אל תחששו: כך תעברו בהצלחה את האמבטיה הראשונה לילד שלכם

כל הורה טרי שחוזר הביתה עם התינוק חושש מהמקלחת הראשונה. אבל אל דאגה, הכנו לכם כללי אצבע שבזכותם נצליח להפוך אותה לפחות מסורבלת ולהוריד את סף הלחץ

תינוק באמבטיה
מקלחת ראשונה | צילום: Shutterstock

אמבטיה ראשונה מלווה בהמון חששות ואין הורים טריים שלא מגייסים את כל הסביבה לעזור באמבטיות בכל התקופה הראשונה בחיי התינוק. מלהפשיט ועד לסבן את הגוף הקטנטן שלהם בזמן שהם בוכים מכל הלב, זו חוויה לא פשוטה עבור הורים שרק נכנסנו לנעליים הגדולות האלו שנקראים הורות.

אז סביר להניח שאתם תעשו הכול כדי להתחמק מכל אמבטיה אפשרית, ואם צריך גם תדלגו יום, יומיים ואולי גם שבוע, אבל אז יגיע הרגע שתבינו שזו משימה שלא הולכת להיעלם ופשוט הגיע הזמן להתמודד איתה. אז הנה כמה טיפים לצלוח את האמבטיות הראשונות:

חיתול טטרה

התינוק הקטנטן שלכם הרגע יצא מהרחם, המקום היחיד שהוא מכיר שעטף אותו ונתן לו תחושת חמימות, וכשאנחנו מפשיטים תינוק, התחושה כל כך זרה ולא נעימה לו, ונוכל להקל על התחושה אם נעטוף אותו עם חיתול טטרה בצורה רפויה מהכתפיים מטה ונכניס אותו כך לאמבטיה. כך הוא יקבל תחושה שהוא לא חשוף ויש מה שממשיך לעטוף ולהגן עליו.

נארגן את כל סביבת המקלחת מבעוד מועד

לפני שנתחיל לשתף את התינוק במלאכה, נארגן את הסביבה בצורה בה לא נצטרך להתעסק עם הכול כשהוא בידיים שלנו, ובכך נמנע את הסירבול ממנו אתם חוששים. את הבגדים הנקיים, החיתול החדש ומשחת ההחתלה נניח על משטח ההחתלה בצורה נגישה.

נמלא רבע אמבטיה עם שמן מתאים, ונבדוק שטמפרטורת המים היא 36 מעלות, מומלץ להשתמש במד לאמבטיה. נשים את הסבון בצורה נגישה, כך שלא נצטרך להתכופף או להתרחק מהתינוק בזמן המקלחת ונוכל להשגיח באופן מלא.

שידת החתלה
נארגן את שידת ההחתלה מראש | צילום: Shutterstock

נדאג שהמגבת תהיה נגישה

המקום האידאילי למגבת הוא תלייה במקום שרק תושיטו את היד כמו הזכוכית או המעקה של וילון המקלחת. ואם אין מקום נגיש ניתן לתלות על הכתף כך שברגע שתצטרכו זה לא ידרוש התעסקות מיותרת.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך