חוששים מהפרידה בכניסה לגן? כך תעשו זאת נכון

הפעוט נכנס לגן חדש, ואנחנו לא בטוחים איך להיפרד ממנו כשאנחנו שמים אותו במסגרת כדי שתהיה לו את הפרידה הקלה ביותר. אלה הדברים שחשוב לדעת לקראת תקופת ההסתגלות

אמא וילד בדרך לגן
איך ניפרד בכניסה לגן | צילום: Shutterstock

הפעוט שלכם נכנס לגן בפעם הראשונה או עובר לגן חדש, ואתם מכינים את עצמכם לרגע הזה שצריך להיפרד כדי לעשות את זה בצורה הנכונה ביותר. אם נקפיד על כמה כללים נוכל להיפרד בכניסה לגן בלי לייצר אצלם סטרס אבל גם לא למרוח את זה עד כדי שהפרידה תהיה קשה יותר.

אל תיעלמו

גם אם זה תינוק קטן ואתם חושבים שאם תיעלמו בזמן שהוא עסוק במשהו אחר זה יהיה אידאלי כי הוא לא בוכה - זה אולי ירגיע אתכם להיפרד בלי בכי אבל זה לא הפיתרון הנכון. אתם צריכים להגיד לו שאתם הולכים, ועליכם להיפרד ממנו לשלום לפני שאתם הולכים בצורה בה הוא יהיה מודע שאתם הולכים עכשיו, גם אם זה יגרור בכי. המטרה שלנו כהורים היא לבנות איתם מערכת יחסים שמבוססת על אמון ואם פשוט ניעלם כשדעתם מוסחת, הם יחוו את תהליך הפרידה כמשבר באמון.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

אמא וילדה נפרדות בגן
פרידה בגן | צילום: Shutterstock

תהיו תמציתיים

אחרי שעברתם את ימי ההסתגלות ועכשיו עליכם לשים את הפעוט בגן ולצאת - זה הזמן להיות תמציתיים. זה אומר שפרידה צריכה לקחת מקסימום דקות בודדות ולא רבע שעה, כי זה יעביר לו מסר מאוד מבלבל, אנחנו נפרדים או שאתם נשארים פה איתי? וככל שהפרידה תימרח ככה זה יקשה על הפעוט להיכנס ולהסתגל לפרידה מכם.

הסחות דעת

אל תחפשו הסחות דעת בזמן הפרידה, הפעוט שלכם צריך להבין שאתם נפרדים ממנו למהלך היום, גם אם קשה וזה מלווה בבכי, אתם רוצים שהוא יסתגל לפרידות בכניסה לגן ולא כל פעם לחפש לו הסחות דעת כדי להקל על הפרידה, זה תהליך שחשוב גם לו.

חפץ מעבר

תיעזרו בחפץ מעבר ואל תחששו מתלות בחפץ, זה נותן להם תחושת ביטחון ושייכות, ואם נשתמש בו בגיל המתאים ובצורה נכונה כך שלא נייצר תלות בחפץ אחד, ניתן להם כלי שיעזור להם להירגע ויאפשר תחושת ביטחון ברגעי קושי.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך