חשוב לכם ללמד את ילדכם על קיימות? כך תעשו זאת בארבע דרכים פשוטות

לנו כמבוגרים אולי היה ועדיין קשה לשנות הרגלים עליהם גדלנו, אבל הילדים שלנו לומדים על החשיבות של שמירה על הסביבה כבר בגן, ואם נמשיך את ההסברה גם בבית נצליח לייצר סביבה חדשה ונקייה יותר. קבלו מאיתנו 4 דרכים שיעזרו לכם בתהליך

הקפידו על מחזור
הקפידו על מחזור | צילום: shutterstock

משבר האקלים, התחממות כדור הארץ, המודעות שעולה - כל אלה מוכיחים לנו ומלמדים אותנו שאנחנו חייבים לשמור על הכדור שלנו - בשביל הילדים שלנו והילדים שלהם. ובכדי לעשות את זה לא מספיק שרק נסביר להם, אנחנו צריכים להנחיל להם את המודעות מגיל צעיר ולהוות עבורם דוגמא לקיימות, בכדי שהם לא יצטרכו להתאמץ לשמור על כדור הארץ אלא פשוט ינהלו אורח חיים כזה ויעבירו אותו הלאה.

לנו כמבוגרים אולי היה ועדיין קשה לשנות הרגלים עליהם גדלנו, אבל הילדים שלנו לומדים על החשיבות של שמירה על הסביבה וקיימות כבר בגן, ואם נמשיך את ההסברה גם בבית נצליח לייצר סביבה חדשה ונקייה יותר.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

כך תוכלו לשמור על איכות הסביבה וללמד את הילדים על קיימות בארבע דרכים פשוטות:

1. יוצאים לטייל בטבע? יורדים לגן השעשועים? קחו אתכם תמיד כמה שקיות אשפה. ככה גם אם לא יהיה פח באזור תוכלו לזרוק בשקית, ותוכלו גם לאסוף זבל ולכלוך בסביבה הקרובה שלכם, ובכך ליהנות מסביבה נקייה יותר. תתפלאו לראות שאם תעשו את זה משפחות מסביב תצטרפנה!

השתמשו בכלים חד פעמיים
השתמשו בכלים חד פעמיים | צילום: shutterstock

2. ותרו על החד פעמי - נכון שזה יותר קל ונוח, אבל זה גם יותר יקר ויותר מזיק לסביבה. רכשו ערכת כלים רב פעמיים עם כוס, צלחת וסכו"ם עבור כל אחד מהילדים וקחו אותה אתכם לטיולים. דאגו שלכל אחד מהילדים יהיה בקבוק רב פעמי גם כשהוא יוצא להסתובב בגינה.

3. הפכו את המיחזור לכיף ומשתלם - זה לא תמיד כיף ומתאים להפריד פסולת ולמחזר, אבל אם תהפכו את זה לכיף הילדים יעזרו יותר. השתמשו בחומרים ממוחזרים ליצירה ולקישוט - קופסאות קרטון לצביעה ויצירה, קופסאות שימורים לעציצים, בקבוקי פלסטיק ופקקים למוביילים וקישוטי קיר. תוכלו גם לאסוף עם הילדים הבוגרים יותר בקבוקים שיש עליהם פיקדון, להביא לאחת מרשתות השיווק ולתת להם את הכסף לבזבוזים.

למדו אותם למחזר
למדו אותם למחזר | צילום: shutterstock

4. אל תמהרו לרכוש חדש - יש פריטים שלא חייבים שיהיו חדשים מהניילון. החליטו מראש אילו פריטים אתם מוכנים לקבל יד שנייה ולפני שאתם ממהרים לקנות מוצר חדש - בדקו אם תוכלו לקבל אותו משומש במצב שמתאים לכם. בגדים, אופניים, ספרים - מה שמתאים לכם.