שוב קיבלתם טלפון מהמורה? כך תנהלו שיחה עם הילד שלכם - מבלי להתעצבן

לקבל שיחה מבית הספר על התנהגות לא נאותה של הילד שלכם זה כנראה אחד הדברים הכי מכעיסים שהורה יכול לחוות. עם זאת, כדי למנוע הישנות של מקרים כאלה כעס ועצבים לא יעזרו. קבלו שישה טיפים שיסייעו לכם לעשות את זה נכון

למרות שאתם כועסים, תנהלו שיחה ברוגע
למרות שאתם כועסים, תנהלו שיחה ברוגע | צילום: shutterstock

שוב טלפון מבית הספר, שוב המורה שולחת הודעה על התנהגות לא לעניין בכיתה. זה מכעיס ומעצבן וכשהילד חוזר הביתה אנחנו ממש רוצים לכעוס עליו ובצדק ולקבל הסבר למה הוא מתנהג ככה. העניין הוא שאם נצעק ונתעצבן לא נקבל הסבר אלא צעקות חזרה והאמת היא שאחת הסיבות העיקריות שמעצבן אותנו שהילד מתנהג ככה היא שאנחנו לא מצליחים להבין איפה כשלנו בחינוך.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

אז לא כשלנו, וזה מאוד טבעי שילדים בודקים גבולות, אבל בשביל להחזיר אותם לתלם צריך לנשום עמוק ולנהל איתם שיחה כמה שיותר רגועה. כך תעשו את זה נכון:

1. תנשמו עמוק. לפני שהילד חוזר מבית הספר תנשמו עמוק, תספרו עד 10, תעשו משהו שירגיע אתכם בכדי שתקבלו אותו בצורה רגועה ולא בפרצוף כועס ובעצבים.

2. תאפשרו לו לשתף. במקום לומר לו ישר שהמורה שיתפה אתכם מה היה שאלו אותו איך היה בבית הספר ואם קרה משהו מסוים שהוא רוצה לשתף. אפשרו לו להיות זה שמספר לכם מה קרה.

3. אל תצעקו. למרות שאתם ממש מרגישים שאתם תכף מתפוצצים, דברו איתו בקול רגוע ובטונים נמוכים. צעקות רק ילמדו אותו שזו דרך התקשורת הנכונה וצעקות ייענו בצעקות חזרה.

4. אל תתחילו את השיחה ברגע שהילד חוזר הביתה. תנו לו להוריד אנרגיות, להירגע אחרי היום שלו ולהיות מוכן לשיחה. אם אפשר שבו לאכול קודם או אמרו לו שיעשה שיעורים ובעוד שעה תשמחו לשבת לשוחח איתו.

תנו להם להכין קודם כל שיעורי בית ואז תנהלו שיחה
תנו להם להכין קודם כל שיעורי בית ואז תנהלו שיחה | צילום: shutterstock

5. בצעו את השיחה במקום ניטרלי - אם אתם יכולים, צאו לאכול גלידה או לשתות ברד מחוץ לבית ונהלו שם את השיחה. הימצאות במקום מחוץ לבית תאפשר לכם לדבר ביתר נוחות מבלי להרים את הקול ומבלי שמישהו מכם יוכל לברוח למרחב בטוח ברחבי הבית.

6. התחילו את השיחה בשלושת המילים ''אני לא כועס/ת''. גם אם אתם כועסים. גם אם אתם כועסים מאוד. ברגע שתתחילו ככה את השיחה ותגידו להם שאתם מודאגים, רוצים לדעת מה עובר עליהם ולסייע להם - הם כבר יורידו את המגננות ויפתחו אליכם יותר מאשר אם הם ירגישו שאתם כועסים ומתכוונים להעניש אותם.

בהצלחה!