"אין ולא יהיה מצב שבו אישה שתרצה ללדת עם אפידורל לא תוכל לעשות זאת"

בארגון המיילדות הדגישו כי החשש ממחסור בזריקות אפידורל הוא תחזית עתידית בלבד וכי "כרגע אין מחסור באף אחד מחדרי הלידה בכל רחבי הארץ". יו"ר הארגון הוסיפה: "זכותה המלאה של כל אישה ללדת בלי כאב - ואנחנו שם כדי לדאוג שהיא תממש את הזכות הזו"

זמן צפייה: 04:13

ממשיך וגובר החשש ממחסור בערכות להרדמה אפידורלית בעקבות מכתבם של איגוד הרופאים המרדימים בישראל למשרד הבריאות. בארגון המיילדות בישראל מרגיעים הבוקר (שלישי) ומחדדים כי: "כרגע אין מחסור באף אחד מחדרי הלידה בכל רחבי הארץ", וכי "כל הלידות בהן משתמשים בהרדמה אפידורלית מתבצעות כסדרן באופן שוטף.

בהודעה של הארגון נכתב כי "החשש הוא תחזית עתידית בלבד, של צפי למחסור במלאי בגלל קושי ביצור ובאספקה. אנו מקוות שזה לא יקרה כלל ויודעות שבמערכת הבריאות עושים הכול כדי למנוע אותו. גם אם חלילה נגיע לשם, אנחנו נמצאות שם אתכן כדי לתמוך בכל יולדת במהלך כל הלידה".

יפעת הדר רובננקו, מיילדת בחדר לידה במרכז הרפואי בילינסון ויו"ר ארגון המיילדות בישראל, הדגישה כי: "אין ולא יהיה מצב שבו אישה שתרצה ללדת עם אפידורל לא תוכל לעשות זאת. זאת הזכות המלאה שלה ללדת בלי כאב ואנחנו שם כדי לדאוג שהיא תממש את הזכות הזו".

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

כרגע אין מחסור באף חדר לידה בארץ
כרגע אין מחסור באף חדר לידה בארץ | צילום: ארגון המיילדות בישראל

בארגון הסבירו כי "החשש הוא ממחסור של ציוד חד פעמי המשמש לביצוע הרדמה אפידורלית ולא מחומרי ההרדמה. חשוב לנו להדגיש זאת לאור אלפי פניות שקיבלנו מנשים מאז שפורסם מכתבם של איגוד הרופאים המרדימים ולחדד לכל מי שאמורה ללדת בקרוב, שאין מחסור כרגע".

על פי מכתבם של איגוד הרופאים המרדימים בישראל כ - 80-70 אלף יולדות מקבלות מדי שנה אלחוש אפידורלי. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתבצעות בישראל כ-170,000 לידות בשנה. על פי ממוצע נתוני משרד הבריאות מחדרי הלידה עולה כי 52.3% מהלידות בישראל מתבצעות תחת הרדמה אפידורלית.

בימים אלו מקדם ארגון המיילדות את מודל ליווי היריון רציף לנשים ביחד עם משרד הבריאות, קופות החולים והאיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, תוך יצירת פרוטוקול אישי, עבור כל אישה במהלך כל ההיריון ולא רק ברגע השיא של הלידה. התמודדות עם כאבי הלידה הוא אחד הנושאים בהם יעסוק הפרוטוקול האישי במטרה להתאימו לצרכים הספציפיים של כל אישה. במקביל פועל הארגון להרחבת התקינה בארץ למיילדות כמקובל במדינות מפותחות ביחס של מיילדת לכל יולדת.