יוצאים לחופש בלי הילדים? אלה הדברים שאתם לא צריכים לעשות

ארגנתם חופשה בלי הילדים, אבל אתם לא בטוחים איך הם יקבלו את זה ומה לעשות כדי לעבור את זה בצורה חלקה? אלה הדברים שלא כדאי לעשות כשיוצאים לחופשה לבד

זוג בחופשה
מה לא נעשה כשנצא לחופשה בלי הילדים | צילום: Shutterstock

אתם יוצאים לחופשה בלי הילדים, ומגיע לכם, אבל בגלל הרגשות המעורבים שזה מביא איתו אנחנו נוטים לעשות כמה טעויות שכדאי להימנע מהם.

רגשות אשם

אתם הרי לא משאירים אותם לבד בלי השגחה. הם יהיו עם דמות מוכרת כמו סבים וסבתות או מטפלת שהם כבר מכירים היטב, דאגתם לכל הלו"ז שלהם מראש, לאיסופים ולסדר במקלחות, אז אין לכם מה להרגיש אשמים שאתם עוזבים אותם.

תצאו לחופש ותיהנו ממנו, תעצרו קצת את השגרה ותחזרו בכוחות מחודשים ותאמינו בחוסן שלהם, שריפדתם סידור מספיק טוב עבורם והם אומנם יתגעגעו, אבל הם לגמרי יסתדרו כמה לילות בלעדיכם, ואפילו ייהנו מהפינוקים שיקבלו בזמן שאתם לא פה.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

זוג בחופשה
יציאה לחופשה בלי הילדים | צילום: Shutterstock

מתנות

כדי לטייח את זה שעוזבים יש נטייה להבטיח לחזור עם מתנות בתמורה לכך, אבל אתם המתנה הטובה ביותר ואין צורך להעמיד בפניהם כל מיני ציפיות למתנות גדולות בתמורה. הם לא צריכים תמורה לזה שנסעתם לחופש, כי אמא ואבא הם גם זוג שצריכים את הביחד שלהם לפעמים.

זה בסדר לקנות להם מתנות ואף רצוי אבל לא בגלל שעזבתם, כי המסר שאנחנו מעבירים שבגללו חזרנו עם משהו עבורם הוא חשוב. כשאנחנו בחופש אנחנו אומנם עוזבים פיזית את הילדים, אבל במחשבה הם איתנו ואנחנו רוצים שהם גם ייהנו מהחופשה שלנו, ולחזור עם שלל זו הדרך שלנו לתת להם טעימה מהחופשה, וזה לא צריך להיות כפיצוי על ההיעדרות שלנו.

הכנות

חשוב להכין אותם, אבל לא חודש לפני, כי ילדים לא מצליחים לתפוס זמן כמונו, חודש בשבילם יכול להיות שבוע הבא והם פשוט ישאלו כל יום אם היום אתם נוסעים. לכן, אין צורך לשים את הנושא הזה מעל ראשם כל כך הרבה זמן מראש.

כמה ימים לפני כן תדברו איתם ותספרו שאתם נוסעים לכמה ימים לחופשה, כי כמו שאתם עושים להם חופשות לפעמים ולוקחים אותם למקומות שהם אוהבים, עכשיו תורכם. וגם אם ילד מגיב לכך בקושי, תהיו סבלניים, עקביים ובטוחים בעצמכם שזה הדבר הנכון, ואל תיפלו להבטיח מתנות בתמורה לשקט - לטווח הרחוק זה לא הפתרון הנכון.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך