"הרופאים אמרו שאם היינו מגיעים למיון מאוחר יותר - הייתה סכנת קטיעה"

בפוסט שכתב בפייסבוק תיאר גרשון ז'ידובצקי, אב לשלושה ילדים, את המקרה שאירע לבנו הקטן - וכמעט הסתיים באסון: "זה אומנם מאוד נפוץ מאוד, אבל בחורף קשה מאוד לזהות את זה"

זמן צפייה: 05:39

"הרופאים אמרו לנו שאם הוא היה מגיע למיון מאוחר יותר הייתה סכנת קטיעה", כך פתח גרשון ז'ידובצקי, אב לשלושה ילדים, את הפוסט שכתב בפייסבוק, שבו הוא תיאר את המקרה המפחיד שאירע לבנו הקטן בן השנה.

"בזמן שאשתי מקלחת את התינוק בן השנה, היא זיהתה שכשהיא נוגעת לו באצבע בכף הרגל הוא צורח בבכי. היא הסתכלה טוב יותר וראתה שנכרכה לו סביב האצבע שערה או חוט, מה שגרם לעצירת זרימת הדם ויצירת סוג של תעלה באצבע שאי אפשר לראות מה יש בתוכה", שחזר גרשון. "ניסינו להוציא את החוט, אך זה פשוט היה עמוק מדי ולא ניתן היה להגיע, בדיעבד מתברר שהחוט פשוט נכנס מתחת לעור מרוב לחץ".

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

החוט שכמעט גרם לאסון
החוט שכמעט גרם לאסון | צילום: באדיבות המשפחה

גרשון המשיך: "טסתי איתו למיון, גם הרופאים (המקצועיים ביותר יש לומר) לא הצליחו תחילה להוציא את החוט עם מחט, מרוב העומק. הזריקו לו הרדמה לאצבע, נאלצו לבצע חתך באזור החוט ורק אז הצליחו לשלוף אותו החוצה, לאחר מכן תפרו לו את האצבע עם ארבעה תפרים".

לדבריו, "תופעת תסביב השערה, כך זה נקרא, חפשו בגוגל ותראו כמה זה נפוץ וכמה זה מסוכן, אבל יותר מהכול כמה לא פשוט לזהות את זה, בעיקר בחורף, כשהתינוקות רוב הזמן עם גרביים, והם עדיין תינוקות שקשה להם להתבטא ולומר מה כואב להם. זה יכול לקרות משערה שנושרת או מחוט שנפרם מבגד או מגרב, בעיקר באצבעות ברגליים ובידיים, אך גם באיבר המין".

גרשון סיכם את הפוסט במסר להורים: "שימו לב בכל החלפה של טיטול שלא נשארת שם שערה שנושרת, כשמחליפים גרביים או מקלחים תסתכלו להם על האצבעות, וגם אם ניסיתם להוציא את השערה/חוט לבד, תגיעו בכל זאת לרופא לבדוק שלא נשארה שם שארית שיכולה לסכן את התינוק/ת".