החשד לתקיפה בגן ילדים: "אני מפחדת שהיא תעשה משהו לילד אחר"

אימו של בן ה-4 שגננת שטפה את פיו בסבון סיפרה בריאיון לתוכנית "העולם הבוקר" על המקרה ("היא כמעט חנקה לי את הילד") - והמאבק מול משרד החינוך: "לא נעשה פה צדק - אסור שהיא תמשיך לעבוד עם ילדים"

זמן צפייה: 08:29

בשבוע שעבר פורסם כי גננת בגן ילדים ברעננה חשודה ששטפה עם סבון את הפה של ילד בן 4, לאחר שלטענתה הוא ניבל את הפה. אימו של הילד, מיכל (שם בדוי), סיפרה בריאיון לתוכנית "העולם הבוקר" על המקרה, המאבק להוציא את הגננת מהגן – והתגובות שקיבלה ממשרד החינוך.

לדברי האם, "המקרה אירע בחודש מאי האחרון. הילד שלי הגיע לגן וקרא לחברים שלו 'קקי ופיפי'. מבחינת הגננת זה היה לנבל את הפה. היא פשוט החליטה לשטוף לו את הפה במים וסבון. היא עשתה את זה מול כל הילדים. מעדויות של ילדים אחרים שהגיעו אליי מההורים שלהם לאחר המקרה אמרו שהוא כולו הכחיל ויצאו לו בועות סבון מהפה. היא רדפה אחריו בגן ולא הפסיקה לצרוח".

על השאלה איך היא גילתה על המקרה השיבה האם כי "הגננת שלחה לי הודעה שעה אחרי שהוא הגיע לגן שהיא לא מוכנה שהוא יהיה אבא של שבת כי הוא מתנהג לא יפה. כתבתי לה שאני אשמח שנדבר. היא חזרה אלי רק ב-15:30. בשיחה היא אמרה לי שהיא 'איבדה את זה' ולכן שטפה לו את הפה במים. היא לא ציינה שזה מים וסבון. אני אמרתי לה כבר בשיחה שזה מבחינתי מקרה אלימות לכל דבר ושההתנהגות שלה לא מקובלת עליי. הייתי בהלם ועדיין לא הבנתי לגמרי מה קרה מהשיחה איתה. הילד חזר מהגן ממש כמה דקות אחרי שסיימתי איתה את השיחה. הוא היה היסטרי ופרץ בבכי ולא הצליח להירגע. הוא התפרק לגמרי. הוא אמר לי שזה היה במים וסבון והוא הדגים לי איך היא עשתה את זה". לדבריה, "אנשים שוכחים שזה חומר כימי. היא כמעט חנקה לי את הילד".

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

מיכל (שם בדוי), אימו של הילד שפיו נשטף על ידי גננת
מיכל (שם בדוי), אימו של הילד שפיו נשטף על ידי גננת | צילום: העולם הבוקר

מיכל החליטה לא לעבור על האירוע בשתיקה ויצאה למאבק מול כל הגורמים: "מאותו רגע התחלתי לגלגל את הסיפור מול מערכת החינוך. פניתי לעירייה שתמכה בי וגיבתה אותי לאורך כל הדרך. הבחורה הזו היא לא דמות חינוכית. העירייה אמרה שהיא תנסה לפעול בכל דרך אבל שידיהם כבולות מכיוון שמדובר בגננת של משרד החינוך והיא גם מוגנת תחת הסכמים של הסתדרות המורים. יום למחרת אמרו לי מהעירייה שאמרו לגננת שלא תגיע ושהיא לא רצויה בגן, אבל היא החליטה להגיע כאילו כלום לא קרה ואני לא שלחתי את הילד שלי לגן למשך כמה ימים".

לדבריה, "דיברתי גם עם ראש העיר ואמרתי שחייב להוציא אותה. פניתי למשרד החינוך. שוחחתי עם המפקחת של אזור השרון ממשרד החינוך והיא אמרה שהגננת מתעקשת שזה היה במים ולא עם סבון ושמפקחת הסעד טענה שזה לא מקרה שמחייב דיווח. בעזרת העירייה דאגתי שפקידת הסעד תדע את הגרסה הנכונה וגם במקביל הגשתי תלונה במשטרה. לאחר כמה ימים החליטו להשעות את הגננת. גננת מטעם העירייה לקחה את הפיקוד על הגן ותפקדה עד סוף השנה".

האם הוסיפה כי "בתחילת השנה הנוכחית הזו התברר לנו שהיא הפכה להיות גננת מחליפה בשלושה גנים בעיר". לדבריה, "המטרה שלי היא לדאוג שהיא לא תעבוד עם ילדים יותר. אני מרגישה שלא נעשה פה צדק. צריך לפטר אותה לגמרי. אני מפחדת שתעשה משהו לילד אחר".

תגובות לריאיון

תגובת משרד החינוך:
"המשרד פעל מיד עם קבלת הדיווח בחודש מאי בשנת הלימודים הקודמת תוך ביצוע הפרדה מיידית ווידוא כי הוגשה תלונה במשטרה. כעת, המשרד ילמד את החלטת בית המשפט בהליך הפיליל אשר טרם התקבלה באמצעות נציבות שירות המדינה. עם קבלתה, המשרד יפעיל בהתאם לחומרת המקרה ולשם הבטחת מוגנות קטינים".

תגובת משטרת ישראל:
"עם קבלת התלונות במשטרה אודות המקרה, נפתחה חקירה המתנהלת בימים אלו במטרה להגיע לחקר האמת, במהלכה בוצעו מגוון פעולות, לרבות חקירה באזהרה. באשר להעסקת החשודה נציין כי סטטוס משרת העבודה נקבע ע"י הגורם המעסיק בלבד ולא ע"י המשטרה".

תגובת הסתדרות המורים:
"העניין הסתיים בהערה של הגננת לגן אחר על דעת משרד החינוך וכל הגורמים המקצועיים".