לילד שלכם יש הפרעות שינה? אולי יש לו חוסר בוויטמין הזה

שינה היא צורך בסיסי, ואצל הילדים שלנו שנמצאים בשלבי התפתחות היא חשובה פי כמה. אבל יש גורמים רבים שמשפיעים על השינה, ויש ויטמין אחד שאם הוא לא נמצא ברמה המתאימה בגוף זה יכול לפגוע בצורה משמעותית באיכות השינה

ויטמין
ויטמינים שמשפיעים על השינה | צילום: Shutterstock

אנחנו נורא רוצים להקפיד שהילדים שלנו יקבלו את כל הוויטמינים והמינרלים שהם צריכים, דואגים להכין להם ארוחות בריאות או לפחות מנסים לייצר להם איזון תזונתי, כי לכל מחסור או יתר של ויטמינים ומינרלים יש השפעה על הגוף של הילדים שלנו. אבל יש ויטמין אחד שהוא קריטי לאיכות השינה שלהם וחשוב להכיר אותו.

לכל ויטמין יש השפעה שונה על הגוף, וכל מאכל מכיל כמות שונה של ויטמינים ומינרלים, אבל למחסור בוויטמין D יש השפעה ישירה על איכות השינה, ושמירה על צריכה מאוזנת שלו תאפשר שינה איכותית לילדים שלנו.

לוויטמין D יש תפקיד חשוב במצב העייפות ובשינה של הילד שלנו. חוסר שלו משפיע על מצב העייפות במהלך היום שמשליכה על מצב הרוח ויכולת הריכוז של הילד ומשפיעה באופן ישיר על איכות השינה במהלך הלילה.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ויטמין די
ויטמין D ואיכות שינה | צילום: Shutterstock

אז איך נשיג אותו?

בשנה הראשונה עלינו לתת אותו לתינוק בטיפות, ובהמשך דרך אוכל ו/או שמש. יש אותו במאכלים כמו סלמון, בשר ואפילו ביצים, וניתן לספוג אותו גם דרך חשיפה לשמש, שכן גם חשיפה לאור יום תורמת לסידור שעות השינה. עם זאת, מכיוון שאנחנו חיים במדינה שטופת שמש עלינו להקפיד לשמור על ילדנו מפני הסכנות של השמש הישירה ולעשות זאת בצורה מבוקרת, ולכן מומלץ לדאוג גם לצריכת ויטמין D דרך התזונה של ילדינו.

אם קיים מחסור ממנו אחרי גיל שנה יש להתייעץ עם רופא.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך