נס ארנק הכסף: כך נתמודד עם הרצון של ילדים ללכת לכל ההצגות בחנוכה

חנוכה בפתח ואיתו מגיעים פסטיגלים ומתנות. אז איך נתמודד עם הילדים מול כל הביקוש לאטרקציות באחד החגים הכי משמחים במדינה בלי להרגיש את הדחק? נסו את זה

הופעות

זה אמנם אחד החגים המשמחים במדינה, כל האורות, הסופגניות, השירים והמתנות, אבל מצד שני עבורנו ההורים זה לא תמיד פשוט. בין כל החגיגיות והשמחה יש דרישה נורא גבוהה מהילדים אל מול כל ההצעות שעולות בפניהם לדברים שקשה להם לעמוד בפניהן, ואז זה שם אותנו ההורים במקום שהוא פחות נוח מולם. המשחק בין אסרטיביות לרגישות, בין חינוך ושיקול דעת לריצוי ונתינה הוא רגיש ודק.

הרי המקום הכי חכם לשווק את מופעי החנוכה הם בשלטים על השערים מחוץ לגנים. כולנו מכירים אותם כי אין ילד שלא עוצר מול אותם שלטים. גם אם זה לא קרה בפעם הראשונה שהם עברו על פניהם, הם שם לתקופה מספיק ארוכה כדי שהם יתלהבו כשמגיעה הצגה או פסטיגל עם הדמויות האהובות עליהם שהם מכירים מהטלוויזיה.

כתבות נוספות

אבל מה קורה איתנו ההורים? זה מכניס אותנו לפינה לא נוחה, כי אם נסרב, נאכזב אותם בוקר אחרי בוקר כשהם יפגשו את אותו שלט עם הדמויות שהם מחכים כבר לפגוש פנים אל פנים. ואם נסכים וכל ילד ירצה הצגה אחרת, ניקח אותם לכל ההצגות? איך יודעים מה המינון הנכון ומתי לעצור את הלופ? כי כל מי שלוקח את הילד שלו להצגות יודע שזה עסק לא זול ומינון חשוב במקרים האלו, גם עבור הכיס, אבל גם כדי ללמד את הילד שלנו על הערכה ושלא פשוט מצביעים ומקבלים.

חנוכה
איך נתמודד מול הילדים עם כל מה שיש לחנוכה להציע | צילום: Shutterstock

הרצון לרצות ולתת לילדים שלנו את מבוקשם מול הצורך למתן ולמנן, נוסיף על כך שגם היציאה להצגה דורשת לוגיסטיקה והשקעה, למצוא סידור לקטנים אם יש, וכל ההתארגנות מסביב, דורשת מאיתנו לשקול היטב איך להתארגן סביב חג כל כך משמח, אבל כל כך תובעני עבור הורים לילדים שרוצים ליהנות מכל האטרקציות שהחג מביא איתו. כי בנוסף לכל הפסטיגלים, חנוכה הוא גם חג המתנות בו הם מקבלים דמי חנוכה וקונים בעזרתם את מה שהם אוהבים.

אפשר לנצל את החג הזה ללמד את הילדים שלנו שיעור שיש ערך לדמי החנוכה, ושהם מוגבלים למתנה במחיר שווה ערך למה שהם קיבלו, לכן השנה החלטתי שדמי החנוכה שלהם יהיו הצגה אחת שהם בוחרים יחד. כך הם ילמדו לקבל החלטות ביחד כקבוצה, להתפשר אחד כלפי השני ולבחור משהו שמתאים לכולם. על הדרך, הם גם ילמדו להעריך את ההצגה שנלך אליה כי היא עלתה להם בדמי החנוכה.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך