיפות שקדמו לו: "לדעתי מי ששלחה אותו היא קוקסינלית מתל אביב ששונאת אותי בגלל מה שאני עושה בחיים ומקנאת בפרסום שלי. החברה הלהט"בית הערבית מלאה באנשים מאוד רעים. אני מדברת על הקוקסינליות ועל ההומואים פה. הם שונאים את עצמם ושונאים את כל השאר. הם רואים בן אדם מוצלח והם מנסים לעשות לו רע".

מונדר, שגדלה בעין קנייא, כפר קטן ברמת הגולן, יצאה מהארון בגיל 18 והמשפחה שלה התקשתה לקבל את זה בהתחלה. היא החליטה לעזוב את הבית ולעבור לגור בעמותת עלם שמסייעת לנוער במצוקה. חודש וחצי לאחר מכן, היא קיבלה מסר מהבית לחזור: "ההורים שלי אמרו לי לבוא, שהם מקבלים אותי כמו שאני, שאני יכולה ללבוש מה שבא לי ולעשות מה שאני רוצה. גרתי אצלם חצי שנה אבל רציתי לעשות שינוי. שינוי בחיים, שינוי בגוף. היה לי גוף של גבר ולא יכולתי ללבוש את הבגדים שרציתי, אז טסתי לטורקיה ועשיתי ניתוח כדי לשנות את הגוף שלי".

סאהר מונדר
סאהר מונדר | צילום: סאהר מונדר

"פעם הייתי עושה הכל רק כדי שלא יקללו אותי. היום אני עושה מה שבא לי - הם גם ככה לא יקבלו אותי"

 

מרגע זה סאהר מחליטה שהיא עוזבת את הבית ועוברת לעיר הגדולה בלי חברים ובלי התמיכה של ההורים, מה ששלח אותה לחפש דרכים כדי להתפרנס באופן עצמאי: "לקח לי זמן לקבל את זה שאני לבד פה, גם בעיר אנשים לא מקבלים אותי כמו שאני".

היא החלה לצלם סרטונים אותם פרסמה ביוטיוב ובאינסטגרם, והחלה לצבור לא מעט צפיות וחשיפות שהפכו אותה לדמות מוכרת ברחוב הערבי: "מרגע שהתחלתי להתפרסם בצורה גדולה באינסטגרם - קיבלתי ביטחון. זה התחיל לפני כשנה. הייתי מוכרת עוד קודם, אבל לא עד כדי כך. עכשיו אנשים מכירים אותי ומזהים אותי בכל מקום".

אך עם הפרסום והחשיפה היא זוכה גם לתשומת לב שלילית שגובלת גם באלימות של ממש: "אני לא יכולה לצאת לכל מקום. השם שלי מאוד מוכר בקהל הערבי, והחברים שבקשר איתי מפחדים לצאת איתי כי כל פעם שאנחנו יוצאים מצלמים אותנו ועושים לנו בעיות. בכל פעם שאני יוצאת עם חברים אנחנו חייבים לשים מסכה, ואנחנו נזהרים לא ללכת לכל מקום".

"כל הזמן רושמים לי בתגובות - שאלוהים ייקח אותך. פעם ניסיתי להחליף את התוכן שאני יוצרת, את האופן שבו אני מתלבשת, הייתי עושה מה שאני יכולה רק כדי שלא יקללו אותי. אבל הבנתי שזה לא משנה מה, הם ימשיכו. אז החלטתי שאני שמה זין על כולם, ועושה מה שבא לי ואני לובשת מה שבא לי, ושיגידו מה שהם רוצים. הם גם ככה בחיים לא יקבלו אותי כמו שאני".

 

"מי שבא מהציבור הערבי או הדרוזי ורוצה לצאת מהארון באינסטגרם או בטיקטוק - אל תעשו את זה"

 

ההצלחה הגדולה של סאהר ברשתות היא הברכה והקללה שלה. מצד אחד, היא שואבת המון כח מהקהל שתומך בה ואוהב אותה. מצד שני היא סופגת לא מעט ביקורת מצד כאלה שמתנגדים לאורח החיים שלה. חלקם אף נוהגים כלפיה באלימות כשהם מזהים אותה ברחוב: "מישהו פעם זרק עליי בקבוק בירה והעלה את זה לטיקטוק. הסרטון הזה זכה ל-500 אלף לייקים והתגובות של האנשים שאלו למה הוא לא המשיך לתקוף ולקלל אותי. אני פוחדת שיבוא היום שמישהו ממש ייגע בי או ינסה ממש להרוג אותי. אני מפחדת".

סאהר מספרת שהיא ניסתה לפנות למשטרה, אך הם לא עזרו לה: "המשטרה מחכה שמישהו יהרוג אותי ורק אחרי זה תחפש אותו. את התוקף שניסה לרצוח אותי אני מצאתי, לא המשטרה. חיפשתי את מספר הטלפון והצלחתי למצוא את חשבון הפייסבוק שלו. זה מישהו מהשטחים שעובד בישראל. הבאתי להם את השם שלו ואת הכתובת אבל הם לא רצו לעצור אותו, הם טענו שזה לא הוא".

בדיעבד, סאהר מביעה חרטה על הדרך האמיצה שהיא בחרה בה. "ברור שלא הייתי יוצאת מהארון ומפרסמת באינסטגרם וכלום. אני כל הזמן אומרת, מי שבא מהציבור הערבי או הדרוזי ורוצה לצאת מהארון באינסטגרם או בטיקטוק - אל תעשו את זה. מי שמרגיש שהוא גיי שיחכה וייצא מהארץ למקום שבו אנשים מקבלים אותו. במדינת ישראל יש חוקים שמחייבים לקבל את הלהט"ב ובכל זאת תראו מה קורה לי. אני אומרת כל הזמן לעוקבים שלי - תישארו בארון".

סאהר מונדר
סאהר מונדר, אחרי התקיפה | צילום: סאהר מונדר

ממשטרת ישראל נמסר:
אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא, בהתאם, כל תלונה המתקבלת במשטרה ומעלה חשד לביצוע עבירה פלילית, נבחנת ומטופלת ביסודיות, וכך גם במקרה זה.
מיד עם קבלת הדיווח אודות המקרה, נפתחה חקירה במהלכה עצרה המשטרה חשוד בביצוע המעשה. בסיום החקירה, הוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום הליכים.
נציין כי ההליך המשפטי ההליך מתנהל בימים אלו, ואנו נמשיך לחקור ולטפל בכל תלונה במטרה להגיע לחקר האמת.