הילד מתעורר בצרחות באמצע הלילה? זה מה שאתם צריכים לעשות

הילד מתעורר בצרחות באופן קבוע ואנחנו בטוחים שהוא סובל מסיוטים? סביר להניח שיש לו בכלל ביעותי לילה. כדי לעבור את זה בשלום יש כמה דברים שחשוב לעשות

ילדה קמה מסיוט
מה זה ביעותי לילה ואיך נתמודד | צילום: Shutterstock

לכל ילד מגיע השלב שחלק מהחלומות שלו הופכים לסיוט. יש ילדים שקמים מזה בלילה ואף מעירים אותנו ויש מי שלא, כל ילד והחוויה שלו. אבל יש ילדים שקמים באמצע הלילה וצורחים, וכשאנחנו ניגשים אליהם נראה שהם ערים אבל הם לא מגיבים לנו ולא מצליחים להירגע, כך שככל שננסה לא נצליח להשתלט על המצב - לזה קוראים ביעות והוא קורה לרוב בחלק הראשון של השינה שלהם. אלו הדברים שצריך לעשות כשזה קורה.

לא להעיר

זיהיתם שמדובר בביעות? ביעותי לילה הם לא דבר חד פעמי, אומנם הוא בדרך כלל אורך דקות בודדות, אך ילדים שסובלים מהם עלולים לחוות את זה לתקופה ממושכת. כשאנחנו נחשפים לילד שלנו שנראה ממש במצוקה האינסטינקט הוא לגשת, ובעצם הילד רק נראה ער אבל הוא ישן וככל שנתעסק איתו יותר ככה הביעות יימשך והוא עלול להיבהל ויתקשה לחזור לישון.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

סיוטים
ילד קם בצרחות זה לא בהכרח סיוט | צילום: Shutterstock

לא לדבר

הם לא מודעים למה שקורה סביבם, הם ישנים וכמה שננסה לדבר איתם וליצור תקשורת ברגע כזה, אנחנו רק נילחץ מהעובדה שאין תגובה מהצד השני והילד לא מצליח להירגע כי זה פשוט לא תלוי בנו. אבל, אם ברגע הלחץ ננסה להעיר אותו, זה רק יאריך את משך הביעות.

בטיחות

בזמן ביעות כל שעליכם לעשות הוא לוודא שמרחבי הבית בטוחים, השערים של המדרגות והדלתות בבית נעולים במידה והילד ילך מתוך שינה. אם הוא נשאר במיטה, תעמדו בצד ותוודאו שהוא לא נופל ממנה והוא בטוח מכיוון שהוא עלול לזוז ולהשתולל. כל עוד אין צורך אל תצרו מגע, ואם הוא מנסה לקום מהמיטה החזירו אותו בעדינות. הניסיון לחיבוק מנחם או שיחה עלולים לעשות פעולה הפוכה.

הבוקר למחרת

אין צורך לשוחח עם הילד בבוקר למחרת על מה שהיה בלילה, הוא לא זוכר כלום והשיחה רק יכולה לבלבל אותו.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך