מדוע עיריית חריש מסרבת להקרין סרט שעוסק בלהט"ב?

הסרט "פרדי היקר", המספר את סיפורו של פרדי - ציוני נלהב והומוסקסואל שברח מגרמניה הנאצית לצ'כיה, אמור היה להיות מוקרן במסגרת פעילות לקידום קהילת הלהט"ב בעיר חריש, אך יוצר הסרט רובי גת נדהם לקבל טלפון מנציגת העירייה שבישרה לו שהסרט לא יוקרן: "אנחנו רוצים לחשב מסלול מחדש ביחד עם המשרד הממשלתי"

זמן צפייה: 07:14

הסרט "פרדי היקר" מגולל את סיפורו של אדם שהצליח לשכנע את ד"ר מנגלה לתת לו להקים "מעון יום" בו חינך וטיפל ביותר מ-600 תינוקות וילדים. כשהיה בן 19 ברח פרדי הירש מגרמניה הנאצית לצ'כיה, הפך אחראי על חינוך הנוער בגטו טרזין ומשם - באושוויץ. פרדי היה ציוני נלהב והומוסקסואל שלא הסתיר את נטיותיו. סיפורו של פרדי הירש הוא חולייה בהיסטוריה של הקהילה הגאה ושל ישראל.

כתבות נוספות בגאווה

לאחרונה התבשר יוצר הסרט רובי גת כי סרטו, שהיה אמור להיות מוקרן במסגרת הפעילות לקידום קהילת הלהט"ב, כי סרטו לא יוקרן. בשיחה שקיבל מנציגת העירייה התבשר גת כי "לצערנו יש איזה פוס כרגע וקרייסס על כל התוכנית בכללי. אנחנו רוצים לחשב מסלול מחדש, ביחד עם המשרד הממשלתי", נאמר בשיחה המוקלטת. "כל הבלאגן זה סביב הנושא של הקהילה הגאה בעיר ומיקומה", הוסיפה הנציגה. צפו דיון באולפן "העולם הבוקר" עם גאולה אבן ובתגובת העירייה.