בונים סוכה? אל תשכחו להיעזר בילדים - זה אירוע מלהיב עבורם

סוכות בפתח וחלקנו עסוקים בבניית הסוכה, אבל רגע לפני שאנחנו מתחילים בבנייה שלה, כדאי שנשתף את הילדים בתהליך ונהפוך אותה לחוויה מעצימה עבורם

סוכה

בניית הסוכה היא אולי עניין דתי, אבל עבור הילדים היא גם חוויה מעצימה והזדמנות לקחת חלק בבנייה ועיצוב משהו בבית שיהיה גם שלהם. יש מי שמעדיף להתארח בסוכות של אחרים ויש מי שמקפיד שנה אחרי שנה לבנות אחת אצלו. עם זאת, מעבר לסמל הדתי שלה, בניית הסוכה היא עניין גם עבור הילדים וחשוב שנהפוך אותם להיות חלק מהתהליך.

תבנו יחד

ילדים אוהבים להרגיש חלק, בטח שאחרי זה הם מארחים אורחים במשהו שהוא שלהם. בשביל זה עליכם לתת להם להיות חלק מהבנייה, למתוח לכם את הבד או אפילו רק לשמור על המוטות בזמן שאתם בונים. כשהם מרגישים שהם לקחו חלק מהתוצאה, החוויה היא עוצמתית עבורם והם מרגישים שזה גם שלהם.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ילדים מכינים יצירה
תנו להם להכין יצירות לסוכה | צילום: Shutterstock

תקשטו

תנו להם להכין יצירות וקישוטים שייתלו בהמשך בסוכה, כך תייצרו להם פעילות בשעות הפנאי וגם תעשו ביצירות שימוש לסוכה. הם יכינו אותם בהתרגשות ובהשקעה בידיעה שכל מי שמגיע לסוכה ייהנה מהיצירות שלהם ויקבלו אותו בגאווה שהם אמונים על החלק העיצובי שלה.

תזמינו חברים שלהם

הם עזרו לבנות וקישטו ועכשיו הם מרגישים שיש להם יצירה גדולה להתגאות בה, ואין כמו לעשות זאת על ידי אירוח חברים שלהם מהגן או הכיתה בסוכה, ולא רק את המשפחה או החברים שלכם. תעשו להם מסיבת חברים בסוכה, אין בילוי יותר טוב מזה עבורם.

תתעסקו במאמץ שלהם

כשאתם מספרים לאחרים על הסוכה שבניתם, תאדירו את החלק שלקחו הילדים שלכם בבניית הסוכה והעיצוב שלה, תרימו להם ותזכירו להם שבלעדיהם הסוכה לא הייתה נראית כל כך צבעונית ואטרקטיבית.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך