אחרי שעברה חרם: עדי בת ה-10 חלתה בסרטן - וניצחה אותו

עדי מור יוסף חוותה חרם מצד התלמידים בכיתה ובתנועת הנוער, אך הצרות לא הפסיקו שם כי במקביל היא אובחנה במחלת הסרטן ונאלצה לעבור לאוסטריה כדי להחלים. כיום, היא אחרי המחלה ובבית ספר חדש: "כיף לי שם ומתנהגים אליי יפה"

זמן צפייה: 10:53

עדי מור יוסף, תלמידת כיתה ה', התמודדה עם חרם לאחר שעברה דירה ובית ספר. אימה החליטה להחזיר אותה לבית הספר הקודם, אך במקביל עדי אובחנה כחולה במחלת הסרטן, וכעת היא סוגרת מעגל לאחר שניצחה את הסרטן - ושבה לבית הספר. השבוע נחשפנו לסיפורה בכתבה של ליאור ורוצלבסקי והבוקר היא ואימה הגיעו לתוכנית "העולם הבוקר" כדי לספר על החרם, המחלה - והמסר לכל ההורים והילדים.

עינב לוי מור יוסף, אימה של עדי, סיפרה על השתלשלות האירועים: "עברנו מקריית גת, לכרמי גת, השכונה החדשה בעיר, ולכן עברנו לבית ספר חדש. ביום ההולדת של עדי היא אמרה שהיא לא רוצה ללכת לבית הספר כי אין לה חברים ואף אחד לא יחגוג איתה - וזה הדליק אצלי נורה אדומה".

לדבריה, "הצלחתי לשכנע אותה ללכת לבית הספר, אבל לא הצלחתי להמשך ביום שלי. אז קניתי עוגה ובלונים והגעתי לשער בית הספר כדי להפתיע אותה. השומר התקשר למורה והיא לא הסכימה להכניס אותי. עדי שמעה את השיחה מהצד ואמרה למורה שיש לה יום הולדת, היא השיבה 'למה זה רלוונטי לשיעור?'".

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

עדי מור יוסף
עדי מור יוסף | צילום: העולם הבוקר

האם סיפרה כי לצד היחס הזה מצד המורה ("היא פתחה לה את הדלת לכיתה, אבל לא פתחה לה את הלב"), התלמידים הציקו לה וכי הבנות שעשו עליה את החרם בכיתה היו איתה גם בצופים: "הם השפילו אותה, קיללו אותה, אז הוצאנו אותה גם משם".

בשלב הזה החליטה האם להחזיר את עדי לבית הספר הקודם, למרות המרחק: "בבית הספר הזה כיף לי ומתנהגים אליי יפה". אבל שבועיים לאחר מכן, אובחנה אצל עדי מחלת הסרטן והמשפחה נאלצה לעבור לחודשיים לאוסטריה לטובת טיפול במחלה. "אין לי ספק שיש קשר בין הנפשי לפיזי", הסבירה האם בהתייחסה לקשר בין החרם שחוותה בתה למחלה שהתפרצה.

כיום עדי החלימה מהסרטן ושבה לספסל הלימודים ולאימה יש מסר לכל ההורים: "קבוצות הוואטסאפ הן כלי נשק. חשוב לשים לב מה נכתב שם ואיך זה משפיע על כל אחד מהילדים". האם רוצה להביא את נושא החרמות לסדר היום הציבורי ולמנוע את מקרה החרם הבא.