האם חוותה התקף אפילפסיה, בן ה-4 התקשר למוקד החירום - והציל את חייה

וונדי קורקר לימדה את בנה להתקשר למוקד החירום ולא ידע שיום לאחר מכן הוא כבר יצטרך ליישם את מה שלמד. "אימא נפלה", אמר מונטי בקור רוח בשיחה עם הנציג וחיכה לפרמדיקים שהחזירו את אימו להכרה. בעקבות המעשה הוא קיבל תעודת הוקרה: "הוא הגיבור הקטן שלי"

ג'סיקה ובנה מונטי עם הטלפון שהציל את חייה
ג'סיקה ובנה מונטי עם הטלפון שהציל את חייה | צילום: ABC News: Jessica Moran

מונטי קורקר, ילד בן ארבע מצפון טסמניה, אוסטרליה, ראה את אימו חווה התקף אפילפסיה ומאבדת הכרה, הרים את הטלפון, הזמין אמבולנס – והציל את חייה. האם, וונדי, לימדה את בנה רק יום קודם לכן להתקשר למוקד החירום בעת הצורך – והוא ידע בדיוק מה לעשות.

בהקלטת השיחה עם מוקד החירום ניתן לשמוע את מונטי אומר לנציג בקור רוח "אימא נפלה", בעוד הנציג אומר לו כי הוא "מארגן עזרה" וביקש ממנו להישאר על הקו. כעבור כמה שניות מונטי הגדיל לעשות והזהיר מפני חיית המחמד שלו: "הכלב שלי תמיד נובח על אנשים".

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

מונטי קוקר מקבל תעודת הוקרה
מונטי קוקר מקבל תעודת הוקרה | צילום: ABC News: Jessica Moran

וונדי שחזרה בריאיון ל-ABC אוסטרליה את רגעי ההתקף: "לא הרגשתי טוב וניסיתי להתקשר לבעלי, אבל השיחה עברה ישירות להודעה קולית. אחרי כמה דקות כבר ראיתי שמונטי התקשר למוקד והדבר הבא שאני זוכרת זה שהאמבולנס הגיע".

האם, אחות מוסמכת, הסבירה מדוע בחרה ללמד את בנה הצעיר להתקשר בדיוק יום לפני התקרית: "ביקרנו בתחנת האמבולנס המקומית כחלק מרשימת המקומות שהייתה צריכה ללכת אליהם במסגרת עבודתי וחשבתי לעצמי 'יש לי התקפים, אני באמת צריכה ללמד את מונטי איך לעשות את זה'".

וונדי הודתה לבנה הקטן: "אני כל כך גאה בו. הוא הגיבור הקטן שלי. הוא בהחלט הציל את חיי". בעקבות האירוע מונטי נפגש עם צוות הפרמדיקים שהציל את אימו ואף קיבל מהם תעודת הוקרה. דניאל מאסטרס, אחת הפרמדיקיות שנענו לקריאה של מונטי, שיבחה אותו בריאיון לטלוויזיה האוסטרלית: "אני 15 שנים בתחום, מעולם לא פגשתי ילד כל כך צעיר שהזמין אמבולנס. הוא התמודד עם המצב המלחיץ בצורה מצוינת".