הילד לא שותה מספיק מים? קבלו כמה רעיונות שיכולים לעודד אותו

עכשיו כשהחורף בפתח, הילדים שלנו עלולים לשכוח לשתות, אך אל תתייאשו, עם כמה פעולות פשוטות תוכלו לעודד אותם לשתות גם בימים קרים יותר

ילד שותה מים
איך לעודד שתיית מים | צילום: Shutterstock

כולנו מכירים בחשיבות של שתיית מים בכמות מספקת במהלך היום. בימי החום קל יותר לגרום לילדים שלנו לשתות כי תחושת הצמא מורגשת, עם זאת בחורף הצורך שלהם קטן, אך בכל זאת הגוף עדיין מצפה לקבל כמות נכבדת של מים. כך תוכלו לעודד אותם לשתות, מבלי להכריח.

צבעוניות

תהפכו את המים לאטרקטיביים, תוסיפי פרי או ירק חתוך בתוך קנקן של מים, שייתן גם קצת טעם אבל יוסיף הרבה צבע ויגרום להם לבקש לשתות, מבלי שתזכירו להם כל הזמן לקחת עוד שלוק.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

מים עם פירות
תודו שגם לכם בא עכשיו לשתות | צילום: Shutterstock

נגישות

יש ילדים שאוהבים יותר לשתות מכוס ויש את אלה שיעדיפו בקבוק וכדי לשתות יותר הם צריכים גם ליהנות מזה. תגישו להם מים בדרך שהם אוהבים כך תגדילו את הסיכוי שישתו יותר, ובכלל.

הגשה

אנחנו אוכלים עם עיניים אבל גם שותים, ואם נדאג לקנות להם כמה כוסות או בקבוקים מיוחדים ונעשה ביניהם רוטציות ככה שההגשה תהיה מלהיבה, זה יגרום להם לרצות לשתות יותר, גם אם לא ממש התחשק להם לפני כן.

זמינות

תדאגו שהמים יהיו זמינים, תכינו להם בקבוקים שתמיד יהיו נגישים ומלאים עוד לפני שהם מבקשים. הם עלולים לשכוח לשתות גם כשיש להם צורך וכשזה נמצא באופן נגיש ומול העיניים הסיכוי לשתות הוא גבוה יותר.

דוגמא אישית

אין כמו דוגמא אישית של הורה, לכן תהוו דוגמא עבורם. תעצרו להפסקות שתייה יחד ותראו להם כמה כיף ואיך גם אתם נהנים משתיית המים. הרי מבחינתם זה לא משנה אם אנחנו נהנים מעוגייה נימוחה או כוס מים, אם לנו זה עושה טוב כנראה שגם הם ירצו כזה.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך