תרימו להם: 4 סיבות שעומדות מאחורי הצורך להחמיא לילדים שלכם

הילדים שלנו צריכים שנדע שאנחנו רואים אותם כי למחמאות שלנו יש השפעה. אלה 4 סיבות שבגללן חשוב שנחזק את ההתנהגות החיובית שלהם בכדי למתן את השלילית

ילדה מביאה לאמא ציור
מה זה עושה לילד כשמחמיאים לו | צילום: Shutterstock

ילדים צמאים למחמאות ולתחושת גאווה, וזה לא מספיק רק להגיד באקראי "אתה כזה אלוף" או "את ממש חכמה". הם צריכים את המחמאות ממוקדות, שנדע שראינו איפה הם מסוגלים ומה היכולות שלהם. אז רגע לפני אתם מחמיאים להם קבלו את הסיבות לכך שממש חשוב שנרים להם כשמגיע, ונתעסק איתם יותר בחיובי מאשר בשלילי.

ביטחון

אין דבר מעצים יותר מילד שיודע שההורה רואה את האיכויות שלו, את המעשה הטוב שעשה או היכולת שהפגין. כשהדברים הטובים לא חולפים על פנינו ואנחנו שם להחמיא להם זה מעלה את תחושת הביטחון והידיעה שהם בדרך הנכונה.

ילד רוכב על אופניים
תרימו להם, זה ייתן להם ביטחון | צילום: Shutterstock

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

גאווה

מה ילד רוצה יותר מהידיעה שההורה שלו יהיה גאה בו? נכון שלכל ילד יש את הרגעים שהוא עושה הכול כדי לקבל תשומת לב ועושה זאת בצורה שלילית כי זו הדרך המוכרת שלו לצעוק לתשומת לב, אבל ברגע אחר כמה מהדברים הם עושים רק שנראה כמה טובים ומרצים הם? המחמאות הקטנות שלנו, שהילד מצליח או עוזר הם אלה שממלאים אותו בידיעה שאנחנו גאים בו ויודעים שהוא טוב מספיק.

נראות

כשאנחנו מחמיאים לילד שלנו זה בשבילו עוד סימן שאנחנו רואים אותו. במיוחד כשהילד הוא לא היחיד במשפחה הוא רוצה למצוא את המקום שלו בבית. כאשר חלק מהדרך היא ההבנה באיזו צורה ההורים רואים אותו, והדרך הטובה ביותר היא להדגיש בפניו איפה הוא הצליח ואיך המסוגלות שלו לא עוברת לידנו. כך נוכל לעצב את המקום שלו בצורה חיובית.

שיפור התנהגות

כשאנחנו מתעסקים בדברים הטובים שהילד שלנו עושה, מדגישים שראינו וכמה אנחנו גאים בו זה מעצים את הרצון להמשיך בדרך הזו ומחזק אותה לעומת הרגעים שאנחנו רואים אותו כי הוא מרד בנו. כך נוכל להפוך את הרצון בתשומת לב שלילית לתשומת לב חיובית, כי הם ידעו שאנחנו רואים אותם לא רק כשהם קופצים על הספה כשאסור או זורקים את האוכל על הרצפה כאות מחאה, אלא גם כשהם מפנים אחריהם את הצלחת או כשהם עוזרים לאח הקטן לנעול נעליים.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך