עשה ואל תעשה: ממה כדאי להימנע כשאתם מקלחים את ילדכם - ומה דווקא מומלץ?

כמעט לכל הילדים מגיע השלב שזמן מקלחות נהיה פחות אטרקטיבי עבורם, אבל יש דברים שחשוב שנקפיד עליהם בזמן הזה ואחרים שעדיף להימנע. קבלו את המדריך לשעת המקלחת

ילד באמבטיה
עשה ואל תעשה במקלחות עם ילדים | צילום: Shutterstock

מקלחות עלולות להיות חלק מאתגר של הארגונים סביב ההרדמות, בעיקר מכיוון שזו נקודת זמן עבור ילד שהשינה מתקרבת והוא מנסה למרוח את הזמן. אבל לא רק, יש ילדים שפשוט לא מתחברים לכל עניין המקלחת, ואז אנחנו מחפשים דרכים לשכנע אותם להיכנס למקלחת. במיוחד בשביל זה הכירו את מדריך עשה ואל תעשה עם מקלחות ילדים.

צבעי מקלחת - אל תעשה

יש צבעים למקלחת שנשטפים החוצה, ואז במקום לתת להם לצייר על דפים לגיטימיים אנחנו מעסיקים אותם עם צבעי מקלחת, אבל ילדים לא ממש מבחינים בעובדה שאלה צבעי מקלחת שנשטפים ואתם עלולים למצוא אותם יום אחד מציירים לכם עם הטושים על הקיר בחדר, כי מבחינתם אם מותר להם לצייר על הקיר אז אין הבדל על איזה מהם. לכן, עלינו ללמד את הילד שהמקום היחיד שמותר לו לצייר זה על דפים, בדיוק על אותו עיקרון שאנחנו מרגילים אותם שאוכלים מצלחת ולא מסיר.

משפך - עשה

לילדים שלא אוהבים את תחושת המים על הפנים שלהם משפך יכול להיות פתרון מעולה, כך שניתן לשטוף את הראש בלי שכל המים יזרמו להם על הפנים, שכן יש ילדים שנרתעים להיכנס למקלחת רק בגלל החוויה הלא נעימה של המים בזרם חזק ישר בעיניים או בפה שלהם.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ילד במקלחת
בלי גירוי יתר בזמן מקלחת | צילום: Shutterstock

צעצועים - אל תעשה

המטרה בטקס שינה ומקלחת ממש לפני השכבה היא כדי להוריד את הגירויים ולעודד שינה, וכשאנחנו ממלאים את האמבטיה בצעצועים אנחנו פשוט מעלים את רמות הגירוי במוח ומונעים ממנו להירגע ולהשרות תחושת עייפות ושינה על התינוק או הילד. הימנעו ממקלחת מלאה בצעצועים מגוונים וגירויים מיותרים, וגם אם בחרתם שכן תעדיפו צעצוע אחד גג שניים.

סקוטצ' וסבון - עשה

ילדים אוהבים לעשות מה שאנחנו עושים, בגלל זה הם תמיד רוצים לעזור במטלות הבית אבל באלה שהם עוד לא ממש מסוגלים לעשות כמו שטיפת הרצפה, כלים וכד'. אבל, אם ניתן להם סקוטצ' עם סבון הרחצה שלהם וניתן להם לנקות את המקלחת הם ייהנו להיכנס למקלחת והיא תעבור ממש בקלות ואפילו בכיף, בלי גירויים מיותרים אבל עם תעסוקה ממש טובה.

נזיפות - אל תעשה

אל תחכו לרגע של המקלחות לדבר איתם על משהו לא בסדר שהם עשו בגן או במהלך ארוחת הערב, כי מקלחת צריכה להיות רגע של רוגע, לפחות מהצד שלכם, וגם אתם לא רוצים לייצר אצלם תחושה שזה המקום לשיחות הקשות.

אז אם יש לכם איזו שיחה להשלים תעשו אותה לפני שנכנסים למקלחות ורק אז תדאגו להיכנס בתחושה רגועה ונעימה, שככה זו תהיה התפיסה שלהם לגבי מקלחות וגם הם יכנסו ישר אחרי למיטה רגועים ויצליחו להירדם מהר ולא בסטרס.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך